ΚΟΙΝΩΝΙΑ
23/05/2022 19:37

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του - Ολο και πιο κοντά στις ράγες

Η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του - Ολο και πιο κοντά στις ράγες
Πηγή: Eurokinissi
Ανάγνωση:

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά το διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ, μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μετά και τη σχετική σημερινή έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

Διαβάστε ακόμη: Δικαστήρια Ευελπίδων: Εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ η μεταστέγασή τους στον Αρειο Πάγο

Η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ, εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο.

«Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε»

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια. Επόμενο βήμα, είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα. «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης» τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, και πρόσθεσε: «Επιλέγουμε να προχωρήσουμε με αυτό τον τρόπο, ο οποίος μας προσφέρει αυστηρό χρονικό ορίζοντα και κλίμακα κόστους σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε επί μακρόν στο γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, που έλεγε ότι θα ξεκινούσε το μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε, ούτε σ’ αυτόν τον τομέα: στο φορέα λειτουργίας του. Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, αλλάζοντας την εικόνα της πόλης, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φέρνοντας νέες θέσεις εργασίας. Στο τέλος του 2023, θα διαψεύσουμε στην πράξη τις δυνάμεις της ακινησίας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σημείωσε: «Από την πρώτη ημέρα δεσμευτήκαμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πλήρες και λειτουργικό μετρό έως το τέλος του 2023. Η έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τον φορέα συντήρησης και λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και απόδειξη της αποφασιστικότητάς μας να κάνουμε πραγματικότητα την υπόσχεσή μας στους Θεσσαλονικείς. Με πολλή δουλειά και ουσία κάνουμε τα βήματα που δεν είχαν γίνει για χρόνια».

Μετρό Θεσσαλονίκης - Στοιχεία

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκινά βορειοδυτικά από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικά, περιλαμβάνοντας 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6 χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ..

Σημειώνεται ότι περίπου 360.000 επιβάτες αναμένεται να χρησιμοποιούν το δίκτυο σε καθημερινή βάση, όταν θα λειτουργεί με τη μεγίστη χωρητικότητα. Ήδη έχουν παραληφθεί και εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια 18 υπερσύγχρονοι, driverless, συρμοί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών.

Σχετικά με την πορεία του έργου, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