Μενού
  • Α-
  • Α+

Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», με αφορμή το άνοιγμα του λιανεμπορίου, ο καθηγητής Ιατρικής του πανεπιστημίου της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης, έδειξε την ανησυχία του σχετικά με το πώς διεξάγεται η δημόσια συζήτηση. «Έχουμε χάσει το μήνυμα του ανοίγματος. Το μήνυμα είναι να ανοίξουν οι εξωτερικοί χώροι, ώστε οι συναντήσεις που πριν γίνονταν σε εσωτερικούς χώρους, κρυφά και χωρίς μάσκες, πλέον να γίνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια σε εξωτερικούς χώρους όπου η ασφάλεια είναι υψηλότερη, και το δεύτερο είναι να ανοίξουν κάποιες δραστηριότητες ώστε ο πολίτης να εκτονωθεί», ανέφερε.

Εξήγησε ότι η συζήτηση του «γιατί εσύ και όχι εγώ» είναι ένα λάθος μήνυμα. «Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα επειδή είμαστε σε καλή κατάσταση. Θέλουμε προσεχτικό άνοιγμα. Όσο πιο αργά γίνεται το άνοιγμα αυτό, η αποσυμπίεση είναι πιο μεγάλη. Δεν έπρεπε να κλείσουν τα καταστήματα με το click away», τόνισε ο κ. Δερμιτζάκης για τα πρώτα βήματα άρσης του lockdown.

Υπέρ του ανοίγματος μέρους της εστίασης

«Σε ιδανικές συνθήκες θα ήταν καλύτερα να καθόμασταν όλοι μέσα. Αλλά αυτό δε δουλεύει πια. Ψάχνουμε εναλλακτικό μοντέλο που θα επιτρέπει το άνοιγμα. Αν μέρος της εστίασης ήταν ανοιχτό, δηλαδή ορισμένα εστιατόρια και κάποια καφέ, και δινόταν η δυνατότητα στον κόσμο να βγει έξω οργανωμένα και με την ευθύνη του μαγαζάτορα, θα μοιραζόταν και ο έλεγχος. Δεν θα χρειαζόταν να είναι η αστυνομία πάνω από τον καθένα που βρίσκεται σε μια πλατεία», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Το λιανεμπόριο στις «επιβαρυμένες» πόλεις

«Τα καταστήματα άνοιξαν για να μειώσουμε τα κρούσματα, άρα δεν υπάρχει δικαιολογία να κλείσει κάποιος το λιανεμπόριο σε πόλεις που είναι πιο επιβαρυμένες. Λέμε από τη μία ανοίγουμε για να αποσυμπιεστεί η ψυχολογία του κόσμου, και από την άλλη συνδέουμε το άνοιγμα με το επιδημιολογικό φορτίο. Άρα ο κόσμος έχει μπερδευτεί. Δεν είναι ξεκάθαρο ότι ανοίγουμε για να πετύχουμε κάτι διαφορετικό. Δεν ανοίγουμε γιατί μπορούμε να ανοίξουμε. Πρέπει να εστιάσουμε στο πραγματικό  όφελος. Δεν είναι προτεραιότητα το λιανικό εμπόριο, ή οι εκκλησίες. Προτεραιότητα είναι να βγει ο κόσμος στα πάρκα, σε εξωτερικούς χώρους», σημείωσε ο ίδιος.

«Εάν ήταν χειμώνας θα ήμουν εναντίον του ανοίγματος. Το καλοκαίρι, επειδή βελτιώνεται η θερμοκρασία και έχει ηλιοφάνεια, βγαίνοντας έξω προσθέτουμε αυτά ως όπλα στην παρεμπόδιση της μετάδοσης», πρόσθεσε.

Πάσχα στο χωριό

«Αν μπορούμε να κρατήσουμε το μήνυμα, πιστεύω ότι θα μπορέσουμε το Πάσχα να πάμε στα χωριά μας. Είδα χτες ότι σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας γίνονταν rapid tests και δημιουργήθηκε συνωστισμός. Είναι λάθος μήνυμα αυτό. Έχουμε μπερδέψει τον κόσμο στο τι προσπαθούμε να πετύχουμε», είπε ακόμα ο κ. Δερμιτζάκης.

«Συμφωνώ πολύ με την πολιτική των self-tests. Ένα αρνητικό τεστ δε σημαίνει ότι είμαστε αρνητικοί και μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Πρέπει πιο αξιόπιστα τεστ να γίνονται σε οργανωμένες δομές. Αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και πιστεύω ότι έχει κοστίσει. Πρέπει να αναπροσαρμόσουμε όλη την πολιτική των τεστ. Τα τεστ σε πλατείες δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα», ανέφερε σχετικά με τα self-tests .

Άνοιγμα του τουρισμού

Μιλώντας για το άνοιγμα του τουρισμού, ο ίδιος είπε: «Έχω ακούσει ότι μπορεί να γίνει στοχευμένη πολιτική για τα εμβόλια. Για να μπορέσει να ανοίξει ο τουρισμός θα πρέπει να έχουν πέσει πολύ τα κρούσματα και η επιδημιολογική κατάσταση της Ελλάδα να είναι πολύ καλή. Μέχρι τέλος Ιουνίου πρέπει να έχουν πέσει τα κρούσματα κάτω από 100. Εάν δε βελτιωθεί η επιδημιολογική κατάσταση της χώρας, δεν έχει νόημα να μιλάμε για ημερομηνίες ανοίγματος. 

»Το θέμα είναι η πορεία των κρουσμάτων. Εάν έχουμε 1.000 το Μάιο, ενώ τώρα έχουμε 3.500-4.000, τότε πάμε καλά. Το εμβόλιο δεν προστατεύει 100%. Επομένως σε μια χώρα με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο, ένας εμβολιασμένος έχει την πιθανότητα να μεταδώσει, και μια μικρή πιθανότητα να νοσήσει. Ακόμα και ο εμβολιασμένος δε θα έρθει σε μια χώρα με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA