Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο νέος πρόεδρος του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, παρουσίασε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης Renaulution 2021 με στόχο την επάνοδο της γαλλικής φίρμας στην κερδοφορία. Ο ντε Μέο διαδέχθηκε τον Κάρλος Γκον μετά την καθαίρεση του τελευταίου από τα αξιώματά του λόγω οικονομικών ατασθαλιών και φορολογικών παραβάσεων και βρίσκεται στο τιμόνι του ομίλου Renault εδώ και περίπου μισό χρόνο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ιταλός μάνατζερ, «θα εξελιχθούμε από ένας όμιλος αυτοκινήτου που εργάζεται με τεχνολογία, σε μία επιχείρηση τεχνολογίας που εργάζεται με αυτοκίνητα και έως το 2030 θα πετυχαίνει τουλάχιστον το 20% του συνολικού τζίρου της με υπηρεσίες, με δεδομένα και με εμπόριο ενέργειας». Στόχος του γαλλικού ομίλου είναι να καταστεί έως το 2025 κλιματικά ουδέτερος, ενώ στο μέλλον θα απαρτίζεται από τις εξής τέσσερις επιχειρηματικές μονάδες: Renault, Dacia – Lada, Alpine και Mobilize.

Εως το 2025 θα λανσάρουν οι εταιρείες του ομίλου Renault 24 νέα μοντέλα, δέκα από τα οποία θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένα, ενώ από το 2024 και μετά θα μειώσει τον αριθμό των διαφορετικών πατωμάτων για οικονομίες κλίμακα. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τα σχέδια των Γάλλων για τις επιμέρους μάρκες τους.

Renault: Επιστρέφει το θρυλικό R5

Η μάρκα με σήμα το ρόμβο φιλοδοξεί να έχει αναδειχθεί έως το 2025 σε ηγέτη στις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης, ενώ θα λανσάρει 14 νέα μοντέλα με τα μισά από αυτά να είναι ηλεκτροκίνητα. Επίσης σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία της στις μικρομεσαίες κατηγορίες, όπου θα δούμε και πάλι την επιστροφή του θρυλικού R5 με μοντέρνο σχεδιασμό, υπερσύγχρονες τεχνολογίες και ηλεκτροκίνητο.

Οι Γάλλοι αποκάλυψαν μάλιστα τη μελέτη R5 Prototype δια χειρός του αρχισχεδιαστή τους Ζιλ Βιντάλ. Πρόκειται για ένα compact πεντάθυρο μοντελάκι με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές με τον πρόγονό του, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, που εξελίχθηκε για όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Dacia – Lada: Μεγαλύτερο SUV, νέο Niva

Εως το 2025 θα προστεθούν δίπλα στο νέο Sandero και στο ηλεκτρικό Dacia Spring άλλα τρία νέα μοντέλα. Συνολικά θα υπάρξουν επτά νέα μοντέλα από τη Dacia, με τα δύο από αυτά να ανήκουν στη μικρομεσαία compact κατηγορία. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα μεγαλύτερο SUV από το Duster, για το οποίο μας προϊδέασε η μάρκα με το πρωτότυπο Bigster Concept.

Lada και Dacia θα παρουσιάσουν και εργοστασιακά μοντέλα υγραερίου (LPG), ενώ η Dacia θα δώσει έμφαση και στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Να σημειώσουμε ότι η συμμαχία Renault/Nissan κατέχει από το 2008 ένα ποσοστό 25% στον μεγαλύτερο Ρώσο αυτοκινητοκατασκευαστή, την AwtoWAS, που κατασκευάζει τα Lada. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα λανσάρει και η Lada τέσσερα νέα μοντέλα έως το 2025, μάλιστα το ένα από αυτά θα είναι το Lada Niva επόμενης γενιάς σε δύο διαφορετικές εξωτερικές διαστάσεις.

Αlpine: Ερχεται η ηλεκτρική Α110

Η Renault επανέφερε το 2017 την Alpine στη ζωή με τη διθέσια Α110 σε ρετρό στυλ. Το σπορ μοντέλο με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο είναι μεν δημοφιλές, ωστόσο ανήκει σε μία κατηγορία με εκ των πραγμάτων περιορισμένο κοινό. Στο μέλλον σχεδιάζει να λανσάρει η Alpine έναν αμιγώς ηλεκτροκίνητο διάδοχο της Α110, που θα εξελίξει μαζί με τη Lotus η οποία ανήκει πλέον στον κινέζικο όμιλο της Geely.

Η νέα επιχειρησιακή μονάδα που θα περιλαμβάνει τα τμήματα Alpine Cars, Renault Sport Cars και Renault Sport Racing, θα λανσάρει ένα ηλεκτροκίνητο σπορ supermini και ένα αντίστοιχης τεχνολογίας σπορ Crossover μικρομεσαίας κατηγορίας. Η Formula 1 και τα μηχανοκίνητα αθλήματα θα εξακολουθήσουν να ενδιαφέρουν τον όμιλο, ωστόσο η Alpine οφείλει να έχει περάσει έως το 2025 στην κερδοφορία.

Μοbilize: Στόχος το 20% του τζίρου

Πρόκειται για έναν νέο επιχειρησιακό κλάδο που θα αναπτύξει δραστηριότητα στις παροχές υπηρεσιών στους τομείς ενέργειας, κινητικότητας και δεδομένων. Στόχος είναι να αποφέρει έως το 2030 τουλάχιστον το 20% των εσόδων του μητρικού ομίλου, ενώ θα διαθέτει δικές του ομάδες μηχανικών, σχεδιαστών και ποιοτικού ελέγχου.

Χαρακτηριστικό για το Mobilize είναι το παράδειγμα του διθέσιου οχήματος ΕΖ-1, που αναπτύχθηκε ειδικά για υπηρεσίες κοινοχρησίας (car sharing) και προσφέρει υπερσύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το πρωτότυπο ΕΖ-1 έχει μόνον 2,30 μ. μήκος, διαθέτει γυάλινες πόρτες και μπαταρία που αντικαθίσταται εύκολα από μία πλήρως φορτισμένη, όταν έχει αρχίσει να αδειάζει.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA