Μενού
treno
Το μοιραίο τρένο που εκτροχιάστηκε ύστερα από σύγκρουση με άλλο συρμό στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Από τα ξημερώματα της Τετάρτης, οι Αρχές εξετάζουν όλα τα δεδομένα για την εθνική τραγωδία που σημειώθηκε στο σιδηρόδρομο των Τεμπών, αφήνοντας πίσω της 36 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Μέχρι στιγμής, ένας άνθρωπος έχει προσαχθεί, ενώ ακόμα τέσσερις βρίσκονται ως μάρτυρες στο αστυνομικό τμήμα. Το μεγάλο ερωτηματικό της τραγωδίας, αφορά το πώς βρέθηκαν τα δύο τρένα πάνω στην ίδια γραμμή με τις Αρχές να εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα και κυρίως αυτό του ανθρώπινου λάθους. Την ίδια στιγμή, οι άνθρωποι που εργάζονται στον ΟΣΕ κάνουν λόγο για ελλείψεις, άπειρο προσωπικό και εγκατάλειψη του Οργανισμού στην τύχη του.

Σταθμάρχες με πιστοποιητικό ενός μήνα

Χαρακτηριστικά ανέφεραν στο Reader πως υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν ως σταθμάρχες με πιστοποιητικό ενός μήνα ή άνθρωποι που ήταν σε άλλο πόστο (π.χ. αποσπασμένοι στο υπουργείο Πολιτισμού) και πρόσφατα επέστρέψαν μετά τις μεταθέσεις τους. Κάποιοι ήταν εργαζόμενοι του ΟΣΕ, αλλά σε άλλο πόστο (π.χ. ζυγιστές σε αποθήκες...). Τώρα. οι Αρχές εξετάζουν ακόμη κι αυτό το ενδεχόμενο. Δηλαδή, αν κάποιος με απειρία κλήθηκε να διαχειριστεί αυτό το περιστατικό κι αν έγιναν λάθη στη διάρκεια της βάρδιας.

Πέραν αυτών, το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στα Παλαιοφάρσαλα φέρεται να υπήρξε πρόβλημα στις γραμμές των τρένων, καθώς ένα καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα στις ράγες είχε πέσει και αυτό προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των τρένων. Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως αυτό το καλώδιο που είχε πέσει, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει η αλλαγή στα κλειδιά των γραμμών χειροκίνητα και όχι μηχανικά. Εκεί εικάζεται ότι μπορεί να έχει γίνει το ανθρώπινο λάθος, που οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, με σφοδρότητα, και να προκληθεί αυτή η ανείπωτη τραγωδία.

Πρόεδρος μηχανοδηγών: Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα είναι χειροκίνητα

Στον απόηχο της ανείπωτης αυτής τραγωδίας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, προσπαθεί να αναδείξει τις ατεχνίες που επικρατούν στη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε τηλεοπτικούς σταθμούς ο κ. Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη». Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους». Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή». «Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA