Μενού
  • Α-
  • Α+

Ανέκαθεν η κορωνίδα των μοντέλων της γερμανικής μάρκας τροφοδοτούσε τα μικρότερα με τεχνολογικά καλούδια, ωστόσο εδώ η ταύτιση είναι σχεδόν απόλυτη -εξαιρουμένων φυσικά των διαστάσεων και της ισχύος των κινητήρων.

Τεχνολογικά, η νέα C-Class δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από λιμουζίνες οιουδήποτε κόστους, καθώς τόσο τα πλήρως εξηλεκτρισμένα μηχανικά της σύνολα, όσο επίσης οι προηγμένες ηλεκτρονικές αναρτήσεις, η τετραδιεύθυνση και τέλος τα πρωτοποριακά ψηφιακά συστήματα ασφαλείας αλλά και συνδεσιμότητας, συναντώνται συνήθως σε πολλαπλάσιου μεγέθους και κόστους κατασκευές.

Ο ορισμός της κομψότητας

Αισθητικά υπάρχει μια απόλυτη συνέχεια σε σχέση με την υφιστάμενη γενιά του μοντέλου, ωστόσο τα πάντα έχουν αλλάξει, όχι μόνο σχεδιαστικά και σε κάθε λεπτομέρεια, αλλά και σε επίπεδο αριθμών. Το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 6,5 εκατοστά στα 4,751 μέτρα, το πλάτος κατά 1 εκατοστό στα 1,82 μέτρα, το ύψος είναι μειωμένο κατά περίπου ένα εκατοστό ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά, στα 2,865 μέτρα.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλη η βελτίωση σε επίπεδο χώρων αποδόθηκε στους επιβάτες, οι οποίοι πλέον απολαμβάνουν πολύ περισσότερο χώρο για ώμους, γόνατα και κεφάλι, κυρίως στις πίσω θέσεις. Ο χώρος αποσκευών διατήρησε τον όγκο του στα 455 λίτρα, μια μέτρια πλην τίμια τιμή.

Το μοντέλο διατηρεί την οικογενειακή αισθητική ταυτότητα, πλέον όμως το αποτύπωμα είναι πολύ πιο κομψό και ταυτόχρονα στιβαρό.

 Εντελώς νέο εσωτερικό

Το σημείο που τα πάντα έχουν αλλάξει -προς το καλύτερο φυσικά- είναι το εσωτερικό της νέας C-Class. Η ψηφιακή απεικόνιση συναντάται προφανώς σε όλη την έκταση του ταμπλό, ωστόσο με μια νέα εντελώς διάταξη σε σχέση με το παρελθόν και μάλιστα ως δάνειο όχι από τα μικρότερα μοντέλα της σειράς, αλλά από την S-Class.

Η οριζόντια λογική των ψηφιακών οθονών του παρελθόντος γίνεται πλέον μικτή, με οριζόντιο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και κάθετη την ψηφιακή οθόνη που κατά βάση εξυπηρετεί το χειρισμό του νέου multimedia MBUX δεύτερης γενιάς.

Μάλιστα, η κάθετη οθόνη έχει έρθει πολύ πιο κοντά στον οδηγό, με αποτέλεσμα να είναι εγγύτερη στον δια της αφής χειρισμό της. Οι φυσικοί διακόπτες έχουν σχεδόν εξοστρακιστεί από το ταμπλό, που φαίνεται εξαιρετικά κατασκευασμένο και με αρκετές χρωματιστές πινελιές. Εντελώς νέα επίσης είναι η σχεδίαση των αεραγωγών.

Ο εξοστρακισμός χειριστηρίων και διακοπτών έχει μια ακόμα θετική επενέργεια, που αφορά στη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας και συνολικά του εσωτερικού με περισσότερες και μεγαλύτερες, επομένως ιδιαίτερα πρακτικές, θήκες και θέσεις αποθήκευσης.

Με τη φράση "Hey Mercedes" ενεργοποιείται η δυνατότητα φωνητικών εντολών προς το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα πολυμέσων MBUX δεύτερης γενιάς. Ο φωνητικός χειρισμός είναι πλέον πιο διαδραστικός και το σύστημα ικανό να μάθει ενεργοποιώντας τις διαδικτυακές υπηρεσίες στο Mercedes me. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να εκτελεστούν ακόμη και χωρίς τη λέξη-κλειδί ενεργοποίησης "Hey Mercedes". Αυτές περιλαμβάνουν τη λήψη τηλεφωνικής κλήσης.

Φωνητικά μπορεί επίσης ο οδηγός ή ο επιβάτης να ζητήσει καθοδήγηση για τις λειτουργίες του οχήματος όπως, για παράδειγμα, πως μπορεί να συνδέσει ένα smartphone μέσω Bluetooth ή πού μπορεί να βρεθεί το κιτ πρώτων βοηθειών. Τέλος, το νέας γενιάς σύστημα είναι ικανόςνα αναγνωρίσει τους επιβάτες του οχήματος από τις φωνές τους.

Δυναμισμός και οικονομία

Μηχανολογικά η νέα C-Class ανεβάζει και πάλι ψηλά τον πήχη για τον ανταγωνισμό. Οι κινητήρες βενζίνης και diesel είναι πλέον τετρακύλινδροι, όλοι με ηλεκτρική υποβοήθηση ISG, δηλαδή ήπια υβριδικοί. Plug-in υβριδικές εκδόσεις θα ακολουθήσουν σύντομα, τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και diesel, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους την ικανότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση που θα φτάνει στα 100 χιλιόμετρα.

Οι προς το παρόν διαθέσιμοι κινητήρες, βενζίνης και diesel, είναι εξαιρετικά αποδοτικοί. Με καύσιμο τη βενζίνη, το turbo σύνολο των 1.5 λίτρων αποδίδει 170 ή 204 ίππους, ενώ το δίλιτρο 258. Επιπρόσθετα, η ηλεκτρική υποβοήθηση προσθέτει 20 ίππους στην ισχύ και 200 Nm στην ροπή και των τριών συνόλων.

Με καύσιμο το diesel, διαθέσιμη είναι μόνο μια δίλιτρη μονάδα 200 ίππων ως βασική και με διπλό turbo και απόδοση 265 ίππων ως κορυφαία. Όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλίζονται για πρώτη φορά μόνο με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ενώ η μετάδοση συνεχίζει να πραγματοποιείται στους πίσω τροχούς, εκτός των τετρακίνητων εκδόσεων 4Matic που προσφέρονται με τους κινητήρες βενζίνης των 204 και 258 ίππων.

Προηγμένες αναρτήσεις

Το μοντέλο έχει διατηρήσει την αρχιτεκτονική των αναρτήσεων του απερχόμενου μοντέλου, με άξονα 4 συνδέσμων εμπρός και πολλαπλούς πίσω. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στις plug-in υβριδικές είναι στάνταρ η πίσω αερανάρτηση. Νέο στοιχείο αποτελεί η τετραδιεύθυνση, που καθιστά τη νέα C-Class εξαιρετικά ευέλικτη.

Όπως και όλες οι C-Class μέχρι σήμερα, έτσι και η νεότερη γενιά θα προσφέρεται με δύο αμαξώματα, sedan και estate, άσχετα αν στη χώρα μας το δεύτερο είναι σχεδόν ταμπού, τη στιγμή που στη Γερμανία 2 στις 3 C-Class που πωλούνται είναι με το station -και φυσικά πολύ πιο πρακτικό- αμάξωμα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA