Διεθνή

Τα επτά πιο «προβληματικά» αεροπλανοφόρα του κόσμου

. Ιδού τα αεροπλανοφόρα που έχουν... ιστορικό ζημιών και δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους.

Τα αεροπλανοφόρα είναι ένα από τα «ισχυρότερα χαρτιά» των ενόπλων δυνάμεων της εκάστοτε χώρας, λόγω της μεγάλης ευελιξίας που προσφέρουν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις.

Πρόκειται ουσιαστικά για πλωτά στρατιωτικά αεροδρόμια, τα οποία ταυτόχρονα δίνουν και τη δυνατότητα επισκευής του εξοπλισμού που μεταφέρουν.

Τα αεροπλανοφόρα προσφέρουν μια σειρά από διαφορετικές δυνατότητες στις ένοπλες δυνάμεις. Κάποια μεταφέρουν στόλους αεροσκαφών, αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου, άλλα μεταφέρουν μόνο ελικόπτερα. Κάποια κινούνται με ραδιενέργεια, άλλα με αέριο. Κάποια προσφέρουν τη δυνατότητα σύντομης απογείωσης και κάθετης προσγείωσης ενώ σε άλλα η απογείωση είναι υποβοηθούμενη και η επιστροφή γίνεται με τη βοήθεια ενός άγκιστρου το οποίο παγιδεύει το καλώδιο στην ουρά του αεροσκάφους κατά την προσγείωση.

Όποιες και αν είναι οι προδιαγραφές του εκάστοτε αεροπλανοφόρου, σκοπός του είναι να χρησιμεύει στις επιχειρήσεις των ενόπλων δυνάμεων της εκάστοτε χώρας, κάτι το οποίο δεν γίνεται σε περίπτωση που έχει ζημιές.

Υπάρχουν όμως και χώρες που έχουν αεροπλανοφόρα τα οποία ουκ ο λίγες φορές εμφάνισαν ζημιές. Ιδού τα αεροπλανοφόρα που έχουν... ιστορικό ζημιών και δεν κατάφεραν πολλές φορές να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους.

7
USS Gerald R. Ford (ΗΠΑ)

Πρόκειται για το πιο σύγχρονο αεροπλανοφόρο. Παραδόθηκε το 2017 αλλά ακόμα δεν έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις εξαιτίας σωρείας προβλημάτων που έχει εμφανίσει:

Τον Απρίλιο του 2017 και τον Ιανουάριο του 2018, επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας προβλημάτων στην κίνηση που είχε να κάνει με τις μηχανές.

Τον Μάιο του 2018, τρεις μέρες μετά τον απόπλου του, επέστρεψε και πάλι στο λιμάνι εξαιτίας προβλημάτων στις μηχανές κίνησης.

Παράλληλα έχουν προκύψει προβλήματα και με τα ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνίας και με το σύστημα ηλεκτρομαγνητικής εκτόξευσης αεροσκαφών, το οποίο προβλέπεται να αντικαταστήσει το σημερινό σύστημα εκτόξευσης, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει λειτουργήσει παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες.

Προηγούμενο
Επόμενο
6
HMAS Adelaide (Αυστραλία)

Πρόκειται για το δεύτερο αεροπλανοφόρο της Αυστραλίας που μεταφέρει ελικόπτερα και παραδόθηκε το 2015. Το HMAS Adelaide δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει καμία αποστολή και επέστρεψε στο λιμάνι αφού αντιμετώπιζε τα ίδια προβλήματα με το HMAS Canberra, που αφορούσαν την κάλυψη αποστάσεων και τις μηχανές.

Προηγούμενο
Επόμενο
5
HMAS Canberra (Αυστραλία)

Παρόλο που πρόκειται για ένα σχετικά καινούριο αεροπλανοφόρο που παραδόθηκε στη χώρα το 2014 για τη μεταφορά ελικοπτέρων, ήδη έχει εμφανίσει ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα: δεν έχει ταχύτητα. Ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει το μισό χρόνο για την κάλυψη αποστάσεων που το HMAS Canberra κάνει σε διπλάσιο και εικάζεται πλέον πως οι μηχανές του είναι ελαττωματικές και ο σχεδιασμός λάθος.

Προηγούμενο
Επόμενο
4
USS Wasp (ΗΠΑ)

Πλέον το συγκεκριμένο αεροπλανοφόρο έχει αλλάξει τα δεδομένα καθώς τον Μάρτιο του 2018 πραγματοποιήθηκε η πρώτη προσνήωση αεροσκάφους F-35B. Το «πάντρεμα» του Wasp με αυτού του είδους τα πολεμικά αεροσκάφη αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα άλματα στην πολεμική ικανότητα του αμερικανικού Ναυτικού.

Και ενώ πλέον το Wasp θεωρείται ως ένα από τα αεροπλανοφόρα που μπορεί να προσφέρει πολλά στις πολεμικές επιχειρήσεις, από το 2004 μέχρι το 2011 είχε εμφανίσει δεκάδες ζημιές, ιδιαίτερα στην πλατφόρμα του. Πρόσφατα βγήκε στην ενεργό δράση αλλά ακόμα εκφράζονται φόβοι πως είναι ελαττωματικό.

Προηγούμενο
Επόμενο
3
Chakri Naruebet (Ταϊλάνδη)

H χώρα το απέκτησε το 1997 για τη μεταφορά αεροσκαφών αλλά από το 2006 μεταφέρει μόνο ελικόπτερα λόγω των προβλημάτων που έχουν προκύψει με βασικότερο τις πλημμύρες. Πλέον χρησιμοποιείται σε επιχειρήσεις διάσωσης (χρησιμοποιήθηκε στο τσουνάμι του 2004) και τις περισσότερες μέρες του χρόνου μένει ακινητοποιημένο διότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό που αγοράστηκε.

Προηγούμενο
Επόμενο
2
Admiral Kuznetsov (Ρωσία)

Ακόμα ένα αεροπλανοφόρο της Σοβιετικής Ένωσης που κατασκευάστηκε το 1991 και πέρασε στην κατοχή της Ρωσίας.

Το Kuznetsov θα είναι έτοιμο να επιχειρήσει και πάλι το 2021 αφού πρέπει να γίνει σειρά εργασιών.

Τον Οκτώβριο του 2016 το αεροπλανοφόρο βρισκόταν εν πλω για να επιχειρήσει στη Συρία όταν το πλήρωμα διαπίστωσε πως έβγαιναν πυκνοί μαύροι καπνοί και έκτοτε παραμένει ακινητοποιημένο.

Επίσης τον Νοέμβριο του 2016 αεροσκάφος ξέμεινε από καύσιμα ενώ περίμενε να επισκευαστεί και τον Δεκέμβριο συνετρίβη αεροσκάφος επειδή χάλασαν τα συστήματα επικοινωνίας.

Το βασικό πρόβλημα του Kuznetsov εντοπίζεται στο σύστημα κίνησης του το οποίο περιλαμβάνει τουρμπίνες ατμού, έξι λέβητες, εννέα στροβιλογεννήτριες, έξι γεννήτριες diesel και τέσσερις προπέλες.

Προηγούμενο
Επόμενο
1
Liaoning (Κίνα)

Κατασκευάστηκε το 1987 για το Ναυτικό της Σοβιετικής Ένωσης. Η Κίνα απέκτησε το Liaoning το 2012 από την Ουκρανία. Στέλνοντας έναν επιχειρηματία από το Χονγκ Κονγκ που είχε εταιρεία με έδρα το Μακάου και ισχυρίστηκε ότι ήθελε να το μετατρέψει σε καζίνο, η Κίνα κατάφερε να ξεγελάσει τους Ουκρανούς και απέκτησε το αεροπλανοφόρο.

Μερικά χρόνια αργότερα και το Liaoning υπολειτουργεί αφού οι τουρμπίνες ατμού έχουν πρόβλημα και ήδη έχει γίνει έκρηξη στο εσωτερικό του αεροπλανοφόρου με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν τα ηλεκτρονικά του συστήματα. Έκτοτε, το Liaoning χρησιμοποιείται κυρίως για εκπαιδεύσεις.

Προηγούμενο