Auto & Moto

6 πλεονεκτήματα των παλιών αυτοκινήτου που νοσταλγούμε

Η εξέλιξη δεν φέρνει μόνο θετικά αποτελέσματα. Αυτό αποδεικνύεται σε αρκετά σημεία σύγκρισης των σύγχρονων αυτοκινήτων με τα παλαιότερα.

Κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι σε επίπεδο συνολικής απόδοσης τα αυτοκίνητα του σήμερα είναι χειρότερα από αυτά που κυκλοφορούσαν 20 ή 30 χρόνια πριν. Υπάρχουν όμως συγκεκριμένοι τομείς, στους οποίους ένα κλασικό μοντέλο μπορεί να βάλει τα γυαλιά στον υπερσύγχρονο απόγονό του. Ας τους θυμηθούμε μαζί.

6
Μικρότερο βάρος

Μαζί με την αύξηση των διαστάσεων αμαξώματος και τροχών, την προσθήκη δεκάδων στοιχείων βασικού εξοπλισμού και τη διατήρηση του βασικού υλικού κατασκευής, δηλαδή του χάλυβα, μοιραία το βάρος των σύγχρονων αυτοκινήτων πήρε την πάνω βόλτα. Για συγκρίσεις, ένα Opel Corsa του 1982 ζύγιζε περίπου 850 κιλά -υπολογίζοντας και τον οδηγό 75 κιλών που σήμερα περιλαμβάνεται στις μετρήσεις βάρους ενώ τότε όχι. Το σύγχρονο Corsa έχει ανέβει στα 1.100 κιλά στην πιο βασική του εκδοχή. Θεωρείται, μάλιστα, ένα από τα πλέον ελαφρά αυτοκίνητα στην κατηγορία του!

Προηγούμενο
Επόμενο
5
Περιορισμένες διαστάσεις

Υπάρχει ένα οξύμωρο σχήμα. Οι οικογένειες γίνονται χρόνο με το χρόνο πιο ολιγομελείς, άρα χρειαζόμαστε θεωρητικά λιγότερους χώρους, όμως τα αυτοκίνητά μας αποκτούν συνέχεια μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Ετσι φτάσαμε στο σημείο να είναι ένα μοντέρνο supermini μεγαλύτερο σε διαστάσεις από ένα compact μικρομεσαίο μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το σημερινό VW Polo και το VW Golf πρώτης γενιάς. Αυτό μειώνει την ευελιξία των σύγχρονων οχημάτων, γι αυτό και μένουμε συχνά με την εντύπωση ότι έχουν στενέψει οι λωρίδες κυκλοφορίες και οι θέσεις στάθμευσης.

Προηγούμενο
Επόμενο
4
Δυνατότητα συντήρησης

Ακόμη και οι απλές εργασίες σε ένα σύγχρονο μοντέλο αποτελούν ταμπού, καθώς στον χώρο του κινητήρα θα έπρεπε να υπάρχουν προειδοποιητικές πλακέτες που να γράφουν «κοιτάτε, αλλά μην αγγίζετε». Και όντως δεν μπορείς να αγγίξεις ουσιαστικά τίποτα, όταν στο παρελθόν ήταν ο μέσος οδηγός σε θέση να κάνει μόνος του απλές εργασίες, όπως για παράδειγμα να αλλάξει τη λάμπα ενός προβολέα. Εννοείται, ότι κάτι τέτοιο θεωρείται σήμερα απαγορευτικό για ένα μοντέρνο σύστημα φωτισμού LED, Xenon και προσεχώς λέιζερ!

Προηγούμενο
Επόμενο
3
Χειριστήρια εσωτερικού

Τα κόκπιτ ήταν στο παρελθόν σπαρτιάτικης λογικής με λίγους περιστροφικούς διακόπτες και κάποια μπουτόν, που μπορούσες να τα χειριστείς με δεμένα μάτια. Σήμερα μας σπάνε τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα νεύρα με διακόπτες ρύθμισης της έντασης του ήχου και με διακόπτες αφής, μενού και υπομενού,που σε προσκαλούν σε ραντεβού στα τυφλά και αποσπούν για κρίσιμα δευτερόλεπτα την προσοχή σου από τον δρόμο και την κυκλοφορία.

Προηγούμενο
Επόμενο
2
Φυσικός αερισμός

Οι παλαιότεροι θα θυμούνται σίγουρα τα μικρά τριγωνικά παραθυράκια που άνοιγαν σαν πορτάκια και ανήκαν στον βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των αυτοκινήτων προηγούμενων δεκαετιών. Όταν τα άνοιγες και στις δύο πλευρές, μπορούσες να αερίσεις το εσωτερικό εύκολα και με απολύτως φυσικό τρόπο, ενώ σήμερα δεν τολμάς να ανοίξεις το παράθυρο γιατί δημιουργούνται αμέσως έντονοι στροβιλισμοί του αέρα και αναπτύσσεται δυνατός θόρυβος.

Προηγούμενο
Επόμενο
1
Ορατότητα

Τα αυστηρότερα κρας τεστ και οι αναβαθμισμένες προδιαγραφές ασφαλείας έχουν ως συνέπεια να εφοδιάζονται τα σύγχρονα μοντέλα με χοντρά κολονάκια, που μειώνουν την ορατότητα και κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαραίτητες τις κάμερες ελέγχου του περιβάλλοντος χώρου, τα συστήματα εξάλειψης της νεκρής γωνίας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Αντίθετα, στο παρελθόν είχαν τα αυτοκίνητα λεπτές κολόνες και μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες, καθώς η αεροδυναμική του αμαξώματος περνούσε σε δεύτερη μοίρα. Έτσι έβλεπε ο οδηγός καλύτερα περιμετρικά του αυτοκινήτου του.

Προηγούμενο