Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο 17χρονος Κωνσταντίνος Μαλιάρης φεύγει από το Λύκειο της Ναυπάκτου για την άλλη άκρη του Ατλαντικού, αφού έγινε δεκτός στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. «Αν δεν το πίστευα έστω και λίγο ότι θα τα καταφέρω δεν θα το προχωρούσα», εξηγεί ο 17χρονος που έχει ήδη στο βιογραφικό του αρκετές διακρίσεις σε πανελλήνιους  διαγωνισμούς και Ολυμπιάδες ρομποτικής και αστρονομίας.

Ο δρόμος για το Χάρβαρντ ήταν δύσκολος και μοναχικός. Δεν περιλάμβανε ατελείωτες ώρες στο φροντιστήριο, ούτε ειδικά σεμινάρια προετοιμασίας για σπουδές στο εξωτερικό, όπως θα φανταζόταν κάποιος. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν ένας υπολογιστής και βιβλία. Από τον περασμένο Δεκέμβριο ο 17χρονος μαθητής της Γ' λυκείου συμπλήρωνε αιτήσεις για να γίνει δεκτός σε κάποιο αμερικανικό πανεπιστήμιο, με την ελπίδα πως η απάντηση σε κάποια απ' αυτές θα ήταν θετική. Και πράγματι,  ο Κωνσταντίνος κατάφερε να κατακτήσει μια θέση στο Χάρβαρντ και μάλιστα με υποτροφία. 

Διαβάστε ακόμη: Αντώνης Συκάρης: Οταν πέρυσι ξεγελούσε τον θάνατο στα Ιμαλάια, αλλά τον περίμενε στην επόμενη στροφή

«Έδωσα όλη την ενέργεια και όλο μου τον χρόνο σ' αυτό. Ήταν ένα ρίσκο που είχα υπολογίσει και τελικά άξιζε τον κόπο», λέει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο νεαρός μαθητής, εξηγώντας πως όσο οι υπόλοιποι συμμαθητές του προετοιμάζονταν για τις πανελλήνιες εξετάσεις που πλησιάζουν, ο ίδιος είχε ήδη το βλέμμα του προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

«Αν δεν το πίστευα έστω και λίγο ότι θα τα καταφέρω δεν θα το προχωρούσα», εξηγεί ο 17χρονος - ο οποίος είναι μέλος της εθνικής ομάδας Ρομποτικής «FIRST Global Challenge Team Greece», που ξεκίνησε την πορεία της τον Μάιο του 2018 με τον συντονισμό του μη κερδοσκοπικού - Εκπαιδευτικού Οργανισμού Eduact - Δράση για την Εκπαίδευση και διακρίθηκε στη Διεθνή Ολυμπιάδα FIRST Global Challenge 2021, αποσπώντας τρία μετάλλια ανάμεσα σε 169 χώρες. «Δεν ένιωσα την ανάγκη να πάω σε κάποιο φροντιστήριο. Με τη μελέτη στο σπίτι τα πήγα πολύ καλά», υπογραμμίζει ο 17χρονος, ο οποίος δεν κρύβει τη χαρά του για την ευκαιρία που τού δίνεται, μέσα από την υποτροφία για σπουδές στο Χάρβαρντ, να εξερευνήσει αντικείμενα που δεν είχε καν φανταστεί, όπως εξηγεί.

Η πορεία του Κωνσταντίνου δεν θα ήταν η ίδια αν δεν είχε την οικογένειά του στο πλευρό του. «Οι γονείς μου χάρηκαν γιατί είχαν δει πόσο κόπο είχα καταβάλλει και μάλιστα από ένα περιβάλλον που δεν ευνοούσε αυτή την εξέλιξη», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας ότι και στο σχολείο, οι καθηγητές και οι συμμαθητές του, χάρηκαν με την επιτυχία του. Σε λίγους μήνες, ο Κωνσταντίνος Μαλιάρης θα ετοιμάσει τις βαλίτσες του για να διασχίσει τον Ατλαντικό, στο δεύτερο του ταξίδι στο εξωτερικό. Η πρώτη φορά που είχε περάσει τα σύνορα ήταν για να επισκεφθεί το CERN, «τη Μέκκα της επιστήμης», όπως χαρακτηριστικά λέει, ως μέλος μιας ομάδας 24 μαθητών από όλη την Ελλάδα (ανάμεσα σε 200 που έκαναν αίτηση).

Η μαθητική ζωή στην Ναύπακτο γεμάτη διακρίσεις

Πέραν της σπουδαίας διάκρισης στη Διεθνή Ολυμπιάδα FIRST Global Challenge 2021, ο Κωνσταντίνος Μαλιάρης έχει στο βιογραφικό της σύντομης μέχρι σήμερα ζωής του, συμμετοχές και διακρίσεις σε πανελλήνιους διαγωνισμούς και Ολυμπιάδες Ρομποτικής, Αστρονομίας- και όχι μόνο. Μεταξύ άλλων, στην 1η λυκείου κατάφερε να προκριθεί και να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας που έγινε εξ αποστάσεως. Στην δευτέρα Λυκείου εξασφάλισε την 4η θέση πανελληνίως και μια θέση στην εθνική ομάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής, μέσω της οποίας, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, διεκδίκησε το χάλκινο μετάλλιο. Μάλιστα, με αφορμή τις διακρίσεις αυτές δεν παραλείπει ν' αναφερθεί στον άνθρωπο που τού έδωσε το έναυσμα ν' ασχοληθεί με την Αστροφυσική, τον καθηγητή Αργύρη Δρίβα, ο οποίος προσέφερε δωρεάν μαθήματα, τα οποία και παρακολουθούσε με πάθος.

Από μικρός ξεκίνησε να εξερευνά το διαδίκτυο για ν' αντλήσει περισσότερες πληροφορίες για τα θέματα που τον ενδιαφέρουν με την γνώση να αποτελεί το πάθος του. «Στην πρώτη γυμνασίου άρχισα να μαθαίνω μόνος προγραμματισμό στο σπίτι. Το ίντερνετ είχε ό,τι πληροφορία χρειαζόταν. Όλοι οι πόροι ήταν διαθέσιμοι δωρεάν. Ήθελα ν' ασχοληθώ με την πληροφορική περισσότερο απ' ό,τι στο σχολείο. Στη συνέχεια ανέπτυξα κάποιες εφαρμογές (παιχνίδια) που δημοσίευσα τότε στο Playstore, ενώ αργότερα ασχολήθηκα με την ανάπτυξη αυτών των εφαρμογών ως μαθησιακή εμπειρία -πάντα μόνος, χωρίς τη βοήθεια κάποιου φροντιστηρίου ή ΚΔΑΠ, μόνο με τη συντροφιά των βιβλίων και του ίντερνετ», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 17χρονος.

Θέλοντας να μεταδώσει το «μικρόβιο» της ρομποτικής  στους συμμαθητές του, προσπάθησε να φτιάξει ομάδα ρομποτικής στο σχολείο, με τη βοήθεια μιας καθηγήτριάς του, αλλά το εγχείρημα δεν πέτυχε. «Διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε ούτε η ίδια διάθεση από άλλα παιδιά λόγω της πίεσης των μαθημάτων ούτε το κεφάλαιο το χρηματικό, οπότε πάλι κλείστηκα στον εαυτό μου και ασχολήθηκα με Arduino και προγραμματισμό, παρήγγειλα κι έναν 3D printer και ασχολήθηκα με διάφορα πρότζεκτ», σημειώνει, επισημαίνοντας πως στη ρομποτική συνέχισε όταν τού δόθηκε η ευκαιρία να μπει στην εθνική ομάδα, κάτι πρωτόγνωρο για τον ίδιο αφού ως τότε δεν είχε καταφέρει να συμμετάσχει σε κάποιο πρωτάθλημα ή Ολυμπιάδα ρομποτικής.

Θεωρητική πληροφορική, αλγόριθμοι και δομές δεδομένων είναι μόνο ορισμένοι τομείς με τους οποίους έχει ασχοληθεί ενώ συμμετείχε στον πανελλήνιο διαγωνισμό πληροφορικής, όπου κατάφερε να φτάσει δυο φορές στο εθνικό καμπ προετοιμασίας (στην α' και β' λυκείου), ενώ με μια ομάδα που είχε φτιάξει με δυο συμμαθήτριές του είχαν συμμετάσχει στον πανελλήνιο διαγωνισμό τρισδιάστατου σχεδιασμού κι εκτύπωσης και είχαν πάρει το τρίτο βραβείο μιας ασπίδας προσώπου.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA