Auto & Moto
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Οι Ευρωπαίοι αγαπούν την οδήγηση και τους κλασικούς κινητήρες

Σχεδόν το 60% των Ευρωπαίων οδηγών βλέπει θετικό μέλλον για τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Mazda. Η εταιρεία Ipsos MORI πραγματοποίησε τις συνεντεύξεις 11.008 οδηγών σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές και επεξεργάστηκε τα ευρήματα, τα οποία είναι πολύ θετικά για τα αυτοκίνητα όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Αυτό αποδεικνύει το γεγονός πως το 58% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι «υπάρχουν πολλές καινοτομίες και βελτιώσεις που μπορούν ακόμη να επιτευχθούν με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες». Μάλιστα το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 65% στην Πολωνία και πάνω από 60% στη Γερμανία, στην Ισπανία και στη Σουηδία.

Τα βασικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι οδηγοί δεν συμμερίζονται απαραιτήτως την άποψη πολλών ειδικών ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει κανένα ρόλο να διαδραματίσει στο μέλλον των αυτοκινήτων.

Αυτό φαίνεται πιο ξεκάθαρα από το γεγονός ότι το 31% των οδηγών «ελπίζουν ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ θα συνεχίσουν να υπάρχουν», ενώ ο αριθμός αυξάνεται στο 58% στην Πολωνία. Εν τω μεταξύ, το 33% των οδηγών δήλωσε ότι αν το κόστος λειτουργίας ήταν το ίδιο με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα προτιμούσαν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο - στην Ιταλία ήταν το 54% που εξέφρασε την άποψη αυτή.

Όσον αφορά στην αυτόνομη κίνηση των οχημάτων, μόνο το 33% των οδηγών καλωσορίζουν την εμφάνιση των αυτοκινήτων που θα κινούνται μόνα τους, με τον αριθμό να πέφτει μόλις στο 25% στη Γαλλία και στις Κάτω Χώρες. Εντυπωσιακό μάλιστα είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία ένδειξη μεγαλύτερης υποστήριξης για την αυτόνομη κίνηση των οχημάτων, από τις νεαρότερες ηλικιακές ομάδες στην Ευρώπη.

Η Mazda θεωρεί ότι η οδήγηση είναι μια απόλαυση που οι άνθρωποι δεν θέλουν να χάσουν και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε. Αυτό είναι απόλυτα λογικό και δεν αναμένεται να αλλάξει άμεσα, καθώς και τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα έχουν ακόμα πολύ χρόνο ώσπου να καθιερωθούν.

Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα συμβαδίζουν με τους ηλεκτρικούς για κάποια χρόνια ακόμα, ωστόσο το τέλος τους στα επιβατικά αυτοκίνητα είναι προδιαγεγραμμένο. Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει ήδη την απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030, ενώ και χώρες, όπως η Γαλλία, την απαγόρευση πώλησης επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2040.

Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες, από άποψη απόδοσης, έχουν μόνο πλεονεκτήματα έναντι των συνόλων εσωτερικής καύσης. Το ευρύ κοινό όμως δεν έχει εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφενός, αφετέρου ότι έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα αφορά κυρίως μικρά ή οικογενειακά μοντέλα περιορισμένης ισχύος με καθαρά χρηστικό χαρακτήρα. Τέλος δεν είναι εύκολο να αντικαταστήσεις μια συνήθεια που έχει ιστορία περίπου 150 χρόνων, ωστόσο και αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί.

Οι Ευρωπαίοι αγαπούν την οδήγηση και τους κλασικούς κινητήρες
Οι Ευρωπαίοι αγαπούν την οδήγηση και τους κλασικούς κινητήρες

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.