Home Life
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Οι απλές, επιστημονικές λύσεις κατά της υπερκόπωσης λόγω τηλεργασίας

3 κινήσεις-κλειδιά, αντίδοτα στην τεχνολογική εξάντληση που βιώνετε στον εγκέφαλο και το σώμα σας.

Στα αρχικά στάδια της πανδημίας και στο πρώτο γενικευμένο lockdown, η νέα πραγματικότητα της online εργασίας δεν ήταν ακόμη σαφής σε πολλούς εργαζόμενους. Αρχικά, η κατάσταση μπορεί να έμοιαζε ιδανική: Δεν μετακινείστε καθόλου, δεν φοράτε κάθε μέρα άλλο κοστούμι ή πουκάμισο, και δεν έχετε κάποιον προϊστάμενο διαρκώς πάνω απ’ το κεφάλι σας. Όμως, καθώς το δεύτερο κύμα χτύπησε σφοδρότερα, και, κατά πιθανότητα η τηλεργασία έχει ακόμη πολύ χρόνο μπροστά της, η συσσωρευμένη σωματική εξάντληση έχει αρχίσει να γίνεται πολύ ορατή στα άτομα που δουλεύουν αποκλειστικά από το σπίτι.

«Όταν εργάζεστε διαρκώς από το σπίτι, η αλήθεια είναι ότι κινείστε πολύ λιγότερο στην καθημερινότητά σας, μιας και τα συχνά προσωπικά ραντεβού με πελάτες και συνεργάτες εντός ή εκτός χώρου εργασίας έχουν εκλείψει, υποχρεώνοντάς σας να βασίζεστε αποκλειστικά στην οθόνη του υπολογιστή σας», λέει o ορθοπεδικός Τζέι Σάντγουεϊς, μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Οστεοπαθητικής και σύμβουλος αθλητικής κινησιολογίας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ανν Άρμπορ του Μίσιγκαν, προσθέτοντας:«Και δεν είναι μόνο οι επαγγελματικές επαφές, που σας κρατούσαν σε μια κινητικότητα. Η κρίση του Covid-19 ανάγκασε πολλές οικογενειακές, προσωπικές και φιλικές σχέσεις να βασίζονται αποκλειστικά στη χρήση της τεχνολογίας για να παραμείνετε σε επαφή. Αυτός είναι ο λόγος που πέρα από την εγκεφαλική υπερφόρτωση, πολλοί άνθρωποι βιώνουν ποικίλα προβλήματα στην σπονδυλική στήλη, στο νευρικό και μυϊκό σύστημά τους».

Ο Σάντγουεϊς προτείνει τρεις απλές κινήσεις που πρέπει να ακολουθείτε τακτικά μέσα στην ημέρα, ώστε να ανακουφιστείτε από κάθε σημάδι κόπωσης, είτε στο σώμα σας, είτε στον εγκέφαλό σας.

- «Κάθε υπάλληλος δικαιούται ένα δεκάλεπτο διάλειμμα ανά ώρα ώστε να αποφορτίζεται από την εργασία του, και αυτό δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής σας όσο βρίσκεστε σπίτι», αναφέρει ο Σάντγουεϊς, συμβουλεύοντας να προσπαθείτε να βγαίνετε για ένα γρήγορο περπάτημα ή να εκτελείτε ένα επιτόπιο βάδην με ταυτόχρονες εκτάσεις χεριών, με σκοπό να αντλείται ικανή ποσότητα αίματος από την καρδιά προς κινητοποίηση των μυών και αντίστροφα.

- «Ο αυχένας μένει επί ώρες ακινητοποιημένος μπροστά από την οθόνη και αυτό μπορεί να πυροδοτήσει συμπτώματα αυχενικού συνδρόμου, όπως πόνος και μούδιασμα σε αυχένα, ώμους και ωμοπλάτη, με παράλληλες κεφαλαλγίες, ζαλάδες, έως και θολή όραση», τονίζει ο ειδικός, προτείνοντας να κάνετε ρουτίνα μερικές κλασικές διατάσεις του αυχένα (αργές πλάγιες στροφές και αργές πρόσθιες και οπίσθιες κάμψεις του αυχένα) επί 15΄ τουλάχιστον κάθε δυο ώρες μετά από συνεχή τηλεργασία. «Προσθέστε επίσης μερικές διορθωτικές κινήσεις για την πλάτη και τη μέση σας, όπως το να σηκώνεστε όρθιοι και να φέρετε την σπονδυλική σας στήλη σε θέση αντίθετη από αυτή που έχει όταν κάθεστε, δηλαδή οπίσθια έλξη αυχένα και έκταση θώρακα, επί 10 φορές», συμβουλεύει ο Σάντγουεϊς.

- Έρευνες από το Aμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου (NSF) αναφέρουν ότι η μεσημεριανή σιέστα βελτιώνει την ψυχική διάθεση, την εγρήγορση και τις επαγγελματικές ή αθλητικές επιδόσεις, ενώ συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. «Εάν μπορέσετε να απομονωθείτεσε έναν καναπέ και κλείσετε τα μάτια σας (μαζί και τον υπολογιστή) έστω και 15 λεπτά, θα ανακουφιστείτε εντελώς από την κόπωση που νιώθετε τόσο στον εγκέφαλο, όσο και στο σύνολο του νευρομυϊκού σας συστήματος. Και είναι ένα δώρο στο εαυτό σας, που δεν θα μπορούσατε να το χαρείτε στο “κανονικό” σας γραφείο», λέει ο Σάντγουεϊς.


Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.