Μενού
  • Α-
  • Α+

Από το 1995 το Outback αποτελεί την κορωνίδα των μοντέλων της Subaru και πλέον έφτασε στην 6η γενιά του. Αισθητικά διατηρεί τη φόρμα ενός crossover ή πολύ περισσότερο ενός υπερυψωμένου station wagon, με όλα τα χρηστικά πλεονεκτήματα που αυτή προσφέρει.

Για το 2021 όμως το Subaru Outback διαθέτει ένα εντελώς νέο πλαίσιο, που ονομάζεται Subaru Global Platform και εξασφαλίζει μεγαλύτερη στιβαρότητα, ανθεκτικότητα και κορυφαία παθητική και ενεργητική ασφάλεια.

Εντελώς νέος, παρότι ίδιος σε αρχιτεκτονική με του απερχόμενου μοντέλου, είναι και κινητήρας των 2,5 λίτρων, με την boxer διάταξη των 4 κυλίνδρων και την ατμοσφαιρική τροφοδοσία. Σε πείσμα των καιρών μάλιστα δεν διαθέτει όχι μόνο turbo αλλά και καμία μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση.

Όλα αλλιώς

Ένας λόγος που όσοι αγοράζουν Subaru δύσκολα το αλλάζουν έχει να κάνει με την εντελώς διαφορετική φιλοσοφία της μάρκας σε όλα τα επίπεδα κατασκευής των αυτοκινήτων της. Κορυφαίος εκφραστής αυτής της διαφορετικότητας είναι προφανώς και το νέο Outback.

Μεγάλο, με μήκος 4,87 μέτρα και πλάτος 1,875, δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τον όγκο του αλλά με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Αντίθετα από τον ανταγωνισμό, κρύβει τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 21,3 εκατοστών με ένα χαμηλό προφίλ, το οποίο ωστόσο προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα σταθερότητας, χάρη και στις αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια πίσω.

Ο boxer κινητήρας εξασφαλίζει πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης symmetrical AWD με Active Torque Split και το σύστημα Χ-Mode προσφέρει κορυφαία πρόσφυση σε κάθε έδαφος και καιρική συνθήκη.

Το μηχανικό σύνολο των 2.498 κ.εκ. αποδίδει 169 ίππους από τις 5.000 σ.α.λ., με ροπή 252 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο όμως ελέγχεται ηλεκτρονικά και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό οκτώ προεπιλεγμένων σχέσεων με δυνατότητα αλλαγής από paddles στο τιμόνι.

Με άμεση τροφοδοσία καυσίμου, καταφέρνει να είναι αρκετά οικονομικός, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η μόνιμη τετρακίνηση αλλά και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Η μέση κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 8,6 λίτρα/100 χλμ. και οι ρύποι στα 193 γρ./χλμ.

Οι επιδόσεις δεν είναι προφανώς συναρπαστικές, υπό το βάρος των 1.646 κιλών, καθώς η τελική ταχύτητα φτάνει στα 193 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ.

Μεγάλη η χάρη των επιβατών

Εσωτερικά το νέο Subaru Outback είναι αναμενόμενα πολύ ευρύχωρο, με μικρό σχετικά σε ύψος κεντρικό τούνελ. Τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν αυτοκρατορικά και πέντε άνετα, ενώ για τις αποσκευές ο όγκος έχει αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν και φτάνει στα 561 λίτρα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας και η συναρμογή άψογη. Νέο στοιχείο στο αυτοκίνητο

αποτελεί η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος multimedia, με διαγώνιο 11,6 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός με ιδιαίτερα μεγάλες όμως και ευανάγνωστες ενδείξεις.

Η είσοδος και η έξοδος όλων των επιβατών γίνεται με χαρακτηριστική άνεση, ενώ τα πάντα είναι ιδιαίτερα εργονομικά τοποθετημένα και η ύπαρξη πολλών θέσεων και θηκών για ποτήρια και μικρά αντικείμενα ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη. Αν κάτι ξενίζει στο εσωτερικό -ειδικά την περίοδο της ψηφιακής επικράτησης- είναι η ύπαρξη πολλών φυσικών διακοπτών ειδικά στο -θερμαινόμενο- τιμόνι.

Πλούσιος εξοπλισμός

Πιστό στη λογική της Subaru να κατασκευάζει κορυφαία σε παθητική και ενεργητική ασφάλεια αυτοκίνητα παραμένει και το νέο Outback, με βάση τα χαρακτηριστικά του εξοπλισμού του. Με την ονομασία EyeSight και την εποπτεία από δύο νέες στερεοσκοπικές κάμερες και διάσπαρτους αισθητήρες, το αυτοκίνητο προσφέρει στον οδηγό μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και 8 αερόσακους.

Εκτός όλων των παραπάνω στο στάνταρ εξοπλισμό άνεσης όλων των εκδόσεων ξεχωρίζουν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, τα θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, το πληρέστατο σύστημα πολυμέσων, το σύστημα αναγνώρισης οδηγού με ταυτόχρονη προσαρμογή όλων των ρυθμίσεων στις απαιτήσεις του οδηγού και τέλος η ηλεκτρική λειτουργία της πόρτας του χώρου αποσκευών με hands free δυνατότητα.

Το νέο Outback διατίθεται στη χώρα μας σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, STYLE, ADVENTURE και PREMIUM, με τιμές 57.750 ευρώ, 60.750 ευρώ και 65.550 ευρώ αντίστοιχα, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται στα 164 ευρώ ετησίως.

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA