Auto & Moto

Τα αυτοκίνητα που ονειρεύονταν οι νέοι πριν 40 χρόνια

Τη δεκαετία του '80 μεσουρανούσαν τα κουπέ αμαξώματα, τα οποία παρά την περιορισμένη ισχύ των κινητήρων τους, αποτελούσαν υλικό για όνειρα.

Σήμερα πολλά “αυτοκίνητα της διπλανής πόρτας” έχουν τουλάχιστον 120 ίππους και 200 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα. Τη δεκαετία του '80 όμως οι 100 ίπποι όριζαν την είσοδο στην οδηγική Βαλχάλα και τα κουπέ αμαξώματα με αυτή ή λίγο μεγαλύτερη ιπποδύναμη, γίνονταν αφίσες στα εφηβικά δωμάτια μαζί με την αφίσα της Ντόνα Σάμερ για τους “καρεκλάδες”, των Rolling Stones για τους “ροκάδες” και των Sex Pistols για τα “πανκιά”. Ας γνωρίσουμε όμως πέντε από τα πλέον εμβληματικά “σπορ κουπέ του λαού”, ορισμένα από τα οποία σήμερα είναι συλλεκτικά.

 

5
Αlfa Romeo Alfetta GT και GTV

Aρχικά το μαζικό coupe της ιταλικής φίρμας ονομαζόταν Alfetta GT και αργότερα μόνον GT, σε αντιδιαστολή με τις σαφώς ακριβότερες και δυνατότερες GTV και GTV 6 με εξακύλινδρο μοτέρ 158 ίππων. Ωστόσο, η ονομασία GTV πέρασε από το 1974 έως το 1986 και στις υπόλοιπες εκδόσεις με τις πιο προσιτές τιμές, κάτι που έδωσε μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του πισωκίνητου coupe, το οποίο φρεσκαρίστηκε αισθητικά το 1980. Η διάδοχος GTV του 1994 δεν κατάφερε να καλύψει ποτέ το κενό που άφησε το προηγούμενο μοντέλο.

Προηγούμενο
Επόμενο
4
Ford Capri III

Η ιστορία του Capri ξεκίνησε το 1968 με το μοντέλο πρώτης γενιάς, που πήρε το παρατσούκλι «Baby-Mustang» και έβαλε τη σφραγίδα του στην κατηγορία των coupe εκείνης της εποχής. Το Capri II λανσαρίστηκε το 1974 και απογοήτευσε τους φανατικούς φίλους του με το μάλλον άχρωμο ντιζάιν του. Η Ford αντιλήφθηκε έγκαιρα το ατόπημα και το 1978 παρουσίασε το ανανεωμένο Capri III με δυναμικότερες γραμμές και πιο σπορ DNA. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατασκευαζόταν έως το 1986 με κινητήρες 70 έως 188 ίππων και εξελίχθηκε σε χαρά των βελτιωτών, που προσέφεραν στην αγορά έναν ατέλειωτο αριθμό διαφορετικών αεροτομών για την οπτική αναβάθμιση του αμαξώματος.

Προηγούμενο
Επόμενο
3
Ηοnda Civic CRX

To CRX έφερε φρέσκο άνεμο στην κατηγορία των μικρών σπορ μοντέλων με σύγχρονα στοιχεία, όπως το κιβώτιο πέντε ταχυτήτων και το ψηφιακό ρολόι στο κόκπιτ. Η πιο καθαρόαιμη εκδοχή του Civic ξεχώριζε από τα περισσότερα coupe της εποχής, όντας ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική σβελτάδα και ειδικότητα την καταβρόχθιση των στροφών. Το μοντελάκι πρώτης γενιάς με μήκος μόλις 3,75 μ. και τους 100 ίππους κυριάρχησε στους δρόμους από το 1983 έως το 1987 και ζύγιζε μόνον 825 κιλά!

Προηγούμενο
Επόμενο
2
Τοyota Celica και Celica Supra

Η Toyota κέρδισε έναν μεγάλο αριθμό φίλων του αυτοκινήτου με τη Celica. Ιδιαίτερα δημοφιλής ήταν μάλιστα η τελευταία πισωκίνητη, κατασκευής 1982 έως 1985, ενώ κορυφαία έκδοση ήταν Celica Supra με ξεχωριστό ντιζάιν και 170 ίππους όταν οι απλές εκδοχές του ιαπωνικού coupe ξεκινούσαν από μόλις 68 άλογα. Ακολούθησαν οι νέες εμπροσθοκίνητες γενιές και η Supra εξελίχθηκε σε διαφορετικό μοντέλο με ακόμη πιο σπορ χαρακτηριστικά, αλλά και ακριβότερες τιμές.

Προηγούμενο
Επόμενο
1
VW Scirocco II

Το Scirocco ξεκίνησε καλά τη δεκαετία του 70, όμως το μοντέλο δεύτερης γενιάς που λανσαρίστηκε το 1981 άρχισε να νιώθει ήδη τα πρώτα σημάδια κόπωσης του αγοραστικού κοινού αλλά και της απόφασης της εταιρείας να του ανεβάσει αισθητά την τιμή του σε σχέση με το προηγούμενο. Πέρασε στην ιστορία, επειδή τα πίσω φωτιστικά του λειτούργησαν για την Aston Martin ως σχεδιαστικό πρότυπο για τα αντίστοιχα φώτα της Virage. Το 2008 παρουσίασε η Volkswagen το Scirocco τρίτης γενιάς, που δεν κατάφερε ωστόσο να κερδίσει τη συμπάθεια του αγοραστικού κοινού και είχε άδοξο τέλος.

Προηγούμενο