Μενού
  • Α-
  • Α+

Με καλούς οιωνούς ανέβασε ρολά έπειτα από ένα εξάμηνο η εστίαση ενώ η θετική εικόνα των πρώτων ημερών, έφερε χαμόγελα τόσο στους επιχειρηματίες, οι οποίοι παρά τους προβληματισμούς που διατύπωναν είδαν τα καταστήματα τους να γεμίζουν, όσο και στους καταναλωτές που, όπως φάνηκε, ανυπομονούσαν να επιστρέψουν στις συνήθειές τους. Επιχειρηματίες και εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν λόγο για «ανάσα» από την επαναλειτουργία της εστίασης και όπως επισημαίνουν στο insider.gr, περιμένουν πλέον τη χαλάρωση των περιορισμών και κυρίως του ωραρίου, αλλά και μία καλή πορεία του τουρισμού ώστε να υπάρξει και αντίστοιχα θετική συνέχεια.

Έως και 100% πληρότητα στα καταστήματα εστίασης στις παραθαλάσσιες περιοχές

Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων στην πρεμιέρα του κλάδου άνοιξαν σχεδόν δυο στις τρεις επιχειρήσεις, με την πληρότητα του πρώτου διημέρου να κυμαίνεται στα αστικά κέντρα και την περιφέρεια από 60% έως 90% ενώ σε παραθαλάσσιες περιοχές έφτασε και το 100%. Περίπου το 20% των επιχειρήσεων δεν ανέβασε ρολά από τις πρώτες μέρες είτε επιλέγοντας να καθυστερήσει το άνοιγμα λόγω αδυναμίας εφοδιασμού με πρώτες ύλες και έλλειψης ρευστότητας είτε επειδή δεν διαθέτει εξωτερικούς χώρους. Οι επιχειρηματίες περιμένουν άλλωστε τις επόμενες μέρες και το άνοιγμα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα υποβάλλουν αιτήσεις για την οικονομική ενίσχυση των 330 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης μέσω ΕΣΠΑ.

Για ενθαρρυντικά μηνύματα από τις πρώτες μέρες, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ, Γιώργος Καββαθάς. «Ξεκινήσαμε θετικά, με πολύ καλούς ρυθμούς. Οι καλές καιρικές συνθήκες, οι αργίες, αλλά και οι διαδημοτικές μετακινήσεις επέτρεψαν στους καταναλωτές να επισκεφθούν καφέ και εστιατόρια κυρίως σε περιοχές κοντά στη θάλασσα» τόνισε.

Από την πλευρά του και ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννης Λιάρος σημειώνει πως «το πρώτο δείγμα ήταν θετικό. Ιδιαίτερα την πρώτη μέρα η προσέλευση του κόσμου που φάνηκε πως ανυπομονούσε για το άνοιγμα του κλάδου έπειτα από τόσο καιρό, ήταν εντυπωσιακή». Ο ίδιος τονίζει ότι η τήρηση των υγειονομικών κανόνων από τις επιχειρήσεις είναι κρίσιμο ζητούμενο για την καλή συνέχεια και πως στόχος είναι η άμεση άρση των περιορισμών όπως το ωράριο, η χρήση της μουσικής αλλά και το άνοιγμα των εσωτερικών χώρων, ώστε η εικόνα στον κλάδο να βελτιωθεί περισσότερο.

Ικανοποίηση για το άνοιγμα της εστίασης εκφράζουν παράλληλα και οι επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία του κλάδου, καθώς το εξάμηνο lockdown, επέφερε σημαντικό πλήγμα στις πωλήσεις, οι οποίες κατά κύριο λόγο γίνονται στο κανάλι HORECA.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr o Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Η εστίαση αποτελεί ένα από τα βασικότερα κανάλια πωλήσεων για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και γενικότερα για την μπίρα στην Ελλάδα. Την περίοδο της πανδημίας παρατηρούμε αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, όπως είναι η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι, όμως σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνουν τις συσσωρευμένες απώλειες του "χαμένου" εξαμήνου με κλειστή την εστίαση. Κρατάμε ως θετική συγκυρία το γεγονός πως το "άνοιγμα" της αγοράς συμπίπτει χρονικά με την περίοδο που παραδοσιακά αποτελεί μια από τις καλύτερες για την μπίρα και αναμένουμε να δούμε το επόμενο διάστημα πως θα κινηθεί και ο τουρισμός, για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την εξέλιξη της χρονιάς».

Ο κ. Δανιηλίδης τονίζει παράλληλα τη σημασία να συνεχίσουν να τηρούνται τα υγειονομικά μέτρα από τους επαγγελματίες και το επόμενο διάστημα προκειμένου ο κλάδος να συνεχίσει να λειτουργεί.

«Θα ήθελα να σημειώσω πως η επιτυχής επάνοδος της εστίασης είναι αλληλένδετη με τον περιορισμό της διασποράς του ιού, ώστε να μην οδηγηθούμε σε ένα νέο, καταστροφικό κλείσιμο της αγοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κλάδος είμαστε σίγουροι πως θα επιδείξει, όπως έκανε και πέρσι, υπευθυνότητα απέναντι στους εργαζόμενους και τους πελάτες, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Από τη μεριά μας κρατήσαμε όλο αυτό το διάστημα ανοιχτή την επικοινωνία μας με τους συνεργάτες μας, ενώ δουλέψαμε εντατικά για να είμαστε έτοιμοι τόσο από πλευράς αποθεμάτων όσο και από πλευράς υπηρεσιών να εξυπηρετήσουμε τις σύνθετες ανάγκες τους. Γνωρίζοντας ότι σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές η "επανεκκίνηση» του HoReCa δεν ήταν εύκολη, προετοιμαστήκαμε εντατικά ώστε να αντιμετωπίσουμε σωστά τις ανάγκες σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και μπορούμε να πούμε ότι το ξεκίνημα πήγε πολύ καλά» τονίζει ο κ. Δανιηλίδης.

Ικανοποιημένοι από την εικόνα των πρώτων ημερών κυρίως στα καταστήματα που βρίσκονται στην παραλία δηλώνουν και οι επαγγελματίες στη Θεσσαλονίκη. «Είμαστε ευχαριστημένοι καθώς ιδιαίτερα την Τρίτη του Πάσχα τα καταστήματα της αμιγούς εστίασης, για τα οποία υπήρχε και ο μεγαλύτερος προβληματισμός από τους επαγγελματίες, πήγε πολύ καλά» σημειώνει ο Γιάννης Φιλοκώστας, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης. Εμφανίζεται δε συγκρατημένα αισιόδοξος για τη συνέχεια ελπίζοντας η προσέλευση του κόσμου να είναι αντίστοιχη και το επόμενο διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρηματίες της εστίασης περιμένουν με αγωνία και το άνοιγμα του τουρισμού καθώς οι μειωμένες τουριστικές αφίξεις πέρσι, «στοίχισαν» στα καταστήματά τους. Μία καλή τουριστική περίοδος το φετινό καλοκαίρι, όπως εκτιμούν, θα μπορέσει να φέρει μεγαλύτερη αισιοδοξία στον κλάδο που ήταν από τους βαρύτατα πληττόμενους της πανδημίας.

Φωτογραφίες: Μίνα Ρήγα

Πηγή: Insider

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA