Σε «ανθρώπινο λάθος» αποδίδεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα της αμαξοστοιχίας Intercity στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, κατά το οποιο έχασαν την ζωή τους τέσσερα άτομα και τραυματίστηκαν άλλα πέντε.

Ρεπορτάζ: Νίκη Παπάζογλου

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ήταν 144,3 km/h, ενώ για το συγκεκριμένο σημείο προβλέπεται η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 60 km/h.

Ενδιαφέρον στοιχείο σύμφωνα με το πόρισμα της πρώτης έρευνας είναι και το γεγονός πως δεν υπήρχαν καθόλου ίχνη πέδησης, ο μηχανοδηγός δηλαδή δεν πάτησε καθόλου φρένο, ως όφειλε λόγω διακλάδωσης των γραμμών στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό κόμβο. Αποκλείοντας την περίπτωση βλάβης του δικτύου και της αμαξοστοιχίας το πόρισμα της έρευνας γεννά ερωτήαμτα σχετικά με τον έμπειρο στην συγκεκριμένη διαδρομή μηχανοδηγό ο οποίος δεν έκανε καμία προσπάθεια να μειώσει την ταχύτητα του συρμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Koolnews.gr οι έρευνες από πλευράς του ΟΣΕ, θα συνεχιστούν στρέφοντας πλεόν την προσοχή τους στον οδηγό της αμαξοστοιχίας. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο 46χρονος μηχανοδηγός, Ματθαίος Καλόπουλος ο οποίος έχασε τη ζωή του ακαριαία από τη σφοδρή σύγκρουση, αν και άνηκε στη νέα γενιά του οργανισμού που προσλήφθηκε το 2004, διέθετε αρκετή εμπειρία.

Επιπλέον και παρότι δεν ανήκει στις αρμοδιότητες του ΟΣΕ - ο ΟΣΕ επιβαρύνεται με την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με θέματα μηχανοδηγών συρμών και βαγονιών - και παρά την αναστάτωση που υπάρχει από τις αλλαγές στις διοικήσεις του οργανισμού ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σύμφωνα με πληροφορίες, προγραμματίζει να προβεί και σε περαιτέρω ενέργειες στην προσπάθειά του να βρει τρόπους ώστε να περιοριστούν ακόμα και οι περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος όπως η παραπάνω.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα πρόσφατη πιστοποίηση ISO η οποία δημοσιεύτηκε πριν δύο μήνες η χώρα μας παρουσιάζει από τα μικρότερα ποσοστά σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.