Στις 22 Ιουνίου του 1934 η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιαστής αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Αδόλφος Χίτλερ ανακοίνωσε επισήμως την κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Πόρσε παρουσίασε τα σχέδιά του, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας αυτοκίνητα «Tatra».
Διαβάστε επίσης: Πως οι Βρετανοί έσωσαν τον γερμανικό «σκαραβαίο» της Volkswagen
Ο πρώτος Σκαραβαίος ή Σκαθάρι (όπως το αποκαλούν οι Βρετανοί: Volkswagen Beetle) κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την περίπου ίδια μορφή με την οποίο τον γνωρίζουμε και σήμερα.
Ο Χίτλερ, συνειδητοποιώντας πως στα απέραντα χιλιόμετρα των άουτομπαν που είχε δημιουργήσει δεν κυκλοφορούσαν πολλά αυτοκίνητα, ζήτησε από τον Φέρντιναντ Πόρσε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο προσιτό για όλο τον κόσμο, ένα «αυτοκίνητο του λαού» (αυτό και το όνομα του: Volkswagen) με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Ζήτησε να είναι μικρομεσαίων διαστάσεων, ικανό να μεταφέρει δύο ενήλικους και δύο παιδιά, να πιάνει τα 100 χλμ/ώρα, με χαμηλού κόστους και εύκολη συντήρηση και μέγιστη τιμή πώλησης τα 990 μάρκα (ο μέσος γερμανικός μισθός της εποχή ήταν 200-300 μάρκα).
Ο Φορντ πρόβλεψε αποτυχία...
Μετά τον πόλεμο, οι Σύμμαχοι αρχικά σχεδίασαν τη μεταφορά του εργοστασίου της Volkswagen στη Βρετανία ή τις ΗΠΑ, ως μέρος των πολεμικών αποζημιώσεων, όμως το σχέδιο ναυάγησε όταν καμιά αυτοκινητοβιομηχανία δεν έδειξε ενδιαφέρον. Ο Χένρι Φορντ είχε πει χαρακτηριστικά ότι ένα τόσο άσχημο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να βρει αγοραστές… Ό Φορντ… έβλεπε μακριά: Έως τα μέσα της δεκαετίας του 1950 το Σκαθάρι είχε γίνει το Νο1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Δυτική Γερμανία και ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ανάμεσα των οποίων και η Ελλάδα. Στη δεκαετία του ‘60 κατέκτησε και τις ΗΠΑ, βρίσκοντας πρόσφορο κοινό στους οδηγούς που απεχθάνονταν τα ογκώδη αμερικανικά αυτοκίνητα και στη νεολαία που το μετέτρεψε σε σύμβολο αντικομφορμισμού. Αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως η διαφημιστική καμπάνια του 1959 στις ΗΠΑ -την εποχή των Mad Men- για την Volkswagen με τίτλο «Think Small» έχει βραβευθεί ως η καλύτερη του 20ου αιώνα.
Στις 17 Φεβρουαρίου 1972 το υπ' αριθμόν 15.007.034 Volkswagen Beetle σηματοδότησε την κατάκτηση του τίτλου του πιο εμπορικού αυτοκινήτου όλων των εποχών, ξεπερνώντας το Ford Model T. Οι πωλήσεις άρχισαν να πέφτουν σταδιακά στα χρόνια που ακολούθησαν.
Στα χρόνια της πρωτοκαθεδρίας του υπήρξε ένα αυτοκίνητο με βαθιές ρίζες στην ποπ κουλτούρα. Έχει εμφανιστεί στο εξώφυλλο του τελευταίου δίσκου των Beatles «Abbey Road», σε πολλές ταινίες, μεταξύ των οποίων η «Λάμψη» του Κιούμπρικ και το «Fight Club», όπου λέγεται πως ο Μπραντ Πιτ και Έντουαρντ Νόρτον επέμεναν ένα αυτοκίνητο που σπάνε να είναι ένας από τους καινούργιους Σκαραβαίους και έχει γίνει και το ίδιο ταινία, ή πιο σωστά, σειρά ταινιών από την Disney. Επίσης έχει εμπνεύσει τον Άντι Γουόρχολ, ενώ παραμένει ως τις μέρες μας το πιο δημοφιλές μοντέλο για παιχνίδια αυτοκινήτου.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.