Η Stayia farm  είναι μία μικρή βιολογική φάρμα στην Εύβοια. Ανήκει σε δύο νέους: Τον Γιάννη Καρυπίδη και την Σταυρούλα Θεοδώρου. Από τα ονόματά τους πήρε και το όνομά της η φάρμα STAYIA, ( STA-VROULA  και  YIA-NNIS). Εκ  των υστέρων διαπίστωσαν  πως στάγια είναι και η ονομασία στα αρχαία ελληνικά του πλάτανου. 

Της Ελένης Λαζάρου

Η Σταυρούλα και ο Γιάννης, λοιπόν, ενώ ετοιμάζονταν να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον στην Αγγλία  πήραν την απόφαση να μείνουν στην Ελλάδα και να επενδύσουν στον πρωτογενή τομέα παράγοντας όμως προϊόντα εξωστρεφή που θα απευθύνονταν δηλαδή στους ξένους καταναλωτές.

Την απόφαση αυτή την πήρανε όταν τυχαία δοκίμασαν  γαλλική σαμπάνια με φύλλα βρώσιμου χρυσού. 

Αυτός ο χρυσός έγινε κι η αιτία της παραμονής τους… Τότε στο μυαλό τους γεννήθηκε η ιδέα να παράγουν βιολογικό μέλι με βρώσιμο χρυσό. Και  το πείραμα αποδείχθηκε χρυσός.  Το θυμαρίσιο μέλι τους  φύλλα βρώσιμου χρυσού πωλείται στο βασίλειο του Κατάρ ενώ και το   μέλι με μαύρη άγρια ελληνική τρούφα  έχει μεγάλη ζήτηση.

Τα προϊόντα τους  βρίσκονται σε ράφια πολυτελών deli αλλά και γνωστών αλυσίδων  super market του εξωτερικού. Θα τα βρει κάποιος στα Harrods, Selfridges, Gallery la Fayiet, Kadewe στο Βερολίνο.

Πίσω από την STAYIA βρίσκεται μία εντεκάδα που δουλεύει ομαδικά  και το αποτέλεσμα φαίνεται από την διαρκώς ανοδική πορεία της.

Ο Γιάννης Καρυπίδης μιλά στο ΚoolΝews.gr και την Ελένη Λαζάρου.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για την Stayiafarm;

«Η STAYIA FARM είναι ένα παιδί της κρίσης, είναι μία επιχείρηση, οικογενειακού χαρακτήρα που γεννήθηκε στα μέσα του 2012 και ήρθε με σκοπό την εξωστρέφεια και  την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού μελιού αλλά και άλλων ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων».

Πώς αποφασίσατε να μείνετε στην Ελλάδα και να κάνετε επαγγελματική στροφή;

«Τα ερεθίσματα της εποχής εκείνης ήταν από τις τότε τηλεοπτικές εκπομπές ''Αληθινά Σενάρια'' και ήρθαν να παντρευτούν με τις ευκαιρίες που γεννά η κρίση. Σε συχνές εκδρομές στη Β. Εύβοια διαπιστώσαμε τη μεγάλη μελισσοκομική παραγωγή, την εξαιρετική ποιότητα πευκόμελου αλλά τη μη ανάδειξη και προώθησή του.

Εκεί άρχισε να γεννάται  η επιθυμία ασχολίας με τον πρωτογενή τομέα με απώτερο σκοπό  μέσω στοχευμένων κινήσεων, την ανάδειξη των μελισσοκομικών ελληνικών προϊόντων».

Είναι εύκολη η ενασχόληση με τις μέλισσες και το μέλι;

«Πιστεύω καμία δραστηριότητα δεν είναι εύκολη. Όλες κρίνουν σημασίας και επικέντρωσης, πόσω δε άλλωστε η ασχολία με την τέλεια κοινωνία των μελισσών».

Σε ποιες χώρες εξάγετε τα προϊόντα σας;

«Τα προϊόντα μας βρίσκονται σχεδόν σε όλα τα μήκη και πλάτη  και απώτερος σκοπός είναι η εγκαθίδρυση και η καθιέρωση  στις αγορές του εξωτερικού. Εξάγουμε σε πάνω από 52 χώρες συμπεριλαμβανομένων και των ευρωπαϊκών χωρών».

Πόσο εύκολο είναι να μπει ένα ελληνικό προϊόν σε ράφια καταστημάτων στην άλλη άκρη του κόσμου;

«Το δύσκολο είναι να δημιουργηθεί, η παραγωγή και η συνέπεια στην παραγωγική  διαδικασία είναι το κύριο χαρακτηριστικό που ανοίγουν πόρτες στο εξωτερικό».

Τι διαφορετικό έχει το μέλι σας;

«Έχει όλα τα παραπάνω, μιλάμε για αμιγώς ελληνικό μέλι, παραγόμενο με νομαδική μελισσοκομία, στις  πιο γνωστές ανθοφορίες της χώρας μας».

Τι ακριβώς  είναι ο με βρώσιμος χρυσός  και ποιες οι ιδιότητές του;

«Το συγκεκριμένο προϊόν διατίθεται κατά αποκλειστικότητα στις αραβικές  χώρες  και είμαστε επίσημοι προμηθευτές του βασιλείου του Κατάρ. Είναι θυμαρίσιο μέλι με φύλλα βρώσιμου χρυσού και είναι ένα από τα όπλα μάρκετινγκ που άνοιξαν και ανάδειξαν την επιχείρησή μας».

Υπάρχει μυστικό επιτυχίας;

«Το μυστικό που θα πω και παύει να είναι μυστικό, είναι η συνέπεια στην παραγωγή και στην διάθεση, σε συνδυασμό με στρατηγική επιμονή , μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να υπάρξουν».

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

«Η καθιέρωση σε επιλεγμένες αγορές και η εξαγωγική ανάπτυξή τους. Συνεχίζουμε να δημιουργούμε καινοτόμα προϊόντα , που θα λανσαριστούν στο 2017 και ελπίζω να αγαπηθούν όπως τα υπόλοιπα παιδιά – προϊόντα μας».