News
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Έρωντας σε φακελάκι: Το προϊόν κάνει θραύση σε Ελλάδα και εξωτερικό

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22048","attributes":{"class":"media-image alignnone size-full wp-image-827866","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"950","height":"650","alt":"PKP_4865"}}]] Το δίκταμο στην Κρήτη είναι γνωστό ως έρωντας, ως πιθανό αφροδισιακό ή γιατί χρειάζεται του «έρωτα» τα πάθη για να μαζευτεί. Ο Μάνος Εμμανουήλ πήγε κόντρα στην κρίση, έκανε πραγματικότητα μία έξυπνη ιδέα που είχε όταν ήταν φοιτητής και με πολλή σκληρή δουλειά κατάφερε τα tea-bags με τον έρωντα να φτάσουν σε κάθε άκρη της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Ο ιδιοκτήτης της οικογενειακής επιχείρησης «ΜΑΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ» που εμπορεύεται βότανα, τσάι, μπαχαρικά και superfoods μιλά στο koolnews.gr για την ιδέα του, τα ελληνικά βότανα και τα όνειρα που κάνει για το μέλλον….Γράφει η Ελένη ΛαζάρουΗ ιστορία του Μάνου Εμμανουήλ θυμίζει κάτι από την «Πολίτικη Κουζίνα» αφού έχει πολλές αναμνήσεις στο μαγαζί του παππού του, που από το 1933 εμπορευόταν βότανα, μπαχαρικά και καρυκεύματα. Σήμερα είναι 42 ετών. Οι φίλοι του τον φωνάζουν Μάνο, έχει δύο παιδιά, τον Γιώργο (7 ετών) και τον Μιχάλη (5 ετών), και ζει στο Ηράκλειο Κρήτης. Ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση «ΜΑΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ» από τον πατέρα του Γεώργιο Μάνο, το 1995 όταν τελείωνε το ΤΕΙ Ηρακλείου, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22049","attributes":{"class":"media-image wp-image-827851 aligncenter","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"398","alt":"Photo_me1 (2)"}}]] Έχει πολύ καλές γνώσεις λογιστικής, στατιστικής και οικονομικών μαθηματικών για τα οποία αφιερώνει πολύ διάβασμα στον ελεύθερό του χρόνο. Ασχολείται με την επιχείρησή του τουλάχιστον δώδεκα ώρες κάθε μέρα. Πηγαίνει στις εγκαταστάσεις πρώτος το πρωί και φεύγει τελευταίος αργά το απόγευμα. Στον ελεύθερό χρόνο του ασχολείται με τα παιδιά του και αργά κάθε βράδυ με το διάβασμα. Του αρέσουν τα ταξίδια και νιώθει πολύ τυχερός που μπορεί να κάνει  επαγγελματικά ταξίδια σε πελάτες και εκθέσεις του εξωτερικού συνδυάζοντας  την δουλειά με την αναψυχή. Όνειρό του: να κάνει τον γύρο του κόσμου με τα παιδιά τουΠως σκεφτήκατε την ιδέα να βάλετε τον έρωντα σε φακελάκι;Ήταν μια ιδέα που είχα από τα φοιτητικά μου χρόνια, στο ΤΕΙ Διοίκησης και Οικονομίας, Κρήτης. Συμμετείχα σε μια εργασία του μαθήματος Οικονομοτεχνικών Μελετών και παρακίνησα μια ομάδα συμφοιτητών μου να δουλέψουμε ένα πιθανό project που θα είχε εφαρμογή στην οικογενειακή επιχείρηση της οποίας την Διοίκηση είχα ήδη αναλάβει. Η Άσπα, ο Παναγιώτης, ο Ανδρέας και η Στέλλα είχαν ενθουσιαστεί που θα εκπονούσαν μια μελέτη για ένα έργο που θα ήταν πολύ πιθανό να υλοποιηθεί. Και μετά από μερικά χρόνια... ορίστε το αποτέλεσμα... Καρτεράκι και Δίκταμο σε teabag. