News
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Ο Ευγένιος Τριβιζάς στο KoolNews.gr: «Να αναδιαμορφώσουμε την τεχνολογία ώστε να πάψει να είναι τοξική για την παιδική ψυχή»

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"8937","attributes":{"class":"media-image alignnone size-full wp-image-858649","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"950","height":"650","alt":"evgenios-trivizas-650"}}]] Ο μικρός αλλά θαυµαστός Πλανήτης των Χρωµάτων, έχει δύο µόνο κατοίκους, τον Αλέξη Πτωτιστή, τον χαρούµενο ζωγράφο, και την κόρη του, τη Ζωή. Ο Αλέξης έχει ζωγραφίσει ολόκληρο τον πλανήτη µόνο και µόνο για χάρη της µικρής του κόρης. Κάποιος όµως φθονεί τον µαγευτικό πλανήτη τους.Της Ελένης ΛαζάρουΚάποιος είναι αποφασισµένος να τον καταστρέψει. Και αυτός ο κάποιος δεν είναι άλλος από τον φθονερό και ύπουλο Μουτζούρωνα, έναν µάγο που επειδή ξέρει να ζωγραφίζει µόνο νεκρές φύσεις, έχει αποφασίσει να σκοτώσει όλες τις φύσεις του κόσµου για να τις ζωγραφίσει. Ένα κοτσάνι πετροκέρασου όμως γίνεται η  αφετηρία της αναδημιουργίας ενός ολόκληρου κατεστραμμένου πλανήτη. Η  πρωτότυπη απολαυστική  ιστορία για τη στοργή και τη δημιουργικότητα που µας µεταφέρει σε έναν πολύχρωµο γαλαξία από νεροµπογιές µε µπλε, ασηµί και µοβ αποχρώσεις, ζούγκλες από ηλιοτρόπια και ροζ ιπποπόταµους, έναν γαλαξία, που ό,τι και να φανταστείς µπορεί να γίνει πραγµατικότητα είναι γραμμένη από τον διεθνώς αναγνωρισμένο κορυφαίο παραμυθά Ευγένιο Τριβιζά. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"8938","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-858658","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"449","height":"450","alt":"evgenios-trivizas-1-500"}}]] Το «κοτσάνι του πετροκέρασου» (αγγλικός τίτλος:“Little Emily, the Cherry Stalk and the Eraser Bombs)  της εταιρείας Ever After Tales απέσπασε  στις 9 Φεβρουαρίου στο Μαϊάμι της Φλόριντα το διεθνές βραβείο για το καλύτερο διαδραστικό ηλεκτρονικό βιβλίο προσχολικής ηλικίας του 2016,στα φημισμένα «Kidscreen Awards» κερδίζοντας δύο εταιρίες κολοσσούς στον χώρο: την Story Central της Disney και  την « my Little» Pony της Digital Playdates. Ο Εθνικός μας παραμυθάς Ευγένιος Τριβιζάς μιλά στο ΚoolΝews.gr:

Περιμένατε πως θα καταφέρετε να νικήσετε τους συνυποψήφιους δύο κολοσσούς, την Disney και την PlayDate Digital;

«Kανείς από τη δημιουργική μας ομάδα δεν περίμενε αυτή τη διάκριση λόγω του ότι οι συνυποψήφιοί μας στη βραχεία λίστα ήταν κορυφαίες στον τομέα τους πολυεθνικές με τεράστια τεχνολογική υπεροχή και επιρροή».

Πού πιστεύετε πως οφείλεται αυτή επιτυχία;

«Πέρα από την ευρηματικότητα και ποιοτική δουλειά μιας ομάδας εμπνευσμένων συνεργατών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά στην Αμερική, το Μεξικό και άλλες χώρες, η έκπληξη ίσως οφείλεται στο ότι οι δύο άλλες υποψηφιότητες βασίζονταν σε γνωστές στο κοινό, παραδοσιακές ή κλασικές, πολυπαιγμένες και χιλιοειπωμένες ιστορίες, ενώ «Το κοτσάνι του πετροκέρασου» ήταν κάτι το νέο και διαφορετικό. Αυτό είναι ένα γενικότερο πρόβλημα στο χώρο του θεάματος για παιδιά. Ένα δυσανάλογο μεγάλο ποσοστό παραγωγών δεν είναι πρωτότυπες δημιουργίες αλλά καλές, μέτριες ή κακές επαναλήψεις αρχαίων μύθων, λαϊκών παραμυθιών και κλασικών λογοτεχνημάτων. Είναι βέβαια σημαντικές και έχουν τη θέση τους οι «Κοκκινοσκουφίτσες», οι «Οδύσσειες» και οι «Μικροί Πρίγκιπες», αν γίνονται με αίσθημα ευθύνης, αλλά όχι σε σημείο που να αποκλείουν το νέο και πρωτότυπο με αναπόφευκτη συνέπεια το παιδικό ρεπερτόριο να μην ανανεώνεται με τους ρυθμούς που θα έπρεπε».[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"8939","attributes":{"class":"media-image alignnone size-full wp-image-858659","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"960","height":"644","alt":"evgenios-trivizas-500"}}]]

