Είτε βρίσκεστε σε δίαιτα είτε όχι, μια σαλάτα αποτελεί πάντα ένα εύκολο και υγιεινό γεύμα που μας προσφέρει θρεπτικά συστατικά και διατηρεί το αίσθημα του κορεσμού χωρίς να μας προσθέτει κιλά. Ισχύει, όμως, για όλες τι σαλάτες;

Από τη Τζουλιάννα Καρνέζη, Διατροφολόγο του Jenny.gr

 Στην πραγματικότητα μια σαλάτα μπορεί να έχει πολύ λίγες θερμίδες αλλά και να φτάσει τις 700, όσες δηλαδή περιέχει ένα burger. Οι πιθανότητες η σαλάτα να χάσει την υγιεινή της χροιά και να μετατραπεί σε θερμιδική βόμβα εξαρτάται από τα συστατικά που περιέχει.

Και επειδή είναι εύκολο να μπείτε στον πειρασμό και να «πειράξετε» τη σαλάτα σας, διαβάστε τα πιο κοινά λάθη που γίνονται και προσπαθήστε να τα αποφύγετε.

Δεν τρώτε τη δική σας σαλάτα

Σίγουρα το να σηκώσετε το τηλέφωνο και να παραγγείλετε να σας φέρουν έτοιμη σαλάτα είναι πολύ πιο εύκολο από το να ετοιμάσετε τη δική σας.

Η επιλογή όμως αυτή μπορεί να κρύβει παγίδες, διότι πολλές έτοιμες σαλάτες είναι επιβαρυμένες με ντρέσινγκ, τα οποία έχουν αρκετές θερμίδες και είναι πλούσια σε λιπαρά. Αν όμως αφιερώσετε λίγο χρόνο και φτιάξετε τη δική σας σαλάτα, έχετε τον απόλυτο έλεγχο στα συστατικά που χρησιμοποιείτε και στις θερμίδες που θα καταναλώσετε.

Χρησιμοποιείτε πολύ ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι γνωστό για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό. Όμως δεν σημαίνει ότι επειδή είναι υγιεινό δεν έχει και θερμίδες, γι αυτό και πρέπει να χρησιμοποιείτε με μέτρο.

Αν λοιπόν ποτίζετε τη σαλάτα σας με ελαιόλαδο, αυξάνονται και οι θερμίδες που καταναλώνετε. Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι να βάζετε 1 με 2 κουταλιές της σούπας λάδι σε μια μερίδα σαλάτα.

Παραγγέλνετε σαλάτα σε μπολ από τορτίγια

Εκ πρώτης όψεως είναι μια απλή σαλάτα, αλλά αν μπείτε στον πειρασμό να φάτε και την τροτίγια, τότε μετατρέπεται σε μια βόμβα θερμίδων.

Επιπλέον, οι σαλάτες που βρίσκονται σε ένα μπολ από τορτίγια περιέχουν και κρουτόν αλλά και αμυλούχα λαχανικά όπως καλαμπόκι. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την τορτίγια προσθέτουν ακόμη περισσότερες θερμίδες. Προσπαθήστε να κρατήσετε τη σαλάτα σας «καθαρή» και πράσινη.

Δεν προσέχετε τις σος

Πολλές φορές παραγγέλνετε μια πράσινη σαλάτα και νομίζετε ότι έχετε κάνει την καλύτερη επιλογή, όμως ξεχνάτε τον παράγοντας σος. Τα περισσότερα ντρέσινγκ περιέχουν λιπαρά και μας επιβαρύνουν με περιττές θερμίδες. Ωστόσο αν αποφασίσετε να συμπεριλάβετε στη σαλάτα σας μια σος, προτιμήστε να τη ζητήσετε σε ξεχωριστό μπολάκι για να έχετε τον έλεγχο της ποσότητας.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα βουτάτε κάθε σας μπουκιά στο μπολάκι, αλλά ότι θα ρίξετε μια μικρή ποσότητα στη σαλάτας σας και την υπόλοιπη θα τη φυλάξετε για κάποια άλλη στιγμή.

Δεν δίνετε σημασία στην πρωτεΐνη που έχει η σαλάτα

Το να περιέχει η σαλάτα σας πρωτεΐνη είναι καλή επιλογή, γιατί βοηθάει στο αίσθημα πληρότητας. Όμως πρέπει να είστε προσεκτικοί στην επιλογή της πρωτεΐνης, ώστε να μην επιβαρυνθείτε με πολλές θερμίδες. Τα είδη των πρωτεϊνών που είναι καλό να αποφεύγετε είναι το μπέικον και το παναρισμένο τηγανητό κοτόπουλο. 

Προτιμήστε ψητό στήθος κοτόπουλο, σολομό ή ψητές γαρίδες που είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες.