Μενού
  • Α-
  • Α+

Σε επίπεδα ρεκόρ κινείται το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ, όπως τουλάχιστον καταγράφεται τους τελευταίους μήνες κατά την περίοδο δηλαδή της αύξησης της ακρίβειας. Οι καταναλωτές φαίνεται πως βρίσκουν τη δική τους λύση στην... κρίση, αφού όλο και περισσότεροι Έλληνες καταφεύγουν σε μη επώνυμα προϊόντα για να «ελαφρύνουν» το καρότσι ή του καλάθι τους, καθώς οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξάνονται καθημερινά.

Διαβάστε ακόμη: Λαμία: Πλημμύρισαν δρόμοι και υπόγεια από ξαφνική νεροποντή - Απότομη αλλαγή του καιρού

Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για προϊόντα που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και φέρουν το εμπορικό τους σήμα, ενώ παραδοσιακά είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων προσφέροντας μια οικονομικότερη λύση για τους καταναλωτές.

Ετσι, σύμφωνα με τις μετρήσεις των εταιρειών ερευνών, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κινείται προς τα επίπεδα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης, φτάνοντας τότε, το 18% και 19% τα έτη 2014 και 2015. Πρόκειται μάλιστα για τη μόνη κατηγορία που φαίνεται να εμφανίζει ανάπτυξη αυτή την περίοδο, την ίδια στιγμή που στο σύνολό τους οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ καταγράφουν πτώση από τις αρχές του έτους.

Πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜETRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, επεσήμανε πως η ιδιωτική ετικέτα πηγαίνει πάντοτε καλά σε περιόδους κρίσης, προσθέτοντας πως στα σούπερ μάρκετ My Market η κατηγορία έχει αυξηθεί κατά 2,5 μονάδες. Εξήγησε μάλιστα το ότι μεταξύ των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και τα περιθώρια κέρδους είναι περιορισμένα όποτε η αύξηση της κερδοφορίας για ένα σούπερ μάρκετ δεν μπορεί να αποδοθεί στην άνοδο αυτής της κατηγορίας.

Ένας στους δύο στρέφεται στα «ανώνυμα»

Είναι χαρακτηριστικό ότι έρευνα της Ierax Analytix, η οποία μάλιστα διενεργήθηκε πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία δείχνει ότι σε ποσοστό 46%, δηλαδή σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Σε ποσοστό 33%, οι καταναλωτές εκτιμούν πως θα συνεχίσουν να αγοράζουν περισσότερα στο μέλλον.

Ενώ παράλληλα, το 85% των καταναλωτών δηλώνει πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι φθηνότερα των άλλων μαρκών, το 70% ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 52% τα θεωρεί κατώτερα σε ποιότητα από τα επώνυμα. Όσον αφορά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που οι καταναλωτές αγοράζουν πιο συχνά, κατά κύριο λόγο είναι τα τρόφιμα μακράς διάρκειας (45%), τα καθαριστικά (43%) και τα γαλακτοκομικά (37%).

Στο επίκεντρο των ελέγχων

Αξίζει να σημειωθεί πως την ίδια στιγμή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν βρεθεί στο επίκεντρο των ελέγχων των οργάνων του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές, σε αντίθεση με τα επώνυμα προϊόντα που έχουν κάποιες ενδεικτικές τιμές οι οποίες μπορούν να συγκριθούν στην αγορά, τα ιδιωτικής ετικέτας εμφανίζουν πολλές και διαφορετικές, με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολα αντιληπτό εάν υπάρχουν φαινόμενα παραβατικότητας.

Οπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, η επιβάρυνση που υφίστανται τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων είναι μεγαλύτερη. Κι αυτό γιατί η αρχική τους τιμή είναι μικρότερη ενώ παράλληλα στα επώνυμα προϊόντα, μέρος της αύξησης τους κόστους μπορεί να «καλυφθεί» μέσω της μείωσης των προσφορών.

Πάντως παρά το γεγονός ότι σε κάποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας οι ανατιμήσεις μπορεί να είναι συχνότερες ή και μεγαλύτερες, εντούτοις συνεχίζουν να παραμένουν οικονομικότερες επιλογές σε σχέση με τα επώνυμα των οποίων οι τιμές επίσης αυξάνονται. Σε μία περίοδο που οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις προκειμένου να καλύψουν το σύνολο των αναγκών τους την ώρα που το διαθέσιμο εισόδημα όλο και λιγοστεύει.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA