Μάθαμε τα μυστικά της σωστής διατροφής και της άσκησης από τους ειδικούς

Ο δις αργυρός Ολυμπιονίκης του τάε κβον ντο Αλέξανδρος Νικολαΐδης και ο personal trainer Δημήτρης Μώρος μάς δίνουν τις απαραίτητες συμβουλές για σωστή διατροφή πριν το Navarino Challenge.

Ο δις αργυρός Ολυμπιονίκης του τάε κβον ντο Αλέξανδρος Νικολαΐδης και ο personal trainer Δημήτρης Μώρος μάς δίνουν τις απαραίτητες συμβουλές για σωστή διατροφή πριν το Navarino Challenge.

Photo credit: Mike Tsolis

Το μεγαλύτερο αθλητικό τριήμερο πλησιάζει. Tο Navarino Challenge θα πραγματοποιηθεί για 6η συνεχή χρονιά 12 με 14 Οκτωβρίου στην Costa Navarino στη Μεσσηνία με νέες δραστηριότητες και εμείς δεν μπορούμε παρά να προετοιμαζόμαστε πυρετωδώς. 

Είναι γνωστό πια ότι το κορυφαίο event αθλητικού τουρισμού δεν αποσκοπεί μόνο στην ψυχαγωγία του κοινού, αλλά στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κόσμου σε ό,τι αφορά στα οφέλη της υγιεινής ζωής και της άσκησης καθώς και στο ζήτημα της παιδικής παχυσαρκίας. Μάλιστα, μέσω των πολυάριθμων δραστηριοτήτων το Navarino Challenge προάγει το πνεύμα της ευγενούς άμιλλας και του ευ αγωνίζεσθαι. 

Photo credit: Mike Tsolis

Ο δις αργυρός Ολυμπιονίκης του τάε κβον ντο Αλέξανδρος Νικολαΐδης και ο personal trainer Δημήτρης Μώρος θα δώσουν το «παρών» στην κορυφαία διοργάνωση –ο καθένας στο κομμάτι του. 

Το Reader.gr βρήκε την ευκαιρία και μίλησε μαζί τους για τη σημασία της σωστής διατροφής, για την καθημερινή άθληση και για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας.

Ακολουθούν οι συνεντεύξεις!

 

2
Δημήτρης Μώρος

Ο personal trainer, που θα κάνει μαθήματα crossfit στο Navarino Challenges, μιλάει στο Reader.gr για το κατάλληλο πλάνο διατροφής και την αξία της γυμναστικής.

Πόσο πολύ προσέχεις την διατροφή σου στην καθημερινότητα σου;

Ακολουθώ μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς υπερβολές και χωρίς να στερούμαι τίποτα, αντιθέτως προσπαθώ να έχω μεγάλη ποικιλία υγιεινών τροφών. Περίπου κάθε δυο μήνες και για έναν ολόκληρο μήνα ακολουθώ το πρωτόκολλο intermitent Fasting όπου τρώω σε ένα χρονικό παράθυρο 8 ωρών (13:00 - 21:00) και τις υπόλοιπες ώρες κάνω νηστεία καταναλώνοντας μόνο μη θερμιδικά ποτά (τσάι - καφέ - νερό, matcha). Εννοείται πως αν θελήσω να φάω κάποιο γλυκό, πίτσα κ.λπ. δεν θα διστάσω να το φάω. Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν πρέπει να πιεζόμαστε, αρκεί η ρουτίνα μας να βασίζεται σε ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο.

Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον που ενδιαφέρεται να αθληθεί, αλλά παράλληλα να τρέφεται και σωστά; Τι να προσέχει;

Δεν είμαι διατροφολόγος και σε καμία περίπτωση δεν θα πρότεινα κάποια διατροφή, ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και με διαφορετικές ανάγκες, οπότε καλό είναι να απευθυνθεί σε ειδικό όπου θα του φτιάξει το πλάνο διατροφής του. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι πρέπει να κάνει μικρά και υγιεινά γεύματα σε τακτά διαστήματα μέσα στην ήμερα περίπου ανά 3 ώρες ώστε να κρατάει ενεργοποιημένο τον μεταβολισμό του, καλύπτοντας παράλληλα  τις θερμιδικές & θρεπτικές του ανάγκες μέσα στην ήμερα και  να πίνει αρκετό νερό.
 
Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές και ποιες θα πρότεινες σε κάποιον που θέλει να προσέξει την φόρμα του;

Συγκεκριμένες τροφές δεν θα προτείνω αυτό που θα πω είναι:
1. Να περιορίσετε το επιπλέον αλάτι στο φαγητό, όλες οι τροφές έχουν μέσα αλάτι δεν χρειάζεται να προσθέτουμε παραπάνω.
2. Να μειώσετε όσο δυνατόν περισσότερο τη ζάχαρη.
3. Να αποφεύγετε τα κορεσμένα λίπη, τηγανητά, γλυκά, σκληρά τυριά κ.λπ. και να επιλέξετε τροφές πλούσιες σε ακόρεστα λίπη όπως ξηρούς καρπούς, αβοκάντο, ταχίνι, ψάρια κ.λπ.
4. Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια πηγή βιταμινών και ιχνοστοιχείων.
5. Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Ποια τα οφέλη της άσκησης και σωστής διατροφής;

Η διατροφή και η άσκηση είναι δυο παράγοντες που καθορίζουν την υγεία και ευεξία μας. Η διατροφή μας βοηθάει στη διατήρηση του βάρους μας, μας εφοδιάζει με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τη διατήρηση και σωστή λειτουργία του οργανισμού μας, βοηθάει στον έλεγχο της χοληστερίνης και του διαβήτη. 

Η γυμναστική είναι αυτή που θα δυναμώσει τον σώμα μας σε όλα τα επίπεδα, μέσω της σωστής και ολοκληρωμένης άσκησης μπορούμε να έχουμε ένα δυνατό μυϊκό σύστημα, σωστή κινητικότητα άλλα και σταθεροποίηση των αρθρώσεων μας, έναν δυνατό σκελετό με σωστή οστική πυκνότητα, σωστή λειτουργία του καρδιαγγειακού και αναπνευστικού μας συστήματος και σε συνεργασία με την διατροφή να ελέγξουμε τα επίπεδα της χοληστερίνης και του ζάχαρού μας. Ενώ παράλληλα είναι ο καλύτερος τρόπος για την διαχείριση του στρες.

Με λίγα λόγια το όφελος είναι η σωματική και ψυχική υγεία μας, δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι πολυτιμότερο από να είσαι υγιής, λειτουργικός και δυνατός!
 
Ποιο είναι το μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις μέσω του Navarino Challenge στο οποίο συμμετέχεις στις 12-14 Οκτωβρίου, μιας διοργάνωσης που προωθεί το μήνυμα της άσκησης και σωστής διατροφής για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας;
 
Η γυμναστική και η διατροφή είναι η μεγαλύτερη ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου. Πρέπει να γίνει προτεραιότητα  μας, σε καμία περίπτωση δεν είναι πολυτέλεια! Το οφείλουμε στους εαυτούς μας και στα παιδιά μας! Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το αληθινό νόημα της γυμναστικής και της σωστής διατροφής δεν είναι το αισθητικό κομμάτι, το οποίο είναι απόρροια της δια βίου άσκησης και του υγιεινού τρόπου ζωής, είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό από αυτό. Η άσκηση μας χαρίζει ποιότητα ζωής και λειτουργεί ως πρόληψη για την υγεία μας, αυτό είναι πολύ δύσκολο να το αντιληφθούμε σε μικρή ηλικία. Την υγεία όταν είμαστε μικροί την θεωρούμε δεδομένη. Για αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα και όλοι εμείς πρέπει να διδάξουμε την αναγκαιότητα και σημασία της άσκησης και σωστής διατροφής στα παιδιά μας. Για να το διδάξουμε όμως και να καταφέρουμε να τα πείσουμε πρέπει να είμαστε παράδειγμα προς μίμηση! 

Προηγούμενο
Επόμενο
1
Αλέξανδρος Νικολαΐδης

Ο δις Αργυρός Ολυμπιονίκης του τάε κβον ντο, που έχει συμμετάσχει 4 φορές σε Ολυμπιακούς Αγώνες και συγκαταλέγεται πάνω από 20 χρόνια στους καλύτερους αθλητές στον κόσμο, διδάσκει τα μυστικά του αθλήματος στους μικρούς συμμετέχοντες του Navarino Challenge και μάς μιλάει για τους σωστούς συνδυασμούς τροφών και τα οφέλη της άσκησης. 

Πόσο πολύ προσέχεις την διατροφή σου στην καθημερινότητα σου;

Φροντίζω να προσέχω τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας για να κρατιέμαι πάντα σε καλή κατάσταση, αλλά και για να μπορώ να απολαμβάνω τα υπέροχα cheat meals στο τέλος της. Σίγουρα η σωστή διατροφή είναι η – καθόλου κρυφή- συνταγή για την ευεξία και την υγιεινή ζωή.

Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον που ενδιαφέρεται να αθληθεί, αλλά παράλληλα να τρέφεται και σωστά; Τι να προσέχει;

Να φροντίσουμε να συμβουλευόμαστε έναν διατροφολόγο, καθώς οι περισσότεροι που θέλουν να κάνουν διατροφή δεν γνωρίζουν τα μυστικά της και τους συνδυασμούς τροφών που μπορούν να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς τις στερήσεις.

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές και ποιες θα πρότεινες σε κάποιον που θέλει να προσέξει την φόρμα του;

Η γυμναστική και η σωστή διατροφή είναι η βασική αρχή μιας ζωής που να σφύζει από υγεία και ενέργεια. Δεν μπορείς να έχεις αποτελέσματα στη γυμναστική χωρίς τη διατροφή, και το ένα συμπληρώνει το άλλο. Το πιο διαδεδομένο μυστικό είναι η αποφυγή του υδατάνθρακα στα βραδινά γεύματα και είναι μια πολύ εύκολη αρχή για να αρχίσεις να βάζεις την καλή διατροφή στην καθημερινότητά σου. Επίσης, αν κάποιος βάλει απλά μια τροφή στο πρόγραμμα διατροφής του, όπως για παράδειγμα Ιπποφαές από τον Δήμο Μετεώρων, ένα ελληνικό προϊόν, κερδίζει από ένα καρπό πάνω από 190 ευεργετικά στοιχεία που είναι όλα απορροφήσιμα από τον οργανισμό! Κάποιοι πάλι υποστηρίζουν ότι περιέχει περισσότερη βιταμίνη C από τη φράουλα, το ακτινίδιο, το πορτοκάλι, την ντομάτα και το καρότο. Ακόμη, ότι η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη Ε είναι υψηλότερη από εκείνη του σιταριού, του καλαμποκιού και της σόγιας. Όλα αυτά με ένα καρπό από μια τροφή με αρχαιοελληνικό όνομα και δεν το αναφέρω γιατί την έτρωγε ο Μέγας Αλέξανδρος ούτε ο Αλεξανδρος Νικολαΐδης αλλά γιατί με απλά βήματα μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας.

Ποια τα οφέλη της άσκησης και σωστής διατροφής;

Το πιο διαδεδομένο μυστικό είναι η αποφυγή του υδατάνθρακα στα βραδινά γεύματα και είναι μια πολύ εύκολη αρχή για να αρχίσεις να βάζεις την καλή διατροφή στην καθημερινότητα σου.

Ποιο είναι το μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις μέσω του Navarino Challenge στο οποίο συμμετέχεις στις 12-14 Οκτωβρίου, μιας διοργάνωσης που προωθεί το μήνυμα της άσκησης και σωστής διατροφής για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας;

Εμείς οι γονείς είμαστε οι υπεύθυνοι για την φυσική και σωματική κατάσταση των παιδιών μας και πρέπει να δίνουμε το σωστό παράδειγμα μέσα από την καθημερινότητα στα παιδιά μας. Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν μπορούμε να εμφυσήσουμε στα παιδιά μας την σωστή διατροφή εάν δεν την έχουμε αποδεχτεί εμείς οι ίδιοι. Ας αναλάβουμε λοιπόν τις ευθύνες μας και να κάνουμε το καλύτερο για εμάς αλλά και για την επόμενη γενιά. 

*Photo credit: Elias Lefas

Προηγούμενο