Οι έρευνές της για τον καρκίνο σε γυναίκες και παιδιά ενέπνευσαν σειρά επιστημόνων να δουλέψουν πάνω στην ανίατη ασθένεια. H Kamal Ranadive (Καμάλ Ραναντίβε) γεννήθηκε πριν από 104 χρόνια και την τιμά σήμερα η Google με ένα Doodle αφιερωμένο στην κυτταρική βιολόγο.

Διαβάστε ακόμη: Claude Cahun: Ποια είναι η Γαλλίδα που τιμά η Google με Doodle

Η Kamal Ranadive που απεικονίζεται στο σημερινό Google Doodle είναι περισσότερο γνωστή για την πρωτοποριακή έρευνα για τον καρκίνο και την αφοσίωσή της στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας μέσω της επιστήμης και της εκπαίδευσης. Το όνομά της ήταν Kamal Samarath αλλά έγινε γνωστή ως Kamal Ranadive. Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1917 στο Πούνε της Ινδίας.

Ο πατέρας της, την ενθάρρυνε να ασχοληθεί με την ιατρική, κάτι που έπραξε και διακρίθηκε στην βιολογία. Σύμφωνα με σχετική δημοσίευση της Google, το 1949 έκανε διδακτορικό στην κυτταρολογία και τη μελέτη των κυττάρων, ενώ εργαζόταν ως ερευνήτρια στο Ινδικό Κέντρο Ερευνών για τον Καρκίνο (ICRC). Μετά από υποτροφία στο Πανεπιστήμιο «Johns Hopkins» στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ των ΗΠΑ, επέστρεψε στη Βομβάη και στο ICRC, όπου ίδρυσε το πρώτο εργαστήριο καλλιέργειας ιστών της χώρας.

Ως διευθύντρια του ICRC και πρωτοπόρος στη μοντελοποίηση της ανάπτυξης καρκίνου μέσα από έρευνα στα ζώα, η Ranadive ήταν από τους πρώτους ερευνητές στην Ινδία που ανέφεραν τη σύνδεση μεταξύ καρκίνου του μαστού και κληρονομικότητας και εντόπισαν τους δεσμούς μεταξύ των καρκίνων και ορισμένων ιών.

Στη συνέχεια η Ranadive μελέτησε το Mycobacterium leprae, το βακτήριο που προκαλεί λέπρα, και βοήθησε στην ανάπτυξη ενός εμβολίου. Το 1973, η Δρ. Ranadive και 11 συνάδελφοί της ίδρυσαν την Ινδική Ένωση Επιστημόνων Γυναικών (IWSA) για να υποστηρίξουν τις γυναίκες σε επιστημονικούς τομείς. Ενθάρρυνε φοιτητές και Ινδούς επιστήμονες στο εξωτερικό να επιστρέψουν στην Ινδία και να θέσουν τις γνώσεις τους για να εργαστούν για τις κοινότητές τους.

Μετά τη συνταξιοδότησή της το 1989, η Δρ. Ranadive εργάστηκε σε αγροτικές κοινότητες στη Μαχαράστρα, εκπαιδεύοντας τις γυναίκες ως εργαζόμενες στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης παρέχοντας συγχρόνως εκπαίδευση στην υγεία και στη διατροφή. Η αφοσίωση της δρ. Ranadive στη δικαιοσύνη και την εκπαίδευση στον τομέα της υγείας εξακολουθεί να επηρεάζει θετικά τους σπουδαστές της που εργάζονται ως επιστήμονες σήμερα. Η Kamal Ranadive πέθανε το 2001 σε ηλικία 83 ετών.

Google Doodle

Η Google δημιουργεί τα Doodle για να γιορτάσει γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών Doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες. Το πρώτο Doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.