Μενού
  • Α-
  • Α+

Ενώπιον του ανακριτή θα βρεθεί σήμερα ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που κατηγορείται για κλοπή πινάκων του Πάμπλο Πικάσο και του Π. Μοντριάν, ανεκτίμητης αξίας, από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012. Αυτά δεν είναι τα μόνα έργα που έχει ομολογήσει ότι έκλεψε ο δράστης, αφού -όπως ισχυρίζεται- ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του όταν πίστεψε πως καταστράφηκε επειδή το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.

Διαβάστε ακόμη: Εθνική Πινακοθήκη: Δύο φορές προσπάθησε ο ελαιοχρωματιστής να πουλήσει τον Πικάσο

Την υπερασπιστική γραμμή του κατηγορούμενου γνωστοποίησε ο δικηγόρος του, Σάκης Κεχαγιόγλου: «Ο πελάτης μου ήταν λάτρης της τέχνης, ωστόσο επέλεξε πολύ πρωτότυπο τρόπο για να εκδηλώσει τη λατρεία του. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει στοιχείο που να αποδεικνύει ότι ήρθε σε επαφή είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, μέσα στα εννέα αυτά χρόνια, με τον οποιονδήποτε για να πουλήσει ή να θελήσει να πουλήσει αυτούς τους πίνακες. (...) Εξαιτίας της δικής του, πλήρους συνεργασίας εξαρχής με τις Αρχές, τους υπέδειξε τον τόπο που τους είχε κρύψει. Αν δεν τους υπεδείκνυε, δεν επρόκειτο η Αστυνομία να οδηγηθεί στην ανεύρεσή τους. Η μεταμέλειά του είναι έμπρακτη».

Τον 49χρονο πάντως, τον «αδειάζει» ο Ολλανδός ερευνητής έργων τέχνης Arthur Brand, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, ο ελαιοχρωματιστής επιχείρησε να πουλήσει τον πίνακα του Πικάσο στη Γερμανία, ενώ οι Αρχές δεν έχουν εγκαταλείψει τις έρευνες για πιθανούς συνεργάτες στην «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη.

Πανευρωπαϊκό τρολάρισμα για την πτώση του πίνακα

Ο πίνακας του Πικάσο, που για κακή του τύχη, χρησιμοποιήθηκε ως φόντο κατά τη συνέντευξη Τύπου των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού για την εξιχνίαση της κλοπής, έμελλε να... διασυρθεί στα social media, λόγω της προχειρότητας με την οποία αντιμετώπισαν οι υπεύθυνοι το συμβάν.

Το «Γυναικείο κεφάλι» όχι μόνο δεν είχε τοποθετηθεί σε στέρεο σημείο, όχι μόνο έπεσε με κίνδυνο να καταστραφεί, αλλά κι ο αστυνομικός που τον ξανατοποθέτησε πρόχειρα πάνω σε ένα πάσο, το έκανε με γυμνά χέρια σαν να έπιανε ένα απλό κομμάτι χαρτί...

Το βίντεο έκανε όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, έκανε το γύρο του Διαδικτύου, με σχόλια όπως «αν όμως η Μενδώνη είχε βάλει λίγο τσιμεντάκι στο κάτω μέρος του πίνακα, δεν θα είχαμε την πτώση». Το περιστατικό σχολιάστηκε και από διεθνή μέσα ενημέρωσης, με το BBC να τονίζει πως «το τελευταίο πράγμα που θα θέλατε να κάνετε με έναν πίνακα του Πάμπλο Πικάσο είναι να τον ρίξετε –ειδικά όταν έχει βρεθεί μετά από εννέα χρόνια».

Την ευκαιρία άρπαξαν και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του επίπλου μεταξύ άλλων, και με άκρως επιθετικό μάρκετινγκ, υπόσχονται στους πελάτες τους σταθερότητα και γερά θεμέλια «για ό,τι έχει αξία...»

«Σαράντα οκτώ χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Πικάσο κατάφερε να φιλοτεχνήσει το καλύτερο πορτρέτο του κ. Χρυσοχοΐδη και του αβάσταχτου ερασιτεχνισμού της κυβέρνησης των “αρίστων”», έγραψε στο twitter ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ενώ η τομεάρχης Πολιτισμού Σία Αναγνωστοπούλου ανέφερε: «Δεν είναι η πρώτη φορά που η υπουργός Πολιτισμού βάζει την προσωπική της σφραγίδα σε εγκλήματα κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς, αυτή τη φορά όμως προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας ένα έργο τέχνης στο κέντρο μιας κακόγουστης φαρσοκωμωδίας».

«Κακώς συνέβη, δεν μπορεί κανείς να πει ότι ήταν καλό αυτό που έγινε, αλλά δεν μπορεί κανείς να πει ότι ήταν ντεκόρ κάποιας φιέστας», απάντησε η καθ' ύλην αρμόδια υπουργός, Λίνα Μενδώνη.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA