ΚΟΙΝΩΝΙΑ
06/08/2022 09:59

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Τι αλλάζει σε όρια ταχύτητας και πρόστιμα - Μέσω e-banking η πληρωμή τους

Αρκετές αλλαγές φέρνει μαζί του ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών - Μειώνεται το ανώτατο όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές - Μέσω e-banking οι πληρωμές στα πρόστιμα

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Τι αλλάζει σε όρια ταχύτητας και πρόστιμα - Μέσω e-banking η πληρωμή τους
Πηγή: Eurokinissi
Ανάγνωση:

Νέους κανόνες φέρνει ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με τον οποίο θα προβλέπεται πλέον ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα, από 50 που ήταν μέχρι σήμερα, σε κατοικημένες περιοχές και όριο 20χλμ/ώρα έξω από σχολεία. Παράλληλα, όλα τα πρόστιμα θα μπορούν να καταβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω e-banking.

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Στο πλαίσιο αυτό, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε πρόσφατες δηλώσεις του από το βήμα της Βουλής.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», σκοπός του σχεδίου που ετοιμάζεται δεν είναι να θεσμοθετηθούν υψηλά χρηματικά πρόστιμα προκειμένου οι οδηγοί να φοβούνται μην παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία που υπάρχει στην άσφαλτο και στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές. Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: Υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και χρήση κινητού τηλεφώνου.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών προχωρά στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε 5 ενότητες, μέσω των οποίων θα γίνει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, αλλά θα υπάρξει και διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ ή οχήματος που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες, θα «τιμωρείται» το αυτοκίνητο με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Αντίθετα, αν υπάρχουν παραβάσεις οι οποίες αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.

Παράλληλα, θα καθιερωθεί το point system, μέσω του οποίου οι οδηγοί θα μπορούν να γνωρίζουν τις παραβάσεις που έχουν κάνει. Συγκεκριμένα, θα υπάρχει άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο σύστημα. Επιπλέον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