Σε αντίθεση με τα άλλα διάσημα πλάσματα του Game of Thrones, τους δράκους, οι ανταρόλυκοι κυριαρχούσαν στη Bόρεια Aμερική: Πάνω από 4.000 σκελετοί έχουν βρεθεί σε ανασκαφές κοντά στο Λος Άντζελες!

Οι ανταρόλυκοι εξαφανίστηκαν πριν 13.000 χρόνια περίπου, ενώ για πολλά χρόνια οι επιστήμονες πίστευαν πως τα Canis Dirus (τρομακτικός σκύλος στα λατινικά) ήταν ένα είδος συγγενές προς το γκρίζο λύκο. Η έρευνα που δημοσιεύτηκε σήμερα, ωστόσο, αποδεικνύει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Ύστερα από αναλύσεις DNA από πέντε απολιθωμένους σκελετούς, μια ομάδα 49 ερευνητών απέδειξε πως οι ανταρόλυκοι αποκόπηκαν από τους υπόλοιπους λύκους πριν από 6 εκατομμύρια χρόνια. Ήταν τόσο διαφορετικοί από άλλα κυνοειδή, που δεν θα μπορούσαν να αναπαραχθούν μεταξύ τους.

Οι ανταρόλυκοι «πάντα ήταν μια κυρίαρχη απεικόνιση της τελευταίας εποχής των παγετώνων στην αμερικανική ήπειρο και τώρα είναι ένα σύμβολο της ποπ κουλτούρας εξαιτίας του Game of Thrones, αλλά οι πληροφορίες για αυτούς ήταν περιορισμένες. Με αυτήν την πρώτη ανάλυση του DNA των ανταρόλυκων, αποκαλύπτεται ότι η ιστορία των ανταρόλυκων και κυρίως η σχέση τους με τους γκρίζους λύκους, είναι πολύ πιο σύνθετη απ' όσο νομίζαμε», δήλωσε η Άντζελα Πέρι, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Ντέραμ στη Μεγάλη Βρετανία.

Η έρευνα έδειξε πως δεν ήταν απλά ένας μεγεθυμένος γκρίζος λύκος, μα ένα είδος με διαφορετικό DNA. Έχουν τόση ομοιότητα με τους γκρίζους λύκους όση οι άνθρωποι με τους χιμπαντζήδες.

Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τον Κίρεν Μίτσελ από το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, «όλα μας τα δεδομένα δείχνουν τον ανταρόλυκο ως τον τελευταίο επιζώντα μιας αρχαίας ράτσας ξεχωριστής από κάθε άλλο ζωντανό κυνοειδές».

Αυτή η μοναδικότητά τους οδήγησε και στην εξαφάνισή τους. Οι γκρίζοι λύκοι και τα κογιότ επιβίωσαν από την Πλειστόκαινο (περιλαμβάνει τη χρονική περίοδο 2.588.000 με 11.700 χρόνια περίπου πριν, ονομάζεται και περίοδος των παγετώνων)  χωρίς προβλήματα, και οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό συνέβη χάρη στην περιβαλλοντική και τροφική τους ευελιξία (αν κάθε τι που έτρωγαν οι ανταρόλυκοι πέθανε, τότε πέθαναν και οι ανταρόλυκοι). Ή είναι πιθανό να τα κατάφεραν τα άλλα είδη, επειδή μπόρεσαν να αναμειχθούν με άλλα κυνοειδή (πέρυσι, μια άλλη ερευνητική ομάδα ανακάλυψε πως ο εξημερωμένος σκύλος διαχωρίστηκε από το λύκο πριν περίπου 11.000 χρόνια και διαχωρίστηκε σε 5 ξεχωριστές γενετικές γραμμές, πιθανώς χάρη στους ανθρώπους που έκαναν εκτροφή).

Σε κάθε περίπτωση, ο λόγος που δεν έχουμε ανταρόλυκους για κατοικίδια, είναι η περιβαλλοντική προσαρμοστικότητα και όχι το γεγονός ότι δεν... είμαστε Σταρκ, ή έστω κατά το ήμισυ, όπως συνέβαινε με το Τζον Σνόου στο Game of Thrones.

Πηγή: wired.com

Φωτογραφία εξωφύλλου: Ο Όντιν στα αριστερά και ο Θορ στα δεξιά, δύο βορινοί ινουίτ που «υποδύονταν» τους ανταρόλυκους στο Game of Thrones.