Auto & Moto

6 μοναδικά αυτοκίνητα με πόρτες σαν φτερά (pics)

Οι πόρτες «φτερά» ή «gull wings», όπως έχει επικρατήσει να ονομάζονται, αποτελούν το πιο σύντομο δρόμο εντυπωσιασμού στον κόσμο του αυτοκινήτου.

Αν θες να τραβήξεις τα βλέμματα δεν αρκεί να ακολουθήσεις την πεπατημένη. Με αυτό το δεδομένο, οι κατασκευαστές σπορ κυρίως αυτοκινήτων ανακάλυψαν ένα highlight που έμελλε να αποτελέσει το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των πλέον σπάνιων μοντέλων σε αυτό τον κόσμο: τις πόρτες που ανυψώνονται και θυμίζουν φτερά πουλιών.

Yπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ξεχωρίσει ένα αυτοκίνητο στον δρόμο και οι πόρτες με μηχανισμό ανύψωσης αποτελούν έναν από τους πλέον σίγουρους για να συμβεί κάτι τέτοιο. Πρόκειται για μοντέλα στα οποία η επιβίβαση και η αποβίβαση απαιτούν οδηγίες χρήσης, όμως μπρος στα κάλλη, τι 'ναι ο πόνος. Ιδού τα έξι πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα με πόρτες «φτερά», που επέλεξε το reader.

6
Τesla Model X (2015): Το ηλεκτρικό

To ηλεκτροκίνητο Model X επιβεβαιώνει, ότι οι πόρτες που ανυψώνονται δεν αποτελούν αποκλειστικότητα των supercars. Στην περίπτωση του Tesla Model X τοποθετήθηκαν πίσω και κυρίως για πρακτικούς λόγους, πιο συγκεκριμένα για ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών σε σημεία όπου υπάρχει στενότητα χώρου. Πάντως ο βαρύς μηχανισμός των ενισχυμένων πορτών και η τεράστια μπαταρία έχουν εκτοξεύσει το συνολικό βάρος του ηλεκτροκίνητου μοντέλου στους 2,5 τόνους!

Προηγούμενο
Επόμενο
5
Pagani Huayra Coupe (2012): Το εξωτικό

Το συγκεκριμένο μοντέλο μοιάζει έτσι και αλλιώς με παραδείσιο πουλί ανάμεσα στη συνομοταξία όλων των αυτοκινήτων, όμως χάρη στις εντυπωσιακές πόρτες του χτύπησε πραγματικά κόκκινο όσον αφορά στην εμφάνισή του. Το Huayra Coupe είναι χειροποίητο, κατασκευάζεται στη Μόντενα της Ιταλίας, ζυγίζει 1.350 κιλά και εφοδιάζεται με έναν Twinturbo V12 730 ίππων προελεύσεως Mercedes-AMG. Χάρη σε αυτές τις προδιαγραφές του, εκτοξεύεται το μοντέλο από ανθρακόνημα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα από στάση έως 100 χλμ./ώρα και πιάνει τα 370 χλμ./ώρα τελική. Κυκλοφορεί και σε έκδοση Roadster χωρίς τέτοιου τύπου πόρτες, ενώ οι τιμές του ξεκινούν λίγο πάνω από τα δύο εκατομμύρια ευρώ.

Προηγούμενο
Επόμενο
4
DeLorean DMC-12 (1981): Το διάσημο

Πρωταγωνίστησε στην κινηματογραφική τριλογία ‘’Επιστροφή στο Μέλλον’’ και αποτελεί πιθανότατα το γνωστότερο αυτοκίνητο που έχει περάσει ποτέ από τη μεγάλη οθόνη. Δυστυχώς απέτυχε εμπορικά λόγω του αργού εξακύλινδρου κινητήρα των 132 ίππων και της κακής ποιότητας κατασκευής του, ενώ τη χαριστική βολή του έδωσε ο ίδιος ο ιδρυτής της DeLorean που ενεπλάκη σε σκάνδαλο λαθρεμπορίας κοκαΐνης! Ετσι διακόπηκε στα τέλη 1982 οριστικά η παραγωγή του και αφού είχαν πωληθεί συνολικά 8.600 τέτοια οχήματα.

Προηγούμενο
Επόμενο
3
Mercedes - Benz C111 (1970): Το πρωτότυπο

Η πρώτη εκδοχή της C111 παρουσιάστηκε το 1969, αμέσως όμως ήρθε η εξέλιξή της το 1970, με τον κωδικό ΙΙ και βάνκελ κινητήρα με 4 ρότορες 600 κ.εκ. έκαστος. Το εκπληκτικό αισθητικά και τεχνολογικά πρωτότυπο είχε ως στόχο την παραγωγή, ωστόσο ο περιστροφικός κινητήρας δεν λειτούργησε ποτέ αξιόπιστα. Απέδιδε 350 ίππους και το πανάλαφρο αμάξωμα από συνθετικά υλικά έφτανε τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. και την τελική των 300 χλμ./ώρα. Με τέτοια δεδομένα και εμφάνιση, το αυτοκίνητο έγινε θρύλος παρότι δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

Προηγούμενο
Επόμενο
2
Lamborghini Marzal (1967): To «θερμοκήπιο»

Ο προπομπός της Lamborghini Espada ήταν ένα μοντέλο προορισμένο για εκθεσιακό πρωτότυπο. Εξαιρετικά εντυπωσιακό, σχεδιάστηκε από τον Μαρτσέλο Γκαντίνι του οίκου Μπερτόνε και ήταν ένα τετραθέσιο σπορ κουπέ με τεράστιες γυάλινες επιφάνειες. Ακόμα και κατά τη διάρκεια των φωτογραφήσεων, το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά δυσάρεστο στο εσωτερικό καθώς «ψηνόταν» στην παραμικρή ηλιοφάνεια. Παρά το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, η Marzal διέθετε έναν δίλιτρο κινητήρα μόλις 175 ίππων.

Προηγούμενο
Επόμενο
1
Μercedes 300 SL W 198 (1954): Το πρώτο

Η Mercedes 300 SL παρουσιάστηκε το 1954 και ήταν το πρώτο μοντέλο με τέτοιο μηχανισμό πορτών, που απετέλεσε λύση ανάγκης για τους μηχανικούς εξαιτίας του σωληνωτού πλαισίου του αυτοκινήτου. Το γερμανικό μοντέλο κέρδισε αμέσως τις καρδιές των φίλων της αυτοκίνησης, ενώ κυριάρχησε χάρη στον τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα των 215 ίππων σε φημισμένους αγώνες, νικώντας μεταξύ άλλων στο Λε Μαν, στο Mille Miglia και στο Νίρμπουργκρινγκ. Ήταν βεβαίως ακριβό για την εποχή του, αφού κόστιζε 29.000 Γερμανικά Μάρκα, σήμερα όμως αξίζει ένα τέτοιο κλασικό μοντέλο αρκετά εκατομμύρια ευρώ.

Προηγούμενο