Μετά από συνεντεύξεις, προσπάθειες και πολύ άγχος, κέρδισες τη δουλειά που ήθελες. Καλά μέχρι εδώ. Πριν χαρείς όμως, οφείλεις να γνωρίζεις πως είναι πολύ εύκολο να δεις την ευκαιρία που μόλις σου δόθηκε να... κάνει φτερά και ο λόγος να είναι το άστοχο «ευχαριστώ» σου.

Μάλιστα. Καλά κατάλαβες. Η ευχαριστήρια επιστολή σου είναι το πρώτο δείγμα της προσωπικότητας και των δυνατοτήτων σου που λαμβάνει ο εργοδότης σου γι’ αυτό τα λάθη δεν χωράνε. Οι πέντε λόγοι λοιπόν που αναφέραμε και για τους οποίους μπορεί να σε διώξουν πριν ακόμα σε προσλάβουν, αφορούν στον τρόπο που θα εκφράσεις τα συναισθήματά σου για τη «νίκη» σου: Στην ευχαριστήρια επιστολή σου.

Λάθος Νο1: Τυπογραφικά, ορθογραφικά και συντακτικά λάθη

Είναι ίσως ό,τι χειρότερο μπορείς να κάνεις για να απογοητεύσεις τον εργοδότη σου. Δίνεις την εντύπωση όχι μόνο του αμόρφωτου αλλά και του ανθρώπου της «προχειροδουλειάς», που ξεπετά ό,τι περνάει απ’ το χέρι του για να πάει παρακάτω χωρίς να δίνει την απαιτούμενη προσοχή. Αν γνωρίζεις πως η ορθογραφία δεν είναι το δυνατό σου σημείο, φρόντισε να διπλοτσεκάρεις την επιστολή σου με τα ανάλογα προγράμματα του Word και τον αυτόματο ορθογραφικό έλεγχο. Αν γνωρίζεις πως και το συντακτικό σου «νοσεί», θα ήταν καλό να δώσεις σε κάποιον κοντινό σου άνθρωπο την επιστολή για επεξεργασία, ώστε να μη γελοιοποιηθείς στα μάτια του εργοδότη σου.

Λάθος Νο2: Καθυστερείς να απαντήσεις στην ανακοίνωση του εργοδότη σου ότι κέρδισες τη δουλειά

Όπως γνωρίζεις, ο χρόνος είναι χρήμα και κανένας εργοδότης δεν είναι πρόθυμος να χάσει κάτι από αυτά τα δύο για χάρη σου. Περιμένει άμεση απάντηση από σένα, μέσα στα πρώτα δύο 24ωρα. Φρόντισε να δώσεις καλή εντύπωση γιατί με το να τον κάνεις να περιμένει, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να τον εξοργίσεις πριν ακόμα πιάσεις δουλειά.

Λάθος Νο3: Το εγωκεντρικό «ευχαριστώ» σου είναι άκρως ενοχλητικό

Καταλαβαίνεις πολύ καλά τι εννοούμε. Η ευχαριστήρια επιστολή σου είναι ένας τρόπος να εκφράσεις τον ενθουσιασμό και την όρεξή σου για τη δουλειά που σου προσφέρουν. Δεν είναι ένας ακόμα τρόπος να μιλήσεις για σένα. Τα είπες τη συνέντευξη, θα τα ξαναπείς μόλις ξεκινήσεις να εργάζεσαι. Μια επιστολή γεμάτη από τα προσόντα, τις δεξιότητες και τις προηγούμενες επαγγελματικές σου επιτυχίες δεν πείθει κανέναν, αντιθέτως κουράζει και κάνει κακή εντύπωση.

Λάθος Νο4: Οι γενικότητες δεν αρέσουν σε κανέναν

Αν νομίζεις ότι ένα τυπικό «ευχαριστώ» είναι καλύτερο από το να μην πεις τίποτα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Μέσω της ευχαριστήριας επιστολής σου, δίνεις στον εργοδότη σου την ευκαιρία να σε γνωρίσει καλύτερα, να καταλάβει τι άνθρωπος είσαι και κατά πόσο θέλεις πραγματικά να γίνεις μέλος της δικής του ομάδας. Άσε λοιπόν τις γενικότητες και τα τυπικά και φρόντισε να εκδηλώσεις τον ενθουσιασμό και τη χαρά σου, αποφεύγοντας όμως τις υπερβολές.

Λάθος Νο5: Δεν είστε... φιλαράκια με τον εργοδότη σου

Το ότι οι γενικότητες κάνουν κακή εντύπωση δε σημαίνει ότι πρέπει να φτάσεις στο άλλο άκρο. Οφείλεις να είσαι ευγενικός και να βάζεις τον σεβασμό σε πρώτη θέση, διαφορετικά θα δεις την πόρτα της εξόδου πριν προλάβεις να κάνεις την εμφάνισή σου στο γραφείο. Με άλλα λόγια, οφείλεις να είσαι επαγγελματίας. Βρες τη χρυσή τομή και άσε τις ακρότητες στη άκρη, διαφορετικά ξεκίνα να ψάχνεις ξανά για δουλειά.