Ευεξία - Fitness

Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους κρυώνετε όλη την ώρα

Εάν ακόμη και τώρα που μπήκε η άνοιξη κυκλοφορείτε τυλιγμένοι σε κουβέρτα μέσα στο σπίτι, εδώ θα μάθετε τι πραγματικά φταίει.

Είναι φυσιολογικό να αρχίζετε να τουρτουρίζετε μόλις βγείτε έξω με το πουκάμισο ένα κρύο πρωινό της άνοιξης. Όπως είναι λογικό να έχετε περάσει ολόκληρο τον προηγούμενο χειμώνα τυλιγμένοι με μια κουβέρτα κοντά στο καλοριφέρ ή το τζάκι.

Αλλά το να νιώθετε κρύο και ρίγη μέσα στο σπίτι ακόμη και όταν φοράτε πουλόβερ -ειδικά τώρα που ο καιρός αρχίζει να ζεσταίνει- δεν είναι καθόλου φυσιολογικό.

Και σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν είστε οι μόνοι.

Εάν νιώθετε κρυουλιάρηδες όλη την ώρα, πρέπει να αναρωτηθείτε τι συμβαίνει πραγματικά με το σώμα σας.

7
Ηλικία

Εάν έχετε επιβεβαιώσει ότι δεν πάσχετε από κανένα πρόβλημα σωματικής ή ψυχικής υγείας -σύμφωνα με όσα αναφέρονται πιο πάνω- , τότε η αιτία που νιώθετε πολύ πιο κρυουλιάρηδες από παλιά, είναι ότι πολύ απλά ...γερνάτε.

«Μελέτες δείχνουν ότι από την ηλικία των 55 και μετά, οι άνθρωποι βιώνουν χαμηλότερες θερμοκρασίες σώματος λόγω απώλειας θερμορρύθμισης, μιας διαδικασίας που επιτρέπει στο σώμα να διατηρήσει την εσωτερική του θερμοκρασία.

Σε γενικές γραμμές, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μειώνεται η μυϊκή μάζα και ταυτόχρονα λεπταίνει το δέρμα σε όλο το σώμα, κάτι που σημαίνει ότι το σώμα χάνει σημαντικό ποσοστό της φυσικής του θερμορρύθμισης όσο περνούν τα χρόνια», λέει η Γκάρντνερ.

Προηγούμενο
Επόμενο
Άγχος
6
Άγχος

Μαζί με τις ποικίλες αρνητικές αλλαγές στη διάθεση και τα συναισθήματά σας, το άγχος μπορεί να οδηγήσει το σώμα σε μόνιμη κρύα αίσθηση, πάλι εξαιτίας της κακής κυκλοφορίας του αίματος. Σύμφωνα με την γιατρό και σύμβουλο στο Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας, Λιν Πόστον, το άγχος προκαλεί τη συστολή των αιμοφόρων αγγείων, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την πιθανότητα να εμφανιστεί το σύνδρομο του υπεραερισμού εξαιτίας των γρήγορων και κοφτών αναπνοών που δημιουργεί το έντονο στρες και οι κρίσεις πανικού. «Ο υπεραερισμός σάς κάνει να νιώθετε ότι ξεμένετε από οξυγόνο και σας κόβεται η ανάσα, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε ακόμη λιγότερο αποτελεσματική κυκλοφορία του αίματος», τονίζει η Πόστον. Και όπως περιγράφηκε προηγουμένως, η κακή ροή του αίματος προκαλεί αυτή την έντονα κρύα αίσθηση στα άκρα και το σώμα γενικότερα.

Προηγούμενο
Επόμενο
5
Έλλειψη ύπνου

Τίποτα καλό δεν προέρχεται από μια παρατεταμένη περίοδο αϋπνίας ή κακού και πρόχειρου ύπνου. Και ένας λόγος που αισθάνεστε διαρκώς κρύοι είναι και αυτός.

«Ο ύπνος είναι απαραίτητος για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, με την στέρησή του να επηρεάζει όλα σχεδόν τα συστήματα στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών μηχανισμών στον εγκέφαλο», λέει η Γκάρντνερ. «Εκτός από το γεγονός ότι η έλλειψη ύπνου επιβραδύνει τον μεταβολισμό, οδηγεί σε μειωμένη δραστηριότητα του υποθαλάμου, ένα μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει και ισορροπεί τη θερμοκρασία του σώματος».

Προηγούμενο
Επόμενο
4
Διαβήτης

Όταν νιώθετε τα άκρα σας κρυώνουν αλλά δεν παγωμένα κατά την αφή, μπορεί να είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι για ύπαρξη διαβήτη.

Μια πρόσθετη ένδειξη είναι και το μούδιασμα των άκρων ταυτόχρονα με κρύα αίσθηση, αμέσως μετά το φαγητό. «Αυτά είναι συμπτώματα που δημιουργούνται εξαιτίας των λανθασμένων μηνυμάτων που στέλνει ο εγκέφαλος στα πόδια και τα χέρια, λόγω των γενικότερων διαταραχών που προκαλεί ο διαβήτης στο σώμα», λέει η Μάργκαρετ Ρορ, ειδικός Εσωτερικής Παθολογίας στο στο NYU Langone Medical Center.

Αν και δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για τον διαβήτη, οι γιατροί συνήθως συνταγογραφούν συγκεκριμένα φάρμακα για τη διαχείριση της κατάστασης ή προτείνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως υγιεινή διατροφή, άσκηση και απώλεια βάρους. «Αλλά είναι προτιμότερο να συμβουλευτείτε έγκαιρα το γιατρό σας σχετικά με τη διάγνωση και τη μακροχρόνια φροντίδα του διαβήτη».

Προηγούμενο
Επόμενο
3
Περιφερική αρτηριακή νόσος

Πρόκειται για μια διαταραχή της κυκλοφορίας των κάτω άκρων λόγω στένωσης και απόφραξης των αρτηριών, οδηγώντας σε μια αίσθηση κρύου και μυρμηγκιάσματος.

Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις το πρόβλημα μπορεί να προληφθεί με συγκεκριμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής, που μειώνουν τον κίνδυνο.

«Οι περισσότερες διαταραχές του κυκλοφορικού ωφελούνται από την άσκηση, την απώλεια βάρους, τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, όπως και τη διακοπή του καπνίσματος», δήλωσε στο Men’s Health ο καρδιολόγος Χιμάνσου Τάντομ, συμπληρώνοντας: «Κατά κανόνα, η κατανάλωση ενός δισκίου ασπιρίνης προληπτικά, όπως και τα χάπια μείωσης της χοληστερόλης μπορεί επίσης να είναι ευεργετικά για τις αρτηριακές παθήσεις».

Προηγούμενο
Επόμενο
Αναιμία
2
Αναιμία

Είναι μια κατάσταση όπου το σώμα δεν παράγει αρκετά υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια, που απαιτούνται για τη μεταφορά επαρκούς οξυγόνου στους ιστούς του σώματος, και συνήθως, προκαλείται από έλλειψη σιδήρου. «Ο σίδηρος είναι ένα ζωτικό μέταλλο για το σώμα, ο οποίος συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων», λέει η Γκάρντνερ.

«Μαζί με την κόπωση και την αδυναμία, ένα κοινό σύμπτωμα είναι τα πολύ κρύα άκρα -σε χέρια και πόδια. Εάν το σώμα σας έχει ανεπάρκεια σιδήρου, είναι δύσκολο να παράγει την ενέργεια που χρειάζεται για να σας κρατήσει ζεστούς». Μια εύκολη λύση που δίνει η γιατρός για να φορτώσετε σίδηρο τον οργανισμό σας είναι η επιλογή τροφών όπως το κρέας, τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια, ενώ τα συμπληρώματα σιδήρου θα διασφαλίσουν την απαραίτητη πρόσληψη.

«Αλλά πρώτα ρωτήστε το γιατρό σας, ο οποίος θα σας υποβάλλει σε μια τυπική εξέταση αίματος για να καθορίσει εάν πάσχετε από αναιμία, με σκοπό να ακολουθήσετε μια πιο δραστική θεραπεία», αναφέρει η Γκάρντνερ.

Προηγούμενο
Επόμενο
1
Κακή κυκλοφορία του αίματος

«Όταν τα δάχτυλα των ποδιών και η μύτη σας κρυώνουν έντονα ακόμη και όταν η θερμοκρασία του δωματίου είναι φυσιολογική, αυτό συμβαίνει επειδή το αίμα δυσκολεύεται να φτάσει όπως θα έπρεπε στα μέρη που βρίσκονται μακρύτερα από την καρδιά.

Και αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο στην εποχή της καραντίνας και την γενικευμένη απραξία», λέει η γενική ιατρός Σαρλότ Γκάρντνερ στο περιοδικό Men’s Health, συστήνοντας: «Για να αυξήσετε την κυκλοφορία του αίματος, η ιδανική λύση είναι να εκτελείτε μια ελαφριά σωματική άσκηση επί 10 λεπτά, δυο φορές την ημέρα. Το περπάτημα ή οι μερικές αερόβιες ασκήσεις μέσα στο σπίτι, ωφελούν πραγματικά.

Ωστόσο, εάν αισθάνεστε ότι τα δάχτυλα των ποδιών σας είναι πολύ παγωμένα και λευκά ή αισθάνεστε μυρμήγκιασμα στην πατούσα, σημαίνει ότι η κακή ροή του αίματος στο σώμα σας πραγματικά υποφέρει εξαιτίας σοβαρότερων προβλημάτων υγείας από τα οποία μπορεί να μην έχετε υποψιαστεί ότι πάσχετε», τονίζει η Γκάρντνερ.

Προηγούμενο