nikosR

Η νέα εκδίκαση της δολοφονίας του έφερε στο φως άγνωστες λεπτοµέρειες.

Κείµενο Μιχάλης Αργυρόπουλος

Στις 4 Ιουνίου του 2008, οι σκηνές από τους «∆ύο Ξένους» στην τηλεόραση δεν είχαν σκοπό να ευθυµήσουν τους τηλεθεατές. Αυτήν τη φορά, τα πλάνα της κωµωδίας εικονογραφούσαν ένα δράµα, παίζοντας ξανά και ξανά στα δελτία ειδήσεων, καθώς ο πρωταγωνιστής ήταν το θύµα ενός από τα πιο στυγνά εγκλήµατα των τελευταίων ετών. Ο Νίκος Σεργιανόπουλος, σε ηλικία 56 ετών, είχε βρεθεί νεκρός στο διαµέρισµά του, στην οδό Μετεώρων στο Παγκράτι, µέσα σε µία λίµνη αίµατος, έχοντας δεχτεί 21 µαχαιριές.

nikos1

Οι πρώτες φήµες για το τι συνέβη δεν άργησαν να κυκλοφορήσουν και οι αποχρώσεις τους δεν θα µπορούσαν παρά να είναι κίτρινες. Το θύµα λίγους µήνες νωρίτερα είχε συλληφθεί µε µεγάλη ποσότητα κοκαΐνης, κι έτσι οι πρώτοι «ύποπτοι» για µεγάλη µερίδα του φιλοµαθούς κοινού, ήταν ασφαλώς η µαφία των ναρκωτικών, οι βαρόνοι της κοκαΐνης. H χρήση ναρκωτικών όµως δεν ήταν το µόνο πάθος του ηθοποιού. Αµέσως µετά τη δολοφονία έγινε γνωστό αυτό που ψιθυριζόταν στους καλλιτεχνικούς κύκλους εδώ και χρόνια: η προτίµηση του Σεργιανόπουλου στον αγοραίο έρωτα, τον οποίο αναζητούσε στις πιο κακόφηµες πιάτσες της νύχτας. Ο πρωταγωνιστής που λάτρευαν οι γυναίκες έδειχνε σαφή προτίµηση στους, ως επί το πλείστον αλλοδαπούς, άντρες, τους οποίους έβρισκε στις πιάτσες της Οµόνοιας, της Κουµουνδούρου, της Πλατείας Βικτωρίας… Λίγες µέρες αργότερα, συνελήφθη ο Γεωργιανός Νταβίντ Μουρτχικνέλι, ο οποίος και οµολόγησε το έγκληµα. Σύµφωνα µε την αστυνοµία, ο Σεργιανόπουλος είχε «ψωνίσει» τον Γεωργιανό το προηγούµενο βράδυ στην Πλατεία Βικτωρίας. Είχαν φύγει µαζί για το διαµέρισµά του -προφανώς για να κάνουν σεξ, όπου αργότερα θα βρίσκονταν υπολείµµατα από χρήση κοκαΐνης. Σύµφωνα µε τον Μουρτχικνέλι, ο Σεργιανόπουλος τον είχε συναντήσει ξηµερώµατα της ηµέρας της δολοφονίας, την ώρα που ο Γεωργιανός περνούσε από την Πλατεία Βικτωρίας πηγαίνοντας στη δουλειά του, στα ναυπηγεία. Φτωχός και ταλαιπωρηµένος, παραπλανήθηκε από τον ηθοποιό, ο οποίος του υποσχέθηκε χρήµατα και γυναίκες, προκειµένου να τον πείσει να τον ακολουθήσει στο διαµέρισµα. Εκεί όµως αντί για γυναίκες, υπήρχε µόνο κοκαΐνη, µετά τη χρήση της οποίας ο παρθένος οργανισµός του Μουρτχικνέλι έπεσε σε λήθαργο. Όταν ξύπνησε, ο Σεργιανόπουλος τον απειλούσε µε µαχαίρι απαιτώντας από τον Γεωργιανό να του κάνει στοµατικό έρωτα. Ακολούθησε πάλη, που είχε ως αποτέλεσµα το θάνατο του ηθοποιού. Αυτή είναι εν ολίγοις η εκδοχή του Μουρτχικνέλι, που πρωτόδικα καταδικάστηκε σε είκοσι χρόνια φυλάκιση. Του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του πρότερου έντιµου βίου και η κατηγορία της ληστείας µετατράπηκε σε κλοπή. Λεπτοµέρειες, ίσως, όταν το κατηγορητήριο περιλαµβάνει φόνο. Ο Μουρτχικνέλι, µη µένοντας ικανοποιηµένος από την απόφαση, άσκησε έφεση προσδοκώντας σε ακόµα πιο ευνοϊκή ή έστω την ίδια ποινή. Έφεση όµως άσκησε και η εισαγγελέας, θεωρώντας την ποινή πολύ ελαφριά για ένα τόσο ειδεχθές έγκληµα. Τώρα που δικάζεται µετά από πολλές αναβολές η υπόθεση ξανά, όλα τα ενδεχόµενα είναι ανοιχτά και ο κατηγορούµενος κινδυνεύει µέχρι και µε ισόβια κάθειρξη. Η εκδίκαση της έφεσης πραγµατοποιείται εδώ και µερικούς µήνες, χωρίς ωστόσο να καλύπτεται µε φανατική εµµονή από τα media, παρόλο που κατά τη διαδικασία της έχουν έρθει στο φως πολύ σηµαντικές λεπτοµέρειες.

Οι µάρτυρες που ήρθαν για να περιγράψουν την προσωπικότητα του θύµατος σκιαγράφησαν έναν άνθρωπο ήσυχο, πράο και τρυφερό σε πρώτη ανάγνωση. Ταυτόχρονα όµως κάποιοι έκαναν λόγο για τον τραυµατικό τρόπο µε τον οποίο βίωνε τη σεξουαλικότητά του, το πρόβληµα που αντιµετώπιζε µε το αλκοόλ αλλά και τα ναρκωτικά, που είχαν κατά κάποιο τρόπο κάµψει την προσωπικότητά του. Τους τελευταίους µήνες της ζωής του, κάποιοι τον περιέγραψαν παρανοϊκό, τρελαµένο από την κοκαΐνη, να πιστεύει ότι τον παρακολουθούν, και µίλησαν για την υποτιµητική συµπεριφορά του απέναντι στους αγοραίους εραστές.

Ο γυµναστής µε τον οποίο είχε µια στενή -κατά πάσα πιθανότητα ερωτική- σχέση µαζί του εξήγησε πως «δεν πείραζε ούτε µύγα», αλλά είχε πρόβληµα µε το αλκοόλ. Χρειαζόταν να πιει, για να χαλαρώσει. Πρόσθεσε δε ότι το θύµα είχε ανακαινίσει το σπίτι του πρόσφατα, δηµιουργώντας ένα περιβάλλον που ίσως προκαλούσε έναν άνθρωπο χωρίς χρήµατα να τον κλέψει. Σύµφωνα µε κατάθεση άλλου µάρτυρα, κυκλοφορούσε πάντα έχοντας µαζί του µεγάλα χρηµατικά ποσά.

Οι γείτονες που κατέθεσαν, αν και τα διαµερίσµατά τους βρίσκονται δίπλα και κάτω από αυτό του θύµατος, δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα τη βραδιά του εγκλήµατος, παρόλο που άλλες βραδιές άκουγαν µέχρι και τα µπουκάλια που έπεφταν από τα χέρια του µεθυσµένου ηθοποιού. Ταυτόχρονα, αποκάλυψαν ότι είχε συζητηθεί στην πολυκατοικία ότι στο διαµέρισµα σύχναζαν διάφοροι άγνωστης ταυτότητας νεαροί.

Περισσότερο ενδιαφέρον είχε η κατάθεση ενός από τους θαµώνες της Οµόνοιας, που περιέγραψε πως είχε δει τον ηθοποιό σε κακή κατάσταση να περιφέρεται νυχτερινές ώρες στην κακόφηµη πλατεία.

Σηµαντική η κατάθεση της οικιακής βοηθού, που άλλωστε ήταν εκείνη που τον βρήκε νεκρό. Η οικιακή βοηθός γνώριζε ότι ο Σεργιανόπουλος ήταν γκέι και ότι συχνά φιλοξενούσε στο σπίτι του τυχαίους ερωτικούς συντρόφους. Κανονικά πήγαινε το πρωί στη δουλειά της, πριν ξεκινήσει όµως τηλεφωνούσε στον Σεργιανόπουλο και αν εκείνος είχε παρέα, πήγαινε να καθαρίσει αργότερα.

Ο Αλέξανδρος Ρήγας αρνήθηκε ότι είχε ερωτική σχέση µαζί του, αλλά µίλησε για µια πολύ δυνατή φιλία, που κράτησε από το 1997, όταν ξεκίνησαν οι «∆ύο Ξένοι», µέχρι το 2002, όταν ολοκληρώθηκε το σίριαλ «Οι στάβλοι της Εριέτας Ζαΐµη». Κατόπιν χάθηκαν, για να βρεθούν ξανά µετά τη σύλληψή του για κοκαΐνη. Μιλώντας για τον αδικοχαµένο φίλο του συγκίνησε το ακροατήριο. Κλειδί στην υπόθεση είναι η κατάθεση του καθηγητή Ψυχιατρικής Γιώργου Αλεβιζόπουλου, που είχε εξετάσει τον ηθοποιό και τον γνώριζε προσωπικά.

Μίλησε για την ψυχοσύνθεσή του κάνοντας λόγο για διπολική διαταραχή, σύνδροµο καταδίωξης και στοιχεία παρανοϊκής συµπεριφοράς. Ήταν εξαιρετικά καχύποπτος και όπως ανέφερε πήγε τρεις φορές καµουφλαρισµένος στο γραφείο του φορώντας καµπαρντίνα και γυαλιά... Παράλληλα ο καθηγητής Ψυχιατρικής δήλωσε ότι τη βραδιά που έγινε το έγκληµα ο ηθοποιός είχε πάρει αντιψυχωτικά χάπια, αντικαταθλιπτικά και κοκαΐνη, ενώ τόνισε ότι έπαιρνε ναρκωτικά γιατί ήταν ο µόνος τρόπος να έχει επιθυµία για να κάνει σεξ.

Η υπεράσπιση του Μουρτχικνέλι επέµεινε στην αρχική του απολογία, ότι δηλαδή µαχαίρωσε τον ηθοποιό γιατί θίχτηκε η σεξουαλική αξιοπρέπειά του. Ωστόσο, είχε αποφύγει να αναφερθεί µε λεπτοµέρειες στο πώς έγινε το έγκληµα, υποστηρίζοντας ότι είχαν κάνει χρήση αλκοόλ και κοκαΐνης και δεν θυµόταν ακριβώς. Υποστήριξε ότι όταν πήγε στο σπίτι του Σεργιανόπουλου εκείνος του ζήτησε να γδυθούν και οι δύο ώστε όταν έρθουν οι γυναίκες να τους βρουν έτοιµους, και τον πίεζε να κάνει κόκα. Όταν του είπε ότι ένιωθε άσχηµα σωµατικά, εκείνος του πρότεινε να την τρίψει στα ούλα του. Μετά από αυτό τον πήρε ο ύπνος και ξύπνησε γυµνός, µε τον Σεργιανόπουλο από πάνω του να τον απειλεί µε το µαχαίρι ζητώντας να του κάνει στοµατικό έρωτα.

nikos3

Ο Μουρτχικνέλι µετά το φόνο έψαξε να καλύψει τα ίχνη του, έκανε µπάνιο, έπλυνε το µαχαίρι του ψωµιού από το Ikea, µε το οποίο είχε σκοτώσει τον Σεργιανόπουλο, όµως όταν πήγε να ανοίξει την πόρτα δεν µπορούσε γιατί ήταν κλειδωµένη από µέσα. Έπαθε ντελίριο και έπειτα από µεγάλη προσπάθεια, που επίσης δεν έγινε αντιληπτή από κανέναν, έσπασε την πόρτα και κατάφερε να φύγει.

Τους ισχυρισµούς του ωστόσο αντέκρουσαν οι ειδικοί µάρτυρες. Στο καλαµάκι που βρέθηκε στο διαµέρισµα και είχε χρησιµοποιηθεί για να γίνει η χρήση κοκαΐνης βρέθηκε γενετικό υλικό µόνο του Σεργιανόπουλου, ενώ τα όσα ο θύτης περιέγραφε ως συµπτώµατα από τη χρήση του ναρκωτικού δεν συνάδουν µε τις ιδιότητές του. Η υπεράσπιση ζήτησε να εξεταστεί ξανά το επίµαχο καλαµάκι. Το σηµαντικότερο στοιχείο είναι βέβαια η κατάθεση του ιατροδικαστή Φίλιππου Κουτσαύτη, που προσδιόριζε το χρόνο θανάτου γύρω στις 10.00 µε 12.00 το βράδυ της 3ης Ιουνίου του 2008. Ωστόσο, κράτησε µια επιφύλαξη που θα µπορούσε να µεταθέσει το χρόνο θανάτου το πολύ δύο µε τρεις ώρες ακόµη, προς το ξηµέρωµα, αποκλείοντας ωστόσο το έγκληµα να έγινε κοντά στις 6.00 τα ξηµερώµατα, όπως υποστήριζε ο Μουρτχικνέλι. Η αίθουσα πάγωσε όταν έγινε η περιγραφή του εγκλήµατος. «Χτυπήθηκε στο θώρακα και το λαιµό, όπου βρίσκονταν ζωτικά όργανα και αγγεία τα οποία οδηγούν στο θάνατο. ∆ηλαδή, έκοψε τα δεξιά πλάγια αγγεία στο λαιµό... µέσα σε πέντε µε δέκα λεπτά έγιναν όλα. Υπήρξαν πολλές µαχαιριές µε διαφορετική πορεία και φορά. ∆εν υπήρξε µεγάλο χρονικό διάστηµα µεταξύ των δύο κακώσεων στο λαιµό και το θώρακα. ∆εν µπορώ όµως να πω µε ασφάλεια ποιο είναι το πρώτο χτύπηµα».

Αυτό θα είχε ιδιαίτερη σηµασία, καθώς αν έγινε πρώτα η διατοµή του λάρυγγα που επέφερε το θάνατο και µετά τα χτυπήµατα στο υπόλοιπο σώµα, τότε κατά πάσα πιθανότητα οι υπόλοιπες µαχαιριές έγιναν για «διακοσµητικούς» λόγους, για να δηµιουργηθούν εντυπώσεις. Αν πάλι το χτύπηµα στο λαιµό ήρθε στο τέλος, αυτό καταδεικνύει την ψυχική κατάσταση του δράστη ως εν βρασµώ.

Οι εισαγγελείς πάντως µιλώντας προς τους ενόρκους τόνισαν τη βαναυσότητα του εγκλήµατος, απορρίπτοντας κάθε προσπάθεια του θύτη να δικαιολογήσει την αντίδρασή του. Οι φωτογραφίες από τον τόπο του εγκλήµατος συγκλόνισαν τους ενόρκους, που ήταν συνηθισµένοι στην τηλεοπτική εικόνα του ηθοποιού. Στις φωτογραφίες το θύµα παρουσιάζεται ξαπλωµένο στο πάτωµα, µέσα στο αίµα, αλλά και κατόπιν στο νεκροτοµείο. Οι εκχυµώσεις στο πρόσωπο του ηθοποιού, τα τραύµατα από τις 21 µαχαιριές δεν άφησαν καµία αµφιβολία για τη µεγάλη αγριότητα του εγκλήµατος.

Υπέρ του δράστη µίλησε κοινωνιολόγος που τον περιέγραψε ως έναν άνθρωπο εξαθλιωµένο, ο οποίος έπεσε θύµα εκµετάλλευσης. Εξήγησε πως στη Γεωργία η οµοφυλοφιλία είναι ταµπού και πως το να είσαι παθητικός οµοφυλόφιλος είναι η µεγαλύτερη ντροπή. Όταν δέχτηκε, σύµφωνα µε τα λεγόµενά του, την επίθεση του Σεργιανόπουλου προκειµένου να έχει τον παθητικό ρόλο, έπαθε πολιτισµικό σοκ, γιατί άλλαζε κι άλλο την ισορροπία ενεργητικού παθητικού ρόλου, και γι’ αυτό τον σκότωσε.

Tην ίδια στιγµή η θεωρία περί έντιµου πρότερου βίου του Μουρτχικνέλι κατέρρεε. Είχε απελαθεί αρκετές φορές, περνούσε τα σύνορα παράνοµα δηλώνοντας συχνά Αφγανός, ενώ είχε πλήθος εγκληµατικών δραστηριοτήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γεωργία, ως επί το πλείστον κλοπές.

Οι πιο σηµαντικές µαρτυρίες ήρθαν από δύο µάρτυρες που δεν ξαναβρέθηκαν και αναγνώστηκε η αρχική κατάθεσή τους στην αστυνοµία. Ένας θαµώνας της Πλατείας Βικτωρίας είχε δει τον Γεωργιανό πολλές φορές ξανά στην πιάτσα και δεν του είχε κάνει καλή εντύπωση. Ο δεύτερος είχε καταθέσει ότι το προηγούµενο βράδυ του φόνου είχε δει τον Γεωργιανό να ψωνίζεται ξανά µε τον Σεργιανόπουλο, για τον οποίο είπε επίσης ότι βίωνε την οµοφυλοφιλία του πολύ προβληµατικά, µε µεγάλη ενοχή και γι’ αυτό διάλεγε πολύ συχνά τους χειρότερους από την πιάτσα, τους πιο βρόµικους. Συχνά ήθελε να τους ταπεινώνει προτρέποντάς τους να γδυθούν για να µετρήσει ποιος έχει το µεγαλύτερο πέος.

Μετά τη δολοφονία του και µέσα σε χρονικό διάστηµα λίγων ετών έφυγε χτυπηµένη από καρκίνο η αδελφή του Νίκου Σεργιανόπουλου, ακολούθησε η µητέρα του και στο τέλος ο σύζυγος της αδελφής του, ο οποίος κινούσε την όλη υπόθεση διεκδικώντας δικαίωση, επίσης χτυπηµένος από τον καρκίνο. Η µεγαλύτερη τραγική ειρωνεία αφορά τον ίδιο τον ηθοποιό, που τόσο προβληµατικά βίωνε τη σεξουαλικότητά του, θέλοντας πάντα να την κρατά κρυφή ακόµη και από τους στενότερούς του ανθρώπους, και όµως τώρα ο ιδιωτικός του βίος ξετυλίγεται µε κάθε λεπτοµέρεια κάτω από ανελέητα φώτα…

Για να κατεβάσετε το Kool Magazine πατήστε:

Για iPad στο εικονίδιο παρακάτω:

Για Android Tablet στο εικονίδιο παρακάτω:

Facebook: facebook.com/KOOLthemagazine

Twitter: twitter.com/KoolDigitalMag