Ποιο είναι το στόρι του παραμυθιού «Το κοτσάνι του πετροκέρασου» (''Little Emily'' στα αγγλικά);

«Στο ηλεκτρονικό βιβλίο ο αριθμός των αισθήσεων οι οποίες ενεργοποιούνται διευρύνεται. Το μέσο αυτό συνδυάζει λόγο, εικόνα και ήχο. Το παιδί έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να διαβάζει και να ακούει ζωντανά την ιστορία αλλά και να εξερευνά την κάθε εικόνα, ανακαλύπτοντας και αποκαλύπτοντας αναπάντεχες εκπλήξεις και τα μυστικά που κρύβει. Για παράδειγμα σε μια σκηνή του παραμυθιού «Το ποπ κορν που έγινε ποπ σταρ» ο Κορνήλιος το ποπ κορν και οι τρεις μουσικόφιλοι φίλοι του συναντιούνται κάτω από ένα μουσικό δέντρο, μια «ντορεμηλιά». Κάθε φορά που ο αναγνώστης αγγίζει κάποιο φύλλο της ντορεμηλιάς, αναδίδεται ένας μουσικός ήχος. Η εικόνα δηλαδή παύει να είναι στατική. Αποκτά δυναμικό χαρακτήρα. Το παιδί, επίσης, έχει τη δυνατότητα να χρωματίζει την κάθε εικόνα, να τη διαιρεί σε όσα κομμάτια παζλ επιθυμεί και να ασχολείται με διάφορες άλλες δραστηριότητες».

Υπάρχει μυστικό επιτυχίας για τη συγγραφή ενός παραμυθιού;

«Πρωταρχικά να διασκεδάζει και έμμεσα μόνο να μεταδίδει κάποιο μήνυμα».

Κάνετε πρόβες με κάποια παιδιά στο περιβάλλον σας;

«Στις περισσότερες περιπτώσεις όχι στο άμεσο περιβάλλον μου αλλά με παιδιά σε εκδηλώσεις όπου τους διαβάζω ανέκδοτες ιστορίες μου».[ngallery id=858625 title="Ο Ευγένιος Τριβιζάς στο KoolNews.gr: Να αναδιαμορφώσουμε την τεχνολογία ώστε να πάψει να είναι τοξική για την παιδική ψυχή"]

Από τι εμπνέεστε;

«Από τη σκιά ενός κάκτου στην Αριζόνα, από μια θαλασσινή σπηλιά στην Κορνουάλη, από μια σαύρα στον Άγιο Δομίνικο, από το κακάρισμα ενός κόκορα στην Ντελαγκράτσια, από το κάθετι. Μια άλλη πηγή έμπνευσης είναι οι παρατηρήσεις των παιδιών. Ένας μεγάλος αριθμός βιβλίων μου ξεκίνησε από κάποιο σχόλιό τους. Η Χαρά, για παράδειγμα, είναι κόρη μιας φίλης μου στο Λονδίνο. Ένα βράδυ που ήμουν καλεσμένος στο σπίτι τους, ένα σουρωτήρι εξαφανίστηκε από την κουζίνα.Ενώ η μητέρα το έψαχνε, η Χαρά μού εκμυστηρεύθηκε ότι το σουρωτήρι το είχε πάρει το Γκουντούν, ένα ζωάκι που μόνο εκείνη μπορούσε να δει και κανένας άλλος. Το χρησιμοποιούσαν για μεταφορικό μέσο. Μ' αυτή την αφορμή έγραψα μια σειρά δώδεκα βιβλίων με τον γενικό τίτλο «Η Χαρά και το Γκουντούν» (εκδόσεις Πατάκης). Σε μια άλλη περίπτωση, όταν η μικρή Λίζα έμαθε ότι ζω στο Λονδίνο που έχει πάντα συννεφιά, στεναχωρήθηκε και για να την παρηγορήσω τη διαβεβαίωσα ότι έχω μια μυστική συνταγή για να φτιάχνω τον δικό μου ήλιο και έτσι έγραψα στη συνέχεια το βιβλίο «Ο ήλιος της Λίζας».

Πόσο καλό κάνει στα παιδιά η ανάγνωση παραμυθιών;

«Αναπτύσσει τη φαντασία τους και διευρύνει τους δημιουργικούς τους ορίζοντες».

Ανησυχείτε που πλέον τα παιδιά δεν ασχολούνται πλέον τόσο με τα παραμύθια και παίζουν με τα τάμπλετ;

«Αυτός είναι ο λόγος που γράφω ηλεκτρονικά παραμύθια για tablet. Η τεχνολογία καλπάζει. Δεν είναι εφικτό να την ανακόψει κανείς. Αυτό που ρεαλιστικά μπορεί να επιδιώξει είναι όχι να την πολεμήσει ή να την αγνοήσει, αλλά να την αναδιαμορφώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να μην είναι τοξική για την παιδική ψυχή».

Τα σχέδιά σας για το μέλλον;

«Μέσα στον χρόνο θα κυκλοφορήσει στα αγγλικά και στα αμχαρικά (αμχαρικά είναι η γλώσσα του λαού των Αμχάρα) μια ανατροπή του ρατσιστικού και ευρωποκεντρικού βιβλίου «Curious George» με τον τίτλο «Glorious George».Θα είναι και το πρώτο ελληνικό παιδικό βιβλίο που μεταφράζεται στα αμχαρικά και κυκλοφορεί στην Αιθιοπία. Το ίδιο βιβλίο θα κυκλοφορήσει και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ίκαρος με τον τίτλο «Όπου φύγει, φύγει!» και εικονογράφηση της Λίζας Ηλιού.[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"8940","attributes":{"class":"media-image alignnone size-full wp-image-858662","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"959","height":"803","alt":"evgenios-trivizas-3-500"}}]]Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός το νέο βιβλίο της σειράς «Οι εκπληκτικές περιπέτειες της οικογένειας Χλαπατσούλη» με τίτλο «Το απίστευτο  κυνηγητό του φευγάτου χαρταετού». Στην περιπέτεια αυτή που διαδραματίζεται την Καθαρά Δευτέρα, όταν ο Χαράλαμπος Χλαπατσούλης διαβάζει στην εφημερίδα ότι κέρδισε τον πρώτο αριθμό του λαχείου, πετάει στα σύννεφα από τη χαρά του. Μόλις όμως αντιλαμβάνεται ότι ο γιος του, ο Μπομ Τσιριμπόμ, αμολάει έναν χαρταετό, στην ουρά του οποίου έχει δέσει κατά λάθος το λαχείο που θα τον κάνει εκατομμυριούχο, τρέχει να τον προλάβει. Δυστυχώς, ο σπάγγος ξεφεύγει από τα χέρια του και ταξιδεύει στο άγνωστο».

Ποιοι είναι οι συντελεστές της επιτυχίας του διαδραστικού παιδικού βιβλίου;

Την καλλιτεχνική επιμέλεια, εικονογράφηση και σκηνοθεσία υπογράφει ο βραβευμένος σκηνοθέτης, animator και ισόβιο μέλος της Ακαδημίας Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών Παναγιώτης Ράππας. Tη διεύθυνση παραγωγής o βετεράνος παραγωγός ταινιών κινουμένων σχεδίων στην Αμερική Hal  Waite, συνεργάτης για χρόνια του Στήβεν Σπήλμπερκ, με συμπαραγωγό στην Ελλάδα τον δημιουργικό διευθυντή Ορφέα Αθανασίου. H πρωτότυπη μουσική έρχεται από τον συνθέτη Αντώνη Δελαπόρτα  ενώ,στην ελληνική εκδοχή του, το παραμύθι ζωντανεύει η φωνή της γνωστής ηθοποιoύ Όλιας Λαζαρίδου ενώ στην αγγλική η  φωνή του γνωστού Άγγλου ηθοποιού Raza Jaffrey. Επιπλέον, ο υποψήφιος για δύο βραβεία Emmy Raoul Garcia είχε την ευθύνη της προσαρμογής της ιστορίας στα ισπανικά. Τέλος o προγραμματισμός και η τεχνολογική υποστήριξη έγιναν από την ομάδα της Boxel και τον Uri Reyes στην Καλιφόρνια. Όλα τα διαδραστικά βιβλία της Ever After Tales καθώς και το βραβευμένοn«Κοτσάνι του Πετροκέρασου»(www.everaftertales.com) κυκλοφορoύν στα ελληνικά, αγγλικά, ισπανικά με τις 3 γλώσσες να είναι ενσωματωμένες στο λειτουργικό σύστημα και διατίθενται από το Apple Store και τοGoogle Play (τιμή2.99 ευρώ).

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.