Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο πιλότος Άρα Ζομπαγιάν πιθανότατα αποπροσανατολίστηκε τόσο που δεν μπορούσε να διακρίνει τι βρισκόταν πάνω, κατέληξαν οι ερευνητές του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των μεταφορών.

Ο οργανισμός επέκρινε την απόφαση του Ζομπαγιάν να πετάξει μέσα στα σύννεφα, λέγοντας ότι παραβίασε τα ομοσπονδιακά πρότυπα που απαιτούσαν να μπορεί να έχει πλήρη ορατότητα πριν το ελικόπτερο συντριβεί κατά τη διάρκεια μιας πτήσης περίπου 40 λεπτών. Ο Ζομπαγιάν ήταν μεταξύ των εννέα ανθρώπων που σκοτώθηκαν, συμπεριλαμβανομένης της 13χρονης κόρης του Μπράιαντ, Τζιάνα.

Τα υπόλοιπα άτομα που σκοτώθηκαν στη συντριβή ήταν ο προπονητής μπέιζμπολ του Orange Coast College Τζον Αλτομπέλι, η σύζυγός του Κέρι και η κόρη τους Αλίσα, η Κριστίνα Μάουζερ, η οποία βοήθησε τον Μπράιαντ να προπονήσει την ομάδα μπάσκετ της κόρης του και η Σάρα Τσέστερ και η κόρη της Πέιτον. Η Αλίσα και η Πέιτον ήταν συμπαίκτριες της Τζιάνα.

Λίγο πριν από τη συντριβή της 26ης Ιανουαρίου 2020, ο Ζομπαγιάν είπε στους ελεγκτές πτήσης ότι το ελικόπτερο είχε ανοδική πορεία και πως ήταν έτοιμος να περάσει μέσα από τα σύννεφα.

Οι ερευνητές του NTSB δήλωσαν ότι το ελικόπτερο Sikorsky S-76 άρχισε να χάνει έδαφος και πως ο πιλότος ​δεν υπέβαλε εφεδρικό σχέδιο πτήσης , επιλέγοντας να μην προσγειωθεί σε κοντινό τοπικό αεροδρόμιο γμέχρι  να βελτιωθεί ο καιρός. Υπήρξαν 184 συντριβές αεροσκαφών μεταξύ 2010-2019 που αφορούσαν χωρικό αποπροσανατολισμό, συμπεριλαμβανομένων 20 θανατηφόρων συντριβών ελικοπτέρων, ανέφερε το NTSB.

Μεγάλος κίνδυνος για τους πιλότους που πετούν στα σύννεφα

Ο Mάικλ Γκράχαμ, μέλος του NTSB, δήλωσε ότι ο Ζομπαγιάν αγνόησε την εκπαίδευσή του και πρόσθεσε ότι όσο οι πιλότοι ελικοπτέρων συνεχίζουν να πετούν στα σύννεφα χωρίς να βασίζονται σε όργανα, κάτι που απαιτεί υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, «ένα ποσοστό εξ αυτών δεν πρόκειται να βγει ζωντανό.»

Το NTSB είναι μια ανεξάρτητη ομοσπονδιακή υπηρεσία που διερευνά συντριβές που σχετίζονται με τη μεταφορά, αλλά δεν έχει εξουσίες επιβολής. Υποβάλλει προτάσεις σε οργανισμούς όπως η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας ή η Ακτοφυλακή, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα απορρίψει ορισμένες συστάσεις ασφαλείας του σκάφους μετά από άλλες καταστροφές.

Ο Κόμπι Μπράιαντ, η κόρη του Τζιάνα και έξι ακόμα επιβάτες πετούσαν από το Orange County στο Mamba Sports Academy στην Ventura County, προκειμένου να παραστούν σε ένα τουρνουά μπάσκετ για νέους, όταν το ελικόπτερο αντιμετώπισε πυκνή ομίχλη στην κοιλάδα του Σαν Φερνάντο βόρεια του Λος Άντζελες.

Δεν υπήρξε κανένα σημάδι μηχανικής βλάβης και η συντριβή πιστεύεται ότι είναι ατύχημα, ανέφερε προηγουμένως το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των μεταφορών. Το ελικόπτερο δεν διέθετε τις λεγόμενες συσκευές εγγραφής «μαύρου κουτιού», οι οποίες δεν απαιτούνταν.

Το ελικόπτερο που πετούσε ο Μπράιαντ δεν είχε το σύστημα, το οποίο το NTSB έχει συστήσει ως υποχρεωτικό για τα ελικόπτερα. Η FAA το απαιτεί μόνο για ασθενοφόρα αέρα.

Ωστόσο, ο ερευνητής της NTSB Μπιλ Ίνγκλις δήλωσε την Τρίτη ότι το σύστημα πιθανότατα δεν θα ήταν χρήσιμο στο σενάριο στο οποίο συνετρίβη το ελικόπτερο του Μπράιαντ. Το λοφώδες έδαφος, σε συνδυασμό με τον χωρικό αποπροσανατολισμό του πιλότου στα σύννεφα, θα ήταν «ένας παράγοντας σύγχυσης», δήλωσε ο Ίνγκλις.

Οι ομοσπονδιακοί ερευνητές δήλωσαν ότι ο Ζομπαγιάν, ένας έμπειρος πιλότος που συχνά πετούσε με τον Κόμπι Μπράιαντ, μπορεί να παρερμήνευσε την πορεία του ελικοπτέρου, κάτι που μπορεί να συμβεί όταν οι πιλότοι αποπροσανατολίζονται σε χαμηλή ορατότητα.

Πηγή: Associated Press.

Διαβάστε ακόμα:

Το πόρισμα από τη Γουχάν: Ο κορονοϊός δεν προήλθε από εργαστήριο - Μεταδόθηκε από ένα ζώο σε άλλο

Αυτοκτόνησε γιατί νόμιζε ότι έχασε τεράστιο ποσό σε πλατφόρμα συναλλαγών - Μήνυσαν την εταιρεία οι γονείς του

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA