Μενού
  • Α-
  • Α+

Μία από τις σημαντικότερες... επιστροφές στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτή του Bulli. Το εικονιζόμενο ID. Buzz αποτελεί την ηλεκτρική «μετενσάρκωση» του θρυλικού βαν των χίπιδων, για αυτό διατηρεί ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία αλλά και την χαρακτηριστική κίνηση στους πίσω τροχούς. Ως μέλος όμως της οικογένειας ID. της Volkswagen, είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, ενώ θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο του 2022 σε επιβατική και επαγγελματική έκδοση. 

Αυτή την περίοδο, τα καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα προ-παραγωγής πραγματοποιούν δοκιμές σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Το καμουφλάζ από το αμάξωμα μήκους 4,71 μέτρων θα αφαιρεθεί στις 9 Μαρτίου, κατά την παγκόσμια πρεμιέρα. Το μεταξόνιο στο επιβατικό ID. Buzz και το επαγγελματικό ID. Buzz Cargo φθάνει τα 2,99 μέτρα, παρόμοιο με αυτό του T6.1, παρά το σημαντικά μικρότερο μήκος. Το πλάτος ανέρχεται σε 1,98 μ. και το ύψος σε 1,94 μ. Η Volkswagen θα λανσάρει σε δεύτερο χρόνο μία έκδοση του ID. Buzz με μακρύτερο μεταξόνιο και περισσότερες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού.

Η χρήση της, αποκλειστικής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πλατφόρμας ΜΕΒ εξασφαλίζει στο ID. Buzz πλούσιους εσωτερικούς χώρους. Στην πενταθέσια επιβατική έκδοση, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 1.121 λίτρα, χωρίς αναδίπλωση καθισμάτων. Ενώ στο τριθέσιο επαγγελματικό ID. Buzz Cargo, πίσω από το διαχωριστικό υπάρχει χώρος φόρτωσης 3,9 κυβικών μέτρων.

Το εμπορικό λανσάρισμα του ID. Buzz, τόσο στην επιβατική όσο και στην επαγγελματική έκδοση, θα γίνει με τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και ροπής 310 Nm, τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Ενέργεια λαμβάνει από μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh (εκμεταλλεύσιμη 77 kWh). Η Volkswagen δεν ανακοίνωσε την αυτονομία, ανέφερε πάντως ότι η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ/ώρα.

Η Volkswagen διαθέτει με το ID. Buzz τη δυνατότητα αμφίδρομης παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και εξ΄αποστάσεως ενημέρωση του λογισμικού (over the air), τόσο για το σύστημα πολυμέσων όσο και για τη διαδικασία φόρτισης. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης ‘Trained Parking’, επικοινωνία με το περιβάλλον ‘Car2X’ και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ‘Travel Assist’.

Το ID. Buzz δεν είναι πάντως το πρώτο ηλεκτρικό Bulli στην ιστορία. Στην έκθεση του Ανόβερου το 1972, η Volkswagen είχε παρουσιάσει μία πρωτότυπη έκδοση του T2 με ηλεκτροκινητήρα. Η αυτονομία πάντως ήταν μόλις 85 χλμ, με αποτέλεσμα να μην μπει ποτέ στη γραμμή παραγωγής.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA