Το branding είναι αυτό το εργαλείο του marketing που επινοεί ιστορίες, ώστε να περιγράψει αντικείμενα της καθημερινότητας με τρόπο που διεγείρει τη φαντασία μας, και μας κάνει εν τέλει πελάτες.
Τα M&Ms είναι ένα προϊόν σοκολάτας που επινόησε ο Φόρεστ Μαρς (ναι, ο ίδιος άνθρωπος που δημιούργησε τη σοκολάτα Mars), το οποίο μετρά ήδη οκτώ δεκαετίες ζωής. Αρχικά, έγιναν γνωστά κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ως το σοκολατένιο προϊόν που προτιμούσαν όλοι οι στρατιώτες των αμερικάνικων δυνάμεων.
Στο πέρασμα των δεκαετιών, τόσο η φαντασία των διαφημιστών, όσο και τα σενάρια που έπλεκαν στο μυαλό τους οι ίδιοι οι καταναλωτές, διατήρησαν τα αγαπημένα σοκολατένια ζαχαρωτά σε κορυφαία επίπεδα πωλήσεων ανά τον κόσμο.
Oι θρύλοι
Αν το τελευταίο M&M είναι κόκκινο, κάνε μια ευχή και θα βγει αληθινή. Αν το τελευταίο είναι κίτρινο, πάρε τηλέφωνο στη δουλειά και δήλωσε άρρωστος. Αν πέσει στα χέρια σου ένα πορτοκαλί, θα έχεις καλή τύχη, ενώ με το καφέ, η κακοδαιμονία θα σε πλησιάσει.
Με το πράσινο, η σεξουαλική επιθυμία σου θα αυξηθεί επικίνδυνα. Βοήθησε και το παρακάτω σποτ, με τον ανήλικο αθλητή μπέιζμπολ, που λέει στον φίλο του ότι αφού δοκίμασε το πράσινο M&M, έδινε τις πιο δυνατές «μπαστουνιές» στο μπαλάκι.
Παντού υπονοούμενα.
Όλα τα παραπάνω δεν έχουν καμία σύνδεση με την πραγματικότητα, παρ' όλα αυτά, η πρώτη διαφημιστική καμπάνια που έδωσε ανθρώπινα χαρακτηριστικά στα χρωματιστά κουφετάκια, στα μέσα των '90s, επέμεινε με το πράσινο, δίνοντας του μια έντονα ερωτική χροιά, ενώ το κόκκινο είχε ένα πιο έντονο, και πνευματώδες χιούμορ, και το κίτρινο, μια πιο «παιδική» και αυθόρμητη συμπεριφορά.
Όταν το πράσινο έγινε queer
Όλα ξεκίνησαν από ένα διαφημιστικό σποτ που έδειχνε το πράσινο M&M να κρατιέται χέρι-χέρι στην παραλία και με έντονα βλέμματα αγάπης, με το καφέ.
Το σποτ, που προβλήθηκε για πρώτη φορά το 2017, έφτασε να προκαλέσει αντιδράσεις μέχρι και από το συντηρητικών αποχρώσεων κανάλι FOX, με την εταιρεία να μην επιβεβαιώνει τη queer σεξουαλική ταυτότητα των προϊόντων της(sic), και να προσλαμβάνει την ηθοποιό -γνωστή για το κωμικό της ταλέντο, Μάγια Ρουντολφ, ως brand ambassador.
Η Mars έκτοτε, διαφοροποίησε αρκετά τις συζητήσεις για την προσωπικότητα (και τη σεξουαλικότητα) των χαρακτήρων των M&Ms, αλλά το παραπάνω screenshot πάντα θα μας θυμίζει πόσα σουρεαλιστικά πράγματα συμβαίνουν όταν το branding και η φαντασία των καταναλωτών «τρακάρουν» στην ευθεία.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.