Μενού
  • Α-
  • Α+

Συμβουλές για τις υποκλοπές που γίνονται στα κινητά τηλέφωνα των πολιτών και πως μπορούν να προστατευτούν, έδωσε ο πρόεδρος διεθνούς ινστιτούτου κυβερνοασφάλειας, Μανώλης Σφακιανάκης. 

Διαβάστε ακόμη: Πώς να μπλοκάρετε οριστικά τις spam κλήσεις στο κινητό σας

«Στα κινητά μας τηλέφωνα μας έρχονται διάφορα μηνυματάκια για να γελάσουμε. Στέλνουμε ο ένας στον άλλο διάφορα μηνύματα. Πολλές φορές στέλνουμε ο ένας στον άλλο μηνύματα αλλά δεν είναι αθώα. Πολλές φαίνεται ότι το στέλνω εγώ αλλά δεν είμαι εγώ, άλλα κάποιος που έχει “φάει” το τηλέφωνό μου. Αυτό γίνεται όταν πατάμε διάφορα link που μας στέλνουνε και εγκαθίσταται κακόβουλο λογισμικό malware, που για παράδειγμα μας κλέβει τους κωδικούς του ebanking», είπε ο κ. Σφακιανάκης μιλώντας στο STAR.

Σε ερώτηση για όσους μαθαίνουν από γνωστούς τους ότι είναι ενεργοί στα social media, σε ώρες που δεν ήταν, ο κ. Σφακιανάκης απάντησε πως «κάποιος άλλος έχει εισέλθει μέσα, έχει μπει ήδη μέσα στον υπολογιστή σου, ήταν ήδη ανοιχτό το facebook και μπήκε μέσα παράλληλα με εσένα. Μπήκε στον υπολογιστή σου και περίμενε βλέποντας τις κινήσεις σου, γιατί εσύ κάποια στιγμή που δεν θυμάσαι είχες πατήσει ένα link και έχει εγκατασταθεί ένα malware το οποίο είναι μόνιμα μέσα. Και τι κάνει; Υπάρχει μια συμμορία που μαζεύει ebanking και περιμένει πότε θα μπεις και θα βάλεις τους κωδικούς για να στείλει το malware στα αφεντικά του. Γιατί το κάθε malware έχει τα αφεντικά του. Μέσα από τα APP που έχουμε μαζέψει όλοι μας, τα οποία δεν χρησιμοποιούμε, έρχονται τα κακόβουλα malware. Και αν σου έρθει malware για να υποκλέψει τους κωδικούς σου εντάξει. Αλλά μπορεί να σου έρθει malware και να σου κλειδώσει το κινητό σου, ζητώντας λύτρα σε bitcoin». 

Οι χρεώσεις 

Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Μαίου, εισήχθη ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που επιφέρει αλλαγές στις χρεώσεις της κινητής τηλεφωνίας. Μεταξύ πολλών άλλων τροποποιήσεων, η ΕΕΤΤ έβαλε «φρένο» στη δυνατότητα των παρόχων να κάνουν φραγή εισερχομένων λόγω οφειλών και τούς υποχρεώνει να συνεχίζουν παρέχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με μικρή ταχύτητα.

Ειδικότερα, ο νέος Κανονισμός επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

  • Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
  • Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.
  • Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.
  • Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.
  • Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).
  • Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο)

Απλοποιείται η διαδικασία «σπασίματος» συμβολαίου

Επιπλέον, με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

  • Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.
  • Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.
  • Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA