Ευεξία - Fitness

Γυμναστήριο: Οι χρυσοί κανόνες του The Rock για επιστροφή στην προπόνηση χωρίς τραυματισμούς

O Ντουέιν The Rock Τζονσον συμβουλεύει πώς θα προπονηθείτε με ασφάλεια, επιστρέφοντας από την απραξία στα γυμναστήρια που θα ανοίξουν μετά το παρατεταμένο lockdown

Αν αποφασίσετε να ξαναμπείτε στα γυμναστήρια μετά το lockdown, υπάρχει ένας τύπος στον οποίο μπορείτε να βασιστείτε με ασφάλεια, ακούγοντας τις συμβουλές του. Ο «The Rock» Ντουέιν Τζόνσον, λέει σε πρόσφατη ανάρτησή του στο Instagram:

«Μιλώ πάντα για τη σημασία της προσεκτικής προσέγγισής σας στο γυμναστήριο μετά από μακρά αποχή από δυναμικές προπονήσεις. Όποτε υποχρεώθηκα να μείνω μακριά από τα αγαπημένα μου βάρη λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, ταξιδιών και γυρισμάτων, αν και ήμουν πολύ πεινασμένος να μπω ξανά μέσα στην αίθουσα με τα βάρη, όταν επέστρεφα στο γυμναστήριο πάντα είχα στο νου μου τα εξής: Ηρέμησε, σκέψου, αποφάσισε, δράσε. Αυτή είναι η “ψυχή” της ασφαλούς και αποδοτικής προπόνησης. Και μόλις μπεις στη δράση, κάνε “focus” σε κάθε κίνηση που εκτελείς. Ο πιο δύσκολος ανταγωνιστής εκεί μέσα θα είσαι πάντα εσύ», γράφει στην ανάρτησή του ο Ντουέιν. «Η λαχτάρα, η βιασύνη και η εσφαλμένη αντίληψη να επανέλθεις γρήγορα εκεί που ήσουν, είναι το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις στο εαυτό σου».

Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω συμβουλές του The Rock ως κίνητρο για να παραμείνετε συνεπείς, ασφαλείς και ισχυροί μετά την επιστροφή σας στο γυμναστήριο: 

3
Επιλέξτε τον τελικό στόχο και γράψτε τα βήματα που θα σας οδηγήσουν ως εκεί
«Βάζοντας μικρούς στόχους κάθε μέρα, θα σας βοηθήσει να παραμείνετε συγκεντρωμένοι, ανεξάρτητα από το πόσο πολύ ψηλά θέλετε να φτάσετε. Η καραντίνα ήταν ένα μεγάλο πισωγύρισμα για κάθε άντρα που γυμναζόταν συστηματικά, αλλά η προσπάθειά σας να ανεβείτε τα σκαλοπάτια δυό-δυό, είναι βέβαιο ότι θα σας στέλνει ξανά πίσω και πίσω. Η επιπολαιότητα και η βιασύνη είναι ο χειρότερος σύμβουλος για το μυϊκό σύστημα και τις αρθρώσεις σας, που για έναν χρόνο τώρα ήταν σε πλήρη απραξία». 
Προηγούμενο
Επόμενο
2
Αξιοποιήστε στο έπακρο το χρόνο σας
Το να έχετε πολύ πιο έντονο εργασιακό πρόγραμμα μετά την λήξη του lockdown, μπορεί μερικές φορές να σημαίνει ότι ο ελεύθερος χρόνος σας για προπόνηση είναι πολύ λιγότερος από την εποχή πριν την καραντίνα. «Ένας καλός τρόπος για να εξοικονομήσετε χρόνο για τα ραντεβού σας με το γυμναστήριο, είναι να περιορίσετε τους μέχρι τώρα περισπασμούς: «Το Playstation, το τάμπλετ, οι εφαρμογές στο κινητό και το Netflix, μεταφράζονται σε ένα κενό χρόνο, που μπορεί να ξεπεράσει τις 4 ώρες “νεκρής” σωματικής δραστηριότητας. Ακόμη και η πιο σκληροπυρηνική προπόνηση με αλτήρες δεν διαρκεί πάνω από 15 λεπτά την ημέρα», λέει ο The Rock. 
Προηγούμενο
Επόμενο
1
Να είστε δημιουργικοί (και αφαιρετικοί)

Το άνοιγμα των γυμναστηρίων στην μετα-καραντίνα εποχή, έχει το μειονέκτημα ότι ο χρόνος παρουσίας σας εκεί θα έχει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο, αφού οι κανόνες προστασίας επιβάλλουν λιγότερα άτομα ανά τετραγωνικό. Ο Τζόνσον αντιπροτείνει: «Παίζοντας με την ταχύτητα θα κάψετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που θα καταναλώνατε με τον παλιό σας σταθερό ρυθμό. Οι επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι περίοδοι έντονης αερόβιας και αναερόβιας άσκησης (μέθοδος HIIT), μπορούν να ενεργοποιήσουν ορισμένα γονίδια που κινούν τη διαδικασία καύσης του λίπους, φαινόμενο το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερες θερμίδες, τις οποίες καίτε για πολλές ώρες και μετά την προπόνηση σας». 

Ο The Rock, προσθέτει: «Στα λίγα λεπτά προπόνησης με βάρη που σας αντιστοιχούν σε ένα γυμναστήριο στην μετα-καραντίνα εποχή, προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στις μεγάλες μυϊκές ομάδες. Είναι εκείνες που θα σας βοηθήσουν να επαναφέρετε το σώμα σας γρηγορότερα στην πρότερη φυσική του κατάσταση, επιλέγοντας ασκήσεις που λειτουργούν αποτελεσματικά -και μια μια κίνηση- στο σύνολο του μυϊκού συστήματος: squats, πιέσεις στον πάγκο με μπάρα, deadlifts και στρατιωτικές πιέσεις με αλτήρες, είναι ένα full body πρόγραμμα, που δεν διαρκεί πάνω από 30 έως 45 λεπτά».

Προηγούμενο
TAGS
#γυμναστήρια #τραυματισμός #Ντουέιν Τζόνσον