Μενού
  • Α-
  • Α+

Ρελάνς με μία ακόμα μεγάλη εξαγορά στην Ελλάδα κάνει το αφεντικό της μητρικής εταιρείας της efood μετά τις σοβαρές αναταράξεις και το διαδικτυακό τσουνάμι αντιδράσεων, που προκάλεσε η πρόσφατη πρόθεση αλλαγής της εργασιακής σχέσης 115 διανομέων μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος. Ο 41χρονος Σουηδός Niklas Ostberg, που βρίσκεται στο τιμόνι του γερμανικού κολοσσού online παραγγελιών Delivery Hero με χρηματιστηριακή αξία, που υπερβαίνει τα 33 δισ. ευρώ, εξαγοράζει μετά την efood και το δίκτυο καταστημάτων kiosky’s

«Αγαπητέ Rider, στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing». Το συγκεκριμένο μήνυμα με παραλήπτες διανομείς της efood και οι τεράστιες διαστάσεις, που πήρε στα social media, πυροδοτώντας παράλληλα πολιτική αντιπαράθεση, έθεταν σε άμεσο κίνδυνο το brand name της εταιρείας, που δραστηριοποιείται σε ένα πεδίο παραγγελιών από 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας

Η «τέλεια» καταιγίδα, που ξέσπασε στoυς κόλπους της efood κόπασε ύστερα από την απόφαση της να μεταφέρει όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προσλαμβάνοντας 2.016 διανομείς με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αναγνωρίζοντας την προϋπηρεσία τους και διατηρώντας τα διευρυμένα δικαιώματα και τις πρόσθετες παροχές τους. Ηταν η πρώτη μεγάλη κρίση της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 2012 και ύστερα από την εξαγορά της 3 χρόνια αργότερα από τη Delivery Hero έναντι του ποσού των 21 εκατ. ευρώ, διέγραψε μία εντυπωσιακή πορεία φτάνοντας στην κορυφή του εγχώριου κλάδου.

Πλέον, η γερμανική εταιρεία, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης και έχει παρουσία σε 50 χώρες σε τέσσερις ηπείρους εισέρχεται και στη λιανική αναβαθμίζοντας τη θέση της στην ελληνική αγορά. Οπως έχει γνωστοποιηθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Delivery Hero συμφώνησε για την εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη, δηλαδή των εταιρειών Αλφα Διανομές, delivery.gr και e-table.gr και ΙΝΚΑΤ, που αναπτύσσει το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και το δίκτυο καταστημάτων Kiosky’s.

Από την online πίτσα στη Σουηδία στο γερμανικό DAX

Ολα ξεκίνησαν το 2008 όταν ο 28χρονος τότε Niklas Ostberg με μεταπτυχιακό στη Βιομηχανική Μηχανική και τη Διοίκηση είχε την ιδέα να δημιουργήσει μία εταιρεία online παραγγελιών πίτσας. Συνέχισε με την εξάπλωση πλατφορμών παραγγελίας τροφίμων σε Αυστρία, Πολωνία και Φινλανδία έως το 2011 όταν μέσω μιας startup ίδρυσε στο Βερολίνο τη Delivery Hero. Η εξέλιξη της startup ήταν θεαματική ξεπερνώντας κάθε πρόβλεψη αφού τον Αύγουστο του 2020 μετά από μία ξέφρενη ανοδική πορεία κατάφερε να εισαχθεί στο γερμανικό DAX αποτελώντας μία από από 30 μεγάλες γερμανικές εταιρίες, που διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. 

Μία τάξη μεγέθους των οικονομικών δεδομένων της εταιρείας μπορεί να δοθεί εάν αναλογιστούμε ότι η χρηματιστηριακή αξία της Delivery Hero αυτή τη στιγμή αντιστοιχεί στο 50% της αξίας ολόκληρου του ελληνικού χρηματιστηρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2021 ο όμιλος επεξεργάστηκε 730 εκατομμύρια παραγγελίες, που αντιστοιχούν σε ετήσια αύξηση 79%, αύξησε κατά 74% ετησίως τη χρηματιστηριακή αξία του και κατά 105% τα συνολικά έσοδα του. Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 υπήρξε το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση εσόδων περίπου 100% σε ετήσια βάση με την εταιρεία να εκτιμά ότι η τρέχουσα χρονιά θα κλείσει με συνολικά έσοδα άνω των 6,5 δισ.ευρώ

Ο Σουηδός εκτελεστικός διευθυντής του ομίλου, που ζει μόνιμα στην Ζυρίχη, δε συγκαταλέγεται σίγουρα στους τυπικούς επιχειρηματίες παραδοσιακών πολυεθνικών κολοσσών. Παρότι στην 4η δεκαετία της ζωής του και μέσα σε μόλις 10 χρόνια η εταιρεία του κατάφερε να χτίσει ηγετική θέση σε παγκόσμια κλίμακα στις διαδικτυακές πλατφόρμες παραγγελιών ο ίδιος παραμένει χαλαρός υιοθετώντας ένα διαφορετικό στυλ management.   

Το βασικό moto του Niklas Ostberg έγκειται στο ότι οι άνθρωποι μπορούν να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους όταν είναι ελεύθεροι. Οι πάρα πολλές οδηγίες ή οι πολλοί περιορισμοί οδηγούν τους ανθρώπους στα να χάνουν τη δημιουργικότητα και το πάθος τους. Στο πλαίσιο αυτό, το μοντέλο της Delivery Hero δεν είναι συγκεντρωτικό καθώς ναι μεν δίνονται κάποιες γενικές κατευθύνσεις αλλά λαμβάνονται υπόψη και υιοθετούνται και οι επιλογές των τοπικών εκπροσώπων της εταιρείας, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς κάθε χώρας. Ο ίδιος μάλιστα δε διστάζει να παραδεχτεί ότι υπήρξαν αρκετές φορές που όλα φαίνονταν αφόρητα, ειδικά τα πρώτα πέντε ή έξι χρόνια δηλώνοντας περήφανος για το επίπεδο των εργασιακών σχέσεων στον όμιλο.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA