Γεύση
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Μήπως πρέπει να επανεξετάσετε το πόσο πίνετε καθημερινά;

Ίσως, η πιο σημαντική υπόσχεση που πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας για το 2021.

Οι πιθανότητες είναι ότι προ κορονοϊού, απολαμβάνατε το κρασάκι σας στα δείπνα με τους φίλους, και ίσως να είχατε κι ένα Σαββατόβραδο «εξόδου» με λίγα παραπάνω ποτά. Ίσως να υπερβάλλατε κάποιες φορές, αλλά η πρόσληψη αλκοόλ σε μη συστηματική βάση είχε πολύ γρήγορη ανάκαμψη μέσα σε ένα 24ωρο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της καραντίνας είχατε έναν ύπουλο «σύμβουλο», που σας οδηγούσε με διαβολικό τρόπο σε όλο και μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ, σαν ένα μέσο που θα έδιωχνε το στρες και θα «συντρόφευε» τις ατελείωτες ώρες πλήξης μέσα στο σπίτι –σαν μια απατηλή υπενθύμιση της γεύσης της χαράς.

Λίγες μέρες πριν τον ερχομό του νέου έτους, ρωτήστε τον εαυτό σας: «Θέλετε πάλι να πιείτε αλκοόλ σήμερα; Θέλετε να περάσετε έτσι όλο το 2021; Εάν ναι, δείτε τι λέει ο Δρ Κέβιν Γκίλιλαντ, ψυχολόγος και σύμβουλος ψυχικής υγείας με ειδίκευση στον εθισμό, σε πρόσφατο άρθρο του στο Men’s Journal:

«Υπάρχει ένας πολύ σοβαρός λόγος, που η διεθνής οργάνωση των Ανώνυμων Αλκοολικών πασχίζει εδώ και 78 χρόνια με συντονισμένες δράσεις για την απεξάρτηση από το αλκοόλ: Ο πρόωρος θάνατος -εξαιτίας αλλεπάλληλων καρδιολογικών και εγκεφαλικών επεισοδίων, όπως άλλων θανατηφόρων νοσημάτων ή καρκίνων που οφείλονται στην καταστροφή εσωτερικών οργάνων του σώματος, σαν το ήπαρ και το πάγκρεας. Ωστόσο, πριν από αυτόν τον πρόωρο θάνατο, υπάρχουν πολλά περισσότερα βασανιστικά χρόνια εγκλωβισμού στη δίνη του αλκοόλ, μέσα από σοβαρές παθολογικές και ψυχικές παθήσεις έως και βιαιοπραγίες» αναφέρει ο Δρ Γκίλιλαντ.

Παρόλα αυτά, επιστήμονες σαν τον Δρ Γκίλιλαντ, συνεχίζουν να συζητούν τα πιθανά οφέλη για την υγεία που μπορεί να προσφέρει η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ. Όπως λέει ο ίδιος «...τρία ποτά κάθε μέρα είναι σίγουρα υπερβολικά, αλλά ένα ή δύο ποτά μπορεί να μας βοηθήσουν να ζήσουμε περισσότερο».

Σύμφωνα με έρευνες, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ παρέχει μια διανοητική απελευθέρωση και μια «λάμψη» απόλαυσης. «Αλλά όταν αρχίζουμε να ζητάμε αλκοόλ για να μας ανακουφίσει από το άγχος από την αρχή της ημέρας μέχρι αργά το βράδυ, αυτή η σχέση εξάρτησης πρέπει να επανεκτιμηθεί πολύ έγκαιρα. Μια υγιής σχέση με το αλκοόλ είναι εκείνη που φέρνει θετικά συναισθήματα, αρκεί να έχετε την ικανότητα να σέβεστε τα όρια», λέει ο Δρ Γκίλιλαντ, συμβουλεύοντας: «Περιορίστε τον αριθμό των ποτών σας ανά ημέρα το πολύ σε τρία. Για τα πιο βαριά ποτά -ουίσκι, βότκα, τεκίλα, τζιν-, σκεφτείτε το ενδεχόμενο ελαφρύτερων επιλογών με τη συνοδεία τόνικ ή νερού. Για τα πιο ελαφριά οινοπνευματώδη, όπως η μπύρα και το κρασί, διατηρήστε την ίδια ποσότητα. Σε κάθε περίπτωση, πίνετε ενώ τρώτε», συμβουλεύει ο ειδικός, εξηγώντας: «Όταν έχετε γευματίσει πριν πιείτε, η τροφή καλύπτει το στομάχι, οπότε η απορρόφηση του αλκοόλ επιβραδύνεται».

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.