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22050","attributes":{"class":"media-image wp-image-827840 aligncenter","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"450","alt":"DITTANY_PAVLOS"}}]]Ποιες είναι οι ιδιότητες του συγκεκριμένο βοτάνου;Καταρχήν πρέπει να πω ότι το Δίκταμο (ο «έρωντας» που λέμε εδώ στην Κρήτη) είναι ένα από τα πολλά ενδημικά αρωματικά φυτά της Κρήτης, αλλά είναι το πιο εμπορικό και αυτό με τις περισσότερες εφαρμογές. Όπως αναφέρεται στο βιβλίο του Κώστα Δ. Οικονομάκη έχει αντισηπτική δράση, τονωτική και αντισπασμωδική. Χρησιμοποιείται για την επούλωση των τραυμάτων, ως καταπραϋντικό του πεπτικού συστήματος, καθώς και κατά της γρίπης και του κρυολογήματος. Δρα σπασμολυτικά και συμβάλει στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση των κυκλοφορικών και καρδιολογικών προβλημάτων, ανακουφίζει από πονοκεφάλους, και στομαχικές διαταραχές, πονόδοντους και αποστήματα. Ενεργεί επίσης, ως αντιδιαβητικό, εμμηναγωγό. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22051","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-827852","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"800","alt":"IMG_1953"}}]] Στη Μινωική Κρήτη και την Αρχαία Ελλάδα ήταν ένα από τα σπουδαιότερα φαρμακευτικά φυτά. Ο Ιπποκράτης το χρησιμοποιούσε κατά των παθήσεων του στομάχου και του πεπτικού συστήματος, στους ρευματισμούς, τα αρθριτικά, ως επουλωτικό, εμμηναγωγό, τονωτικό και αντισπασμωδικό. Η λαϊκή κρητική θεραπευτική χρησιμοποιούσε το δίκταμο σε αφεψήματα (βραστάρια) σαν πανάκεια για όλες σχεδόν τις αρρώστιες.Η περιρρέουσα οικονομική κατάσταση σας επηρέασε στα επαγγελματικά σας βήματα;Σε γενικές γραμμές, η επιχείρησή μας δεν επηρεάστηκε αρνητικά από την κρίση. Δεν ξέρω βέβαια τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε κρίση και επιχειρούσαμε σε κανονικό οικονομικό περιβάλλον, αλλά δεν έχω παράπονο. Πριν δυο χρόνια, σε συνεννόηση με την Εθνική Τράπεζα που μας χρηματοδοτεί, συμμετείχαμε στο Ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα Jeremie και αποκτήσαμε την γραμμή παραγωγής για τα εμβαπτιζόμενα φάκελα και εκπονήσαμε την μελέτη marketing για τα τσαγάκια μας. Επίσης πρέπει να πω ότι με ίδια κεφάλαια, εκσυγχρονίσαμε τις εγκαταστάσεις μας στις οποίες απασχολούνται τώρα επτά εργαζόμενοι, και αναβαθμίσαμε το σύστημα διασφάλισης ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων μας. Βέβαια τίποτα από αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει αν δεν συνοδευόταν από ατέλειωτη δουλειά και προσήλωση στην εφαρμογή των διαδικασιών που αρχικά είχαμε σχεδιάσει. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22052","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-827854","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"401","alt":"hotel display"}}]]Ποια ήταν η ανταπόκριση που βρήκατε; Να σου πω την αλήθεια, δεν περίμενα τόσο μεγάλη ανταπόκριση. Τα προϊόντα στην συσκευασία teabags τα φτιάξαμε γιατί όπως αναφέρθηκα νωρίτερα ήταν μια καλή φοιτητική ιδέα αλλά και επειδή έτσι μας αρέσει να πίνουμε το βοτανικό μας τσάι. Εύκολα, γρήγορα, στη δουλειά, στην καφετέρια, στο ταξίδι... παντού. Δεν περίμενα ότι οι πελάτες μας αρχικά και οι πελάτες τους σε δεύτερο χρόνο θα έδειχναν τόσο ενδιαφέρον. Τα ξενοδοχεία της Κρήτης και ειδικά τα 5άστερα το έβαλαν αμέσως στο πρωινό τους, στο μπουφέ τους αλλά και και στην καφετέρια τους. Κάποια άλλα το κάνουν παροχή με τα άλλα amenities στους πελάτες τους. Επίσης υπάρχει σε όλα τα ενημερωμένα cafe και καφετέριες της Κρήτης, σε όλα τα καταστήματα delicatessen και ενημερωμένα καφεκοπτεία, μπαχαροπωλεία και κρητικά παντοπωλεία. Αλλά το φοβερό και αυτό που μας ενθουσιάζει, είναι ότι έχει κατανάλωση και κοινό σε όλες τις ηλικίες. Γεωγραφικά... παντού!!! [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22053","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-827860","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"583","alt":"\u039a\u0391\u03a3\u0395\u03a4\u0399\u039d\u0391_3"}}]]Απευθύνεστε μόνο στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό;Βεβαίως τα προϊόντα μας απευθύνονται και στο εξωτερικό, με μεγάλη επιτυχία. Είναι αυτή η γεύση των κρητικών α' υλών που κάνει την διαφορά. Αυτήν την στιγμή, τόσο το Καρτεράκι όσο και τα άλλα βοτανικά μας τσάγια σε teabags, πωλούνται στην Γαλλία, το Βέλγιο, την Πολωνία, την Κύπρο, την Σουηδία, την Σκωτία και άφησα τελευταία την Γερμανία όπου πρέπει να κάνω ιδιαίτερη μνεία στον συνεργάτη μας που τα πουλάει από την πρώτη κιόλας εβδομάδα της παραγωγής τους, τόσο λιανικώς από τα ενημερωμένα web shops του όσο και συνδρομητικά με συμβόλαια στα cafe των μεγάλων εργοστασίων της Γερμανίας που απασχολούν πάνω από 100 εργαζομένους με το motto «κάντε κάτι καλό για τους εργαζομένους σας, ένα καλό και υγιεινό τσάι από την Κρήτη». Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω την σημαντική βοήθεια στις εξαγωγές (αλλά και στις εγχώριες πωλήσεις) από την πιστοποίηση των προϊόντων μας με το σήμα «ΚΡΗΤΗ» της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης για την εντοπιότητα των πρώτων υλών. Αυτήν την περίοδο μελετάμε τις δυνατότητες διείσδυσης στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά... Δύσκολες αγορές... Γιατί όχι, λέω εγώ... Θα δούμε.Ποια είναι τα προϊόντα σας;-Τα προϊόντα της σειράς Καρτεράκι με το Παραδοσιακό Καρτεράκι στο ροζ κουτί, το Αρωματικό Καρτεράκι στο πορτοκαλί κουτί και το Πράσινο Καρτεράκι στο πράσινο κουτί.[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22054","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-827833","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"321","height":"427","alt":"karterakiTbag1"}}]] Το Παραδοσιακό, βασίζεται στην κλασική Ηρακλειώτικη συνταγή και είναι ένα μίγμα από Δίκταμο, Φασκόμηλο, Ματζουράνα και Φλισκούνι. Το Αρωματικό είναι μια παραλλαγή του παραδοσιακού, με περισσότερα βότανα αλλά και μια νότα κανέλλας και γαρίφαλου. Το Πράσινο είναι το πάντρεμα του πράσινου τσαγιού με το Κρητικό Δίκταμο και το Κρητικό Θυμάρι-Τα προϊόντα αυτούσιων βοτανικών τσαγιών:[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22055","attributes":{"class":"media-image wp-image-827836 aligncenter","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"555","height":"380","alt":"dictamus-650"}}]] Χαμομήλι Κρήτης, Δίκταμο Κρήτης, Λουίζα Κρήτης, Μέντα Κρήτης και Φασκόμηλο Κρήτης Επίσης πρέπει να αναφέρω ότι η αυτά τα προϊόντα δεν είναι τα μοναδικά που παράγει η εταιρία μας. Ένα άλλο κομμάτι της δουλειάς μας είναι η επεξεργασία και το εμπόριο των τοπικών αρωματικών φυτών αλλά και άλλων βοτάνων, μπαχαρικών και τσαγιού. Συνεργαζόμαστε και τροφοδοτούμε με πρώτες ύλες την τοπική βιομηχανία τροφίμων που έχει να επιδείξει εξαιρετικές μονάδες, την τουριστική βιομηχανία μέσω των προμηθευτών ξενοδοχείων και καταστημάτων εστίασης με καρυκεύματα και τσάι, τους τοπικούς συσκευαστές αρωματικών φυτών, μπαχαρικών και τσαγιού, και άλλους. Ακόμη εξάγουμε ένα μέρος των προϊόντων μας σε βιομηχανίες του εξωτερικού που ασχολούνται με τα τρόφιμα, τα καλλυντικά, την ποτοποιία αλλά και τις ζωοτροφές όπου διαχειριζόμαστε με «πράσινο» τρόπο τις φύρες μας.Υπάρχει μέλλον στα ελληνικά βότανα;Ναι υπάρχει μέλλον, εφόσον γίνει σωστός σχεδιασμός και παράγουμε προϊόντα που είναι συμβατά με την μορφολογία του εδάφους μας και το μικροκλίμα της περιοχής μας. Στον σχεδιασμό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν ο καταμερισμός της γης, η μορφολογία του εδάφους και τα «έξυπνα» πλάνα marketing. Το εμπόριο, οι εξαγωγές και η ενασχόληση με τα τοπικά αρωματικά φυτά δυστυχώς φθίνει όσο περνάνε τα χρόνια, όσο κι αν αυτό φαίνεται περίεργο. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22056","attributes":{"class":"media-image wp-image-827849 aligncenter","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"401","alt":"Photo_warehouse_1ins"}}]] Τις προηγούμενες δεκαετίες τα Ελληνικά Αρωματικά Φυτά και Βότανα έχασαν τις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και της Ιαπωνίας τις οποίες κατείχαν παραδοσιακά και σιωπηρά χωρίς να κάνουν θόρυβο με μεγάλες επενδύσεις. Πιστεύω ότι οι παγκόσμιοι κολοσσοί της πρωτογενούς παραγωγής έστρεψαν αυτές τις αγορές αλλού για πολιτικούς κυρίως λόγους. Μπορούμε όμως να εστιάσουμε στις ποιοτικές πωλήσεις κοντά στην γειτονιά μας ώστε να μας φέρουν τα έσοδα που θα μας επιτρέψουν να επενδύσουμε στην εκπαίδευση των καταναλωτών και το marketing για την επαναδιεκδίκηση των μεγάλων αγορών της άλλης μεριάς του ατλαντικού. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22057","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-827887","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"401","alt":"\u0391\u03a0\u039f\u03a8\u0397_\u0395\u03a1\u0393\u039f\u03a3\u03a4\u0391\u03a3\u0399\u039f\u03a5"}}]]Αρκεί μία καλή ιδέα για να χει κάποιος επαγγελματική επιτυχία;Σίγουρα δεν αρκεί. Οι καλές βάσεις, η καλή παιδεία και εκπαίδευση, το καλό επιχειρηματικό περιβάλλον, οι καλοί συνεργάτες και ένας έξυπνος συνδυασμός των παραγωγικών συντελεστών μπορούν να δημιουργήσουν κατάλληλες συνθήκες που με λίγη τύχη θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22058","attributes":{"class":"media-image wp-image-827848 aligncenter","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"450","alt":"IMG_1724"}}]]Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;Έχω πολλά σχέδια για το μέλλον. Πρώτα απ’όλα θέλω να εξασφαλίσω περισσότερο χρόνο για να παίζω και να κάνω διάφορες δραστηριότητες με τους γιούς μου. Επαγγελματικά, θέλω να φτιάξω νέα ποιοτικά προϊόντα που τα έχω ήδη σχεδιάσει και είναι πιο κοντά στις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιώντας τα πλεονεκτήματα της σύγχρονης τεχνολογίας. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρω αν σύντομα ολοκληρώσουμε χωρίς προβλήματα την ανάπτυξη του δικτύου μας και την διείσδυση που ανέφερα παραπάνω στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά. Είμαι σίγουρος και πιστεύω πολύ στην δύναμη της θέλησης αρκεί να υπάρχει διαρκής αισιοδοξία και πάνω από όλα καλή υγεία. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"22059","attributes":{"class":"media-image aligncenter wp-image-827863","typeof":"foaf:Image","style":"","width":"600","height":"800","alt":"dictamus"}}]]

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.