Μενού
  • Α-
  • Α+

Τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής του DS 4 έγιναν τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου νέας γενιάς, που βασίζεται –όπως και τα DS 7 Crossback και DS 9- στο πάτωμα ΕΜΡ2 του ομίλου PSA, ενώ θα είναι και το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας το οποίο θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Opel στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας.

Η DS παρουσίασε με τη…μία τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Το mainstream κλασικό πεντάθυρο χάτσμπακ, μία έκδοση Cross με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εκτός δρόμου και την σπορ εκδοχή Performance Line. Εδώ να πούμε, ότι το λανσάρισμα του made in Germany γαλλικού μοντέλου έχει προγραμματιστεί για το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Το νέο DS4 δείχνει σαφώς δυναμικότερο σε σχέση με το προηγούμενο, μάλιστα με μία φευγαλέα ματιά θα μπορούσες να το μπερδέψεις και με SUV. Στη μάσκα του κυριαρχεί ένα πλέγμα φωτιστικών σωμάτων με προβολείς Matrix-LED και με το φως ημέρας να κατεβαίνει μέχρι την ποδιά του αμαξώματος, ενώ δεν λείπουν βεβαίως οι χαρακτηριστικές μεγάλες γρίλιες που αποτελούν σήμα κατατεθέν όλων των DS.

Κοιτώντας το αυτοκίνητο από τα πλευρά, ξεχωρίζουν κυρίως οι στυλιστικά άψογες και…αναδυόμενες λαβές των πορτών, όπως επίσης η σφηνοειδής και αιχμηρή απόληξη των πίσω παραθύρων. Το πίσω μέρος δείχνει φαρδύ, όχι μόνον εξαιτίας του σχεδιασμού του αμαξώματος, αλλά και λόγω της αντίθεσης με τα στενά φωτιστικά σώματα. Τη δυναμική εικόνα του συμπληρώνουν οι δύο τετραγωνισμένες εξατμίσεις, δεξιά και αριστερά της ποδιάς του πατώματος.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου DS 4 έχουν αυξηθεί ελαφρά συγκριτικά με τις αντίστοιχες του προηγούμενου μοντέλου. Ετσι φτάνει το μήκος του πεντάθυρου αμαξώματος τα 4,40 μ., το πλάτος τα 1,83 μ. και το ύψος τα 1,47 μ.

Οι πρώτες φωτογραφίες αποκαλύπτουν ένα ποιοτικό και καλοσχεδιασμένο εσωτερικό. Εντελώς νέα είναι η οθόνη αφής πέντε ιντσών, τοποθετημένη εμπρός από τα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, μέσω της οποίας μπορούν να δοθούν εντολές στο σύστημα πολυμέσων ή να γράψει ο οδηγός μία διεύθυνση. Το νέο DS 4 διαθέτει συστήματα φωνητικών εντολών ή με κινήσεις των χεριών, όμως υπάρχει και η κλασική δυνατότητα διαχείρισης της κεντρικής οθόνης των 10 ιντσών μέσω αφής.

Το ταχύμετρο είναι ψηφιακό, ενώ προβλέπεται και ένα μεγάλο Head – up Display 21 ιντσών στο οποίο προβάλλονται στον οδηγό οι σημαντικότερες πληροφορίες. Στα σχεδιαστικά highlight του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία το στοιχείο από χρώμιο σε σχήμα οριζοντιωμένου σπαθιού με τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και εξαερισμού.

Η πρόθεση των Γάλλων για ένα ποιοτικό περιβάλλον είναι πανταχού παρούσα με τη μορφή επενδύσεων από δέρμα, αλκαντάρα, ξύλο, καλόγουστη απομίμηση καρμπόν, κλπ.  Επίσης, τα δερμάτινα καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί και εγγυούνται –σύμφωνα με τους Γάλλους- υποδειγματική άνεση χάρη στις ορθοπεδικές προδιαγραφές τους.

Η μάρκα DS χρησιμοποιεί το νέο της μοντέλο και ως μία πλατφόρμα επίδειξης τεχνογνωσίας. Ετσι εφοδιάζεται το DS 4 με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, αλλά και με ενεργητικές αναρτήσεις ρυθμιζόμενες μέσα από κάμερες που αναλύουν όλα τα δεδομένα του δρόμου και τις κινήσεις του αυτοκινήτου, ώστε να προσαρμοστεί σε αυτά κάθε τροχός ξεχωριστά. Μία πρόσθετη κάμερα υπάρχει στις γρίλιες της μάσκας και λειτουργεί με υπέρυθρη ακτινοβολία για να αναγνωρίζει στο σκοτάδι και σε απόσταση έως 200 μ. πεζούς και ζώα και να αποφεύγονται τα ατυχήματα. Για καλή και υγιεινή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό φροντίζει εξάλλου ένα σύστημα με επιπρόσθετο φίλτρο συγκράτησης της σκόνης.

Όπως γράψαμε και στην αρχή, το DS 4 θα λανσαριστεί -εκτός από κλασικό πεντάθυρο χάτσμπακ- και σε δύο επιπρόσθετες εκδοχές.

Η έκδοση DS 4 Cross διαθέτει προστατευτικό του πατώματος, μαύρους προφυλακτήρες και ράγες οροφής και μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά με βελτιωμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και με προγράμματα οδήγησης σε άμμο, χιόνι και λάσπη.

Η έκδοση DS 4 Performance Line εντυπωσιάζει με ένθετες επενδύσεις από ανθρακόνημα στο τιμόνι, με μαύρη λάκα και με κόκκινες διακοσμητικές πινελιές για πιο σπορτίφ ατμόσφαιρα.

Aρκετές είναι οι επιλογές, όσον αφορά στους κινητήρες. Η γκάμα των μοτέρ βενζίνης περιλαμβάνει τρία μηχανικά σύνολα 130, 180 και 225 ίππων, ενώ προβλέπεται και ένας πετρελαιοκινητήρας 130 αλόγων με όλους τους κινητήρες να συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Υπάρχει επίσης για πρώτη φορά και μία Plug-in υβριδική έκδοση με την ονομασία E-Tense στην οποία συνεργάζονται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων. Η συστημική ισχύς τους ανέρχεται σε 225 άλογα και η μέγιστη ροπή στρέψης αγγίζει τα 360 Nm, ενώ η μπαταρία έχει 12,4 kWh χωρητικότητα και επιτρέπει στο κομψό μοντέλο μία ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 50 χιλιομέτρων, που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του 80% των χρηστών.

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA