Ήρθε εκείνη η εποχή του χρόνου που η ανάγνωση ενός βιβλίου δεν είναι μόνο επιθυμία, αλλά και βαθιά ανάγκη. Ένα βιβλίο μπορεί να γεμίσει την ώρα σας με περισσότερο μυστήριο, περισσότερη τρυφερότητα, δράση, ταξίδια, σασπένς και φαντασία. Τον φετινό χειμώνα οι ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι παρέδωσαν στα βιβλιοπωλεία μια αξιοθαύμαστη επιλογή εκδόσεων που απευθύνονται σε όλους τους αναγνώστες. Επιλέξαμε για εσάς τις καλύτερες!

«Η εγκαταλειμμένη πριγκίπισσα» του Χουάνγκ Σοκ Γιονγκ από τις εκδόσεις Καστανιώτη

Η «Εγκαταλειμμένη πριγκίπισσα» είναι ένα σύγχρονο μυθιστόρημα για τη μετανάστευση των ανθρώπων και την αρμονική συνύπαρξη στον κόσμο, εμπνευσμένο από την αρχέγονη παράδοση της Κορεατικής Χερσονήσου. Βόρεια Κορέα, δεκαετία του 1980. Στην πόλη Τσόνγκτζιν γεννιέται ένα ακόμα κορίτσι -το έβδομο- σε μια οικογένεια που μάταια προσδοκούσε ένα αγόρι. Λίγες ώρες μετά η μητέρα εγκαταλείπει το μωρό, με την επέμβαση όμως της σκυλίτσας του σπιτιού η γιαγιά του καταφέρνει να το σώσει. Η τελευταία δίνει στη μικρή το συμβολικό όνομα Μπάρι, από έναν σαμανικό μύθο για μια πριγκίπισσα που είχε παρόμοια τύχη αλλά στην πορεία ανέλαβε μια σημαντική αποστολή: να αναζητήσει το ελιξίριο που γαληνεύει τις ψυχές των νεκρών. Η ηρωίδα του βιβλίου, έχοντας κληρονομήσει ιδιαίτερα χαρίσματα, αποφασίζει να δραπετεύσει από μια χώρα που λιμοκτονεί και απερημώνεται. Οι απανωτές δυσκολίες δεν κάμπτουν την αποφασιστικότητά της. Διασχίζει τα σύνορα με την Κίνα και τότε αρχίζει το ταξίδι που θα την αλλάξει για πάντα. Μετά από πολλές περιπέτειες και ταλαιπωρίες καταλήγει στο πολυπολιτισμικό Λονδίνο, όπου αρχίζει να δουλεύει ως μασέζ. Θα καταφέρει όμως να ξεπεράσει το παρελθόν και να φτιάξει τη ζωή της;  Ο Χουάνγκ Σοκ Γιονγκ είναι αναμφίβολα η σπουδαιότερη μυθιστορηματική φωνή της Άπω Ανατολής. 

«Το κέρδος της αμφιβολίας» της Νατάσσας Εξάρχου από τις εκδόσεις Ωκεανός

Η κεντρική ηρωίδα της ιστορίας είναι η Χριστίνα, την οποία συναντάμε στο ταξίδι της από την Ελλάδα στη Μαδρίτη. Πηγαίνει εκεί ως φοιτήτρια και κατά τη διαμονή της γνωρίζει σύντομα τον Ιωακείμ. Μάλιστα, η φιλία τους στη συνέχεια της κοινής τους φοιτητικής ζωής εξελίσσεται σε κάτι περισσότερο. Κατόπιν, η συγγραφέας μάς γυρνά στο παρελθόν, εκεί όπου βρίσκουμε την Χριστίνα μαζί με τις φίλες της, Ελένη και Κατερίνα, στην καθημερινότητά τους στο Λύκειο. Τις εντοπίζουμε στην τελευταία τάξη, έτοιμες για την καθιερωμένη πενθήμερη εκδρομή στην Ρόδο. Έπειτα, η ιστορία μας εμπλουτίζεται και με άλλους, ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Στο γυρισμό για Πειραιά οι κοπέλες γνωρίζονται με τους συνομήλικούς τους Μάρκ, Σέρτζιο και Αντρέα που κατάγονται από την Ελβετία. Έπειτα χάνονται για αρκετό καιρό, καθώς επιστρέφουν όλοι στις πατρίδες τους, αγνοώντας για τις εκπλήξεις που τους επιφυλάσσει η μοίρα. Πρόκειται για ένα βιβλίο που διαβάζεται ευχάριστα και δημιουργεί στον αναγνώστη όμορφες εικόνες. 

«Ο αριθμός δεν αντιστοιχεί σε συνδρομητή» της Χριστίνας Παρίση από τις εκδόσεις Θερμαϊκός

Δύο πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο οικογένειες, καθεμιά με τη δική της πορεία μες στον χρόνο και στα ιστορικά γεγονότα που ξεκινούν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και φτάνουν ως τις μέρες μας, με πρόσωπα που υφαίνουν τον καμβά της δικής τους ιστορίας. Η Μπιάνκα, μια όμορφη Ιταλίδα, όμηρος των Γερμανών στα δεκάξι της χρόνια, παρά τους θανάτους, την ορφάνια, τις ταπεινωτικές εργασίες, τον άτυχο γάμο, τη μισαλλοδοξία των συγγενών του συζύγου της ως προς την καταγωγή της, σαν ένα καλό ξωτικό δεν σταματά να προσφέρει γενναιόδωρα αγάπη και συμπόνια σ’ όποιον έχει την ανάγκη της. Η Άννα, η κόρη της Μπιάνκα, άλλοτε σαν παιδί άλλοτε σαν γυναίκα, περιγράφει τη μητέρα της μέσα απ’ τη δική της ιδιαίτερη ματιά. Η Ευτέρπη, η αιώνια αντίπαλος της Μπιάνκα, αδελφή του άντρα της, του Μιχάλη, εξαπολύει εναντίον της έναν ανελέητο πόλεμο για τους δικούς της λόγους. Όλες αυτές οι γυναίκες έχουν ωστόσο μια ομοιότητα: Είναι δυνατές, αντέχουν έναν κόσμο γεμάτο βία και δυσκολίες κι υπερβαίνουν πολλές φορές τις δυνάμεις τους. Απ’ την άλλη, ο Ερνέστο, ο Μιχάλης κι ο Τέλης, η γενιά των ηττημένων, που λύγισε κάτω απ’ το βάρος των διαψεύσεων, χάνονται, άλλος διαλέγοντας την παραίτηση, άλλος χτυπημένος από την άνοια κι άλλος ακολουθώντας τον δρόμο της αυτοκαταστροφής. Καλεσμένοι όλοι τους σ’ έναν φανταστικό χορό, μας αποχαιρετούν για τελευταία φορά.

«Η πόλη που δακρύζει» της Σοφίας Βοϊκου από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα μυθιστόρημα - εξερεύνηση στον μυστηριώδη κόσμο των ανθρώπινων σχέσεων με φόντο την ατμοσφαιρική και ερωτική Βενετία. Ένα βιβλιοπωλείο διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Ένα βιβλιοπωλείο όπου επιλέγεις βιβλία με βάση το άρωμα που αναδίνουν και με τη βοήθεια της μικρής Ιρένε, που δεν ξέρει να διαβάζει. Ένας κόσμος σαγηνευτικός, από αμέτρητες εκδόσεις, σπάνιες και νέες, που τις παραδίδει τα μεσάνυχτα ένας μαυροφορεμένος άντρας με τη γόνδολά του. Ο Ρωμανός, ο Έλληνας με το αιρετικό αίμα, κυνηγάει με πάθος παλιά χειρόγραφα και περγαμηνές, ενώ παρασύρει σ’ έναν καταστροφικό έρωτα την όμορφη Ελιζαμπέτα. Πίσω από τις μισάνοιχτες γρίλιες ενός διάσημου πορνείου, η Σινιόρα κινεί αόρατα τα νήματα και επεμβαίνει στις ζωές των ανθρώπων. Όταν η παλίρροια πλησιάζει και το νερό στη λιμνοθάλασσα φουσκώνει, η πόλη δακρύζει για να ξεπλύνει μια μεγάλη αμαρτία που βαραίνει στις πλάτες ενόχων και αθώων.

«Η τέταρτη πόρτα» του Paul Halter από τις εκδόσεις Διόπτρα 

Η «Τέταρτη πόρτα» είναι το πρώτο βιβλίο του Paul Halter που κυκλοφορεί στα ελληνικά. Είναι είναι κυρίως γνωστός για τα έργα του που ανήκουν στην κατηγορία τού Locked Room Mystery – τα λεγόμενα αστυνομικά μυθιστορήματα κλειστού δωματίου, όπου ο αναγνώστης καλείται να ανακαλύψει τον δράστη αλλά και πώς κατάφερε να διαπράξει τον φόνο και να διαφύγει από τη σκηνή του εγκλήματος. Ο Halter έχει γράψει μια νουβέλα μυστηρίου, ένα ψυχολογικό θρίλερ που πετυχαίνει όλους της τους στόχους, που δεν είναι άλλοι από το να προκαλέσει στον εκάστοτε αναγνώστη ένα αίσθημα τρόμου και αγωνίας. Τι συμβαίνει στην οικία των Ντάρνλι; Μέσα από την τελευταία πόρτα της σοφίτας, που είναι ανοιχτή, διακρίνεται μια λάμψη περίεργη, καθηλωτική, που φωτίζει τα λευκά πορσελάνινα πόμολα στις άλλες τρεις πόρτες. Κάποιοι ακούν μυστηριώδεις ήχους βημάτων. Όλοι πιστεύουν ότι το δωμάτιο είναι στοιχειωμένο από το πνεύμα της Έλενορ Ντάρνλι, που πριν από χρόνια βρήκε εκεί τραγικό θάνατο. Οι Λάτιμερ δεν διστάζουν να εγκατασταθούν στο σπίτι των Ντάρνλι. Η Άλις Λάτιμερ, μέντιουμ, επιδιώκει να επικοινωνήσει με το πνεύμα της Έλενορ, που φαίνεται ότι διψάει για εκδίκηση. Ο σύζυγός της, ο Πάτρικ Λάτιμερ, δέχεται να περάσει μια νύχτα στο δωμάτιο, για να αποδείξει ότι δεν είναι στοιχειωμένο. Η πόρτα κλείνει πίσω του και σφραγίζεται με βουλοκέρι. Όταν όμως ανοίγει, εντοπίζεται εκεί το πτώμα ενός άλλου άντρα. Οι σφραγίδες είναι άθικτες. Η πόρτα δεν έχει παραβιαστεί. Πού είναι ο Πάτρικ; Σε ποιον ανήκει το πτώμα που κείτεται στο πάτωμα; Ο επιθεωρητής Ντρου αναλαμβάνει να διαλευκάνει το μυστήριο. Ο Paul Halter τιμήθηκε για την «Τέταρτη πόρτα» με το «Prix du Roman Policier du Festival de Cognac» το 1987.

«Πύρινη οργή» του Στίβεν Κινγκ από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος

Αναμφισβήτητα, ο Στίβεν Κινγκ είναι ο καλύτερος εν ενεργεία συγγραφέας στους τομείς του φανταστικού και του τρόμου, αλλά και ένας από τους πιο διάσημους και σημαντικούς συγγραφείς εν ζωή. Ένα όνομα - θρύλος της pop culture με εκατομμύρια φανατικούς αναγνώστες. Το «Πύρινη οργή» είναι ένα από τα πρώτα μυθιστορήματα του Στίβεν Κινγκ, μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Dino de Laurentiis, και πρόσφατα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Πριν από έναν χρόνο, ο Άντι ήταν ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, υποδειγματικός φιλόλογος στο Πανεπιστήμιο του Χάρισον. Τώρα είναι ένας κυνηγημένος άνθρωπος –και, το χειρότερο, μαζί του είναι κυνηγημένη και η κόρη του η Τσάρλι. Η Τσάρλι είναι ένα χαριτωμένο κοριτσάκι με κοτσίδες, ευτυχισμένο και υγιέστατο, αλλά διαθέτει ένα τρομακτικό χάρισμα. Είναι ένα χάρισμα που δεν το θέλει –γιατί της δίνει δυνάμεις που δεν ελέγχει– και κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί προσεύχεται να μην το έχει όταν ξυπνήσει. Υπάρχουν όμως κάποιοι που θεωρούν αυτό το χάρισμα ιδιαίτερα χρήσιμο, και είναι αποφασισμένοι να κάνουν τα πάντα για να τη βρουν και να αποκτήσουν τον έλεγχο των δυνάμεών της – ή να την εξολοθρεύσουν…

«Μνήμη νεκρών» του Ίαν Ράνκιν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Ο Ίαν Ράνκιν καταφέρνει να παντρέψει την καθηλωτική αστυνομική πλοκή με σύνθετα ηθικά ζητήματα. Ένα πολιτικό αστυνομικό μυθιστόρημα. Οι ηγέτες της G8, της ομάδας των οχτώ ισχυρότερων κρατών του κόσμου, συγκεντρώθηκαν στην πρωτεύουσα της χώρας και η αστυνομία έχει φτάσει στα όριά της με τις καθημερινές πορείες, τις διαδηλώσεις και τις συμπλοκές στους δρόμους. Παρ' όλα αυτά, ένας αξιωματικός της ασφάλειας θεωρείται περιττός. Ο επιθεωρητής Τζον Ρέμπους παραμερίστηκε από φόβο μη φέρει σε δύσκολη θέση τους ανωτέρους του σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή. Ωστόσο, όλα αυτά αλλάζουν όταν η βουτιά ενός νεαρού πολιτικού από τα τείχη του Κάστρου του Εδιμβούργου ξαναφέρνει τον Ρέμπους στο επίκεντρο. Η αυτοκτονία πρέπει να αποδειχτεί, και μάλιστα γρήγορα, προκειμένου να μην κλέψει την παράσταση ο θάνατός του. Το «Μνήμη νεκρών» έχει πάρει βραβείο καλύτερου αστυνομικού «Worldbooks 2007».

«Τέσσερις βολικοί θάνατοι» του Αντώνη Γιανακού από τις εκδόσεις Κέδρος

Ένα ιστορικό μυθιστόρημα που ζωντανεύει μερικές από τις κρισιμότερες στιγμές που γνώρισε η χώρα μας. Η ιστόρία εξελίσσεται στην Αθήνα το 1936. Οι ηγέτες της συντηρητικής παράταξης πεθαίνουν από αιφνίδιο θάνατο ο ένας μετά τον άλλο. Κονδύλης, Δεμερτζής, Τσαλδάρης. Ο Τύπος μιλάει για συγκοπή. Είναι όμως έτσι; Ένας νεαρός γιατρός της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, ο Αντώνης Τζανετής, υποψιάζεται σκευωρία. Την ίδια περίοδο, ο Ελευθέριος Βενιζέλος αποβιώνει στο Παρίσι. Το πολιτικό κλίμα στη χώρα είναι πολωμένο, καθώς διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις, απεργίες, τα γεγονότα του Μαΐου στη Θεσσαλονίκη και οι δολοπλοκίες του Παλατιού ανοίγουν τον δρόμο για τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου. Στην Ευρώπη τον τόνο δίνουν οι Ολυμπιακοί αγώνες του Βερολίνου, ο Ισπανικός Εμφύλιος και οι δίκες της Μόσχας. Παράλληλα, με τις διεθνείς εξελίξεις που θα οδηγήσουν στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ο Αντώνης Τζανετής και η αγαπημένη του Μαρία Βουνοπούλου γίνονται σύντροφοι στη ζωή και στους αγώνες και βιώνουν τον έρωτά τους, που αναπόφευκτα σημαδεύεται από την τεταμένη πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα.

«Κάτω απ' τα ήσυχα νερά» της Στεν Βιβέκα από τις εκδόσεις Πατάκης

Είναι ένα ζεστό πρωινό του Ιουλίου στο ειδυλλιακό νησί Σαντχάμν, στο αρχιπέλαγος της Στοκχόλμης. Ένας άντρας βγάζει τον σκύλο του βόλτα. Ξαφνικά αντικρίζει ένα φρικιαστικό θέαμα: στην ακτή έχει ξεβραστεί το πτώμα ενός άντρα τυλιγμένο σε ένα δίχτυ. Ο αστυνόμος Τόμας Αντρέασσον από την πρωτεύουσα είναι ο πρώτος που καταφτάνει στον τόπο που ανακαλύφθηκε το πτώμα. Έχει περάσει αμέτρητα καλοκαίρια στο νησί και γνωρίζει καλά την περιοχή. Σύντομα η ταυτότητα του θύματος γίνεται γνωστή. Πρόκειται για τον Κρίστερ Μπεριγκρίεν, έναν άντρα που ζούσε μόνος του και αγνοείται από το Πάσχα. Κανένα στοιχείο δεν υπαινίσσεται εγκληματική ενέργεια και η αστυνομία είναι έτοιμη να χαρακτηρίσει το συμβάν ατύχημα, όταν η ξαδέλφη του Κρίστερ Μπεριγκρίεν ανακαλύπτεται άγρια δολοφονημένη σε μια πανσιόν του νησιού. Το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα της Βίβεκα Στεν έγινε αμέσως επιτυχία και την ώθησε στο προσκήνιο της σουηδικής αστυνομικής λογοτεχνίας.

«Όλα για καλό» του Γιάννη Μακριδάκη από τις εκδόσεις Εστία

Στο τέταρτο κατά σειρά μυθιστόρημά του και μετά από έξι νουβέλες στις εκδόσεις Εστία, ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης για πρώτη φορά πρωτοτυπεί γράφοντας σε νεοελληνική γλώσσα και σχεδόν σε παρόντα χρόνο. Όλα συμβαίνουν γύρω από δύο αλλόκοτες κηδείες, μια απρόσμενη γέννηση και τρία διαδοχικά δείπνα, που επισφράγισαν τα γεγονότα αυτά. Παλιά κιτρινισμένα ψιλόχαρτα ξεθάβονται, ιστορίες ξεχασμένες ξεβράζονται, τόποι έρημοι και στιγματισμένοι ζωντανεύουν ξανά, οικογενειακά και κοινωνικά μυστικά ξεσφαλίζονται, άνθρωποι ξένοι αλλά και τόσο όμοιοι ανταμώνουν στης ζωής τους το διάβα. Οι αποκαλύψεις όμως, που έρχονται στο φως, αποδεικνύονται δυσβάσταχτες για τον Δημοσθένη και τη μικρή του ομήγυρη. Τόσο για τους γέροντες που αναμασούν μοιραία την κοινή φύτρα των πάντων, όσο και για τους νεότερους που ζουν τα συμβάντα για πρώτη φορά.

«Το βιβλίο των ψευδαισθήσεων» του Πολ Όστερ από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Γραμμένο με καθηλωτική ένταση και ακρίβεια, το συγκλονιστικό αυτό μυθιστόρημα καταβυθίζει τον αναγνώστη σε ένα σύμπαν όπου το κωμικό και το τραγικό, η πραγματικότητα και η φαντασία, η βιαιότητα και η τρυφερότητα γίνονται ένα. Έξι μήνες μετά τον θάνατο της συζύγου και των δύο γιων του σε αεροπορικό δυστύχημα, ο καθηγητής Ντέιβιντ Τσίμερ ζει βυθισμένος στη θλίψη. Τότε, παρακολουθώντας τηλεόραση ένα βράδυ, το απόσπασμα μιας χαμένης ταινίας του Έκτορ Μαν, ενός κωμικού του βωβού κινηματογράφου, κεντρίζει το ενδιαφέρον του.  Η ολοένα και μεγαλύτερη εμμονή του με το μυστήριο της αληθινής ιστορίας του Μαν θα οδηγήσει τον Τσίμερ σε ένα παράξενο και τρομακτικό ταξίδι στον γεμάτο σκιές κόσμο του ψέματος, των ψευδαισθήσεων και του απροσδόκητου έρωτα…

«Είδα τον εαυτό μου στα μάτια σου» της Μαρίας Παναγοπούλου από τις εκδόσεις Ωκεανός

Ένα μυθιστόρημα τρυφερό και σκληρό, συγκινητικό και αγωνιώδες, με γοητευτικούς ήρωες που αναζητούν αλήθειες οι οποίες οδηγούν σε ανατροπές και σε αποκαλύψεις που πληγώνουν κατάκαρδα και δοκιμάζουν τις αντοχές της ανθρώπινης λογικής. Την βάπτισαν Μαρία. Όμως το όνομα της καρδιάς της ήταν άλλο: Μάικα. Μάικα, που στη γλώσσα των Πομάκων σημαίνει «μάνα». Όνομα που η ίδια το επέλεξε, θαρρείς από μια εσωτερική διαίσθηση… χωρίς να γνωρίζει πως λίγα χρόνια μετά, ο ίδιος ο Έρωτας θα της στερούσε το δικαίωμα να φέρει στον κόσμο δικά της παιδιά, αφήνοντάς την με την κοιλιά άδεια, την ψυχή κενή και μ’ ένα κουκλάκι, πιστό αντίγραφο μωρού, από αυτά που κάποιοι άνθρωποι συλλέγουν και ζουν μαζί τους σαν να είναι αληθινά, στην αγκαλιά της... Ο Νικήτας Ρενιέρης, ένας άνδρας ωραίος, ισχυρός, που μοιάζει να τα έχει όλα, από ένα τραγικό γύρισμα της ειμαρμένης χάνει σε μια στιγμή τα πάντα: τη νεογέννητη κόρη του, τη νόμιμη σύζυγό του, μα και τη γυναίκα που λάτρεψε όσο καμμία.... Οι άνεμοι της μοίρας θα υφάνουν στον ιστό τους το χθες και το σήμερα των ηρώων και θα τους φέρουν μπροστά στην αποκάλυψη ότι ευτυχία και δυστυχία είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

«Η γιαγιά μου σας χαιρετά και ζητάει συγγνώμη» του Φρέντρικ Μπάκμαν από τις εκδόσεις Κέδρος

Ένα πνευματώδες, κωμικό, συγκινητικό και ανατρεπτικό μυθιστόρημα που προτείνει μια διαφορετική ματιά στην καθημερινότητά μας, αλλά και στο δικαίωμα του καθενός να είναι και να ζει όπως επιλέγει ο ίδιος. Η Έλσα είναι εφτά χρονών και δεν μοιάζει με κανένα κορίτσι της ηλικίας της. Η γιαγιά της είναι εβδομήντα εφτά χρονών και όλοι τη θεωρούν εντελώς παλαβή. Όλοι εκτός από την Έλσα, η οποία είναι σίγουρη πως η γιαγιά της είναι μια ιδιοφυΐα. Έτοιμη για όλα προκειμένου να διασκεδάσει ή να προστατεύσει την εγγονή της. Ακόμη και να διαρρήξει τον ζωολογικό κήπο, να πυροβολήσει με πέιντμπολ ή να φλερτάρει αστυνομικούς. Είναι όχι μόνο η καλύτερη, αλλά και η μοναδική φίλη της Έλσας. Τα βράδια η Έλσα βρίσκει καταφύγιο στις ιστορίες που πλάθει η γιαγιά της για τα έξι φανταστικά βασίλεια, εκεί όπου κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται φυσιολογικά. Όλα αυτά σταματούν ξαφνικά, όταν η γιαγιά πεθαίνει. Έχει αφήσει όμως πίσω της το πιο συναρπαστικό κυνήγι θησαυρού για την Έλσα: ένα σωρό επιστολές, τις οποίες θα πρέπει να παραδώσει στους αποδέκτες τους, ανθρώπους με τους οποίους η γιαγιά είχε συγκρουστεί. Έτσι ξεκινάει η μεγάλη περιπέτεια της Έλσας, χάρη στην οποία θα ανακαλύψει την αλήθεια που κρυβόταν πίσω από τα παραμύθια της γιαγιάς, μιας γυναίκας που πραγματικά δεν έμοιαζε με καμία άλλη.

«Το βαμμένο πουλί» του Γιέρζι Κοζίνσκι από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Μια συγκλονιστική αφήγηση με θέμα την οδύσσεια ενός εξάχρονου αγοριού στην Ανατολική Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου πολέμου. Ένα κλασικό πλέον βιβλίο το οποίο όταν πρωτοεκδόθηκε, το 1965, δίχασε την κριτική, άλλοι το αποθέωσαν και άλλοι κατηγόρησαν το συγγραφέα του ότι περιγράφει υπερβολικά βίαιες σκηνές. Ο Κοζίνσκι υπέφερε για πολλά χρόνια λόγω αυτού του βιβλίου: η έκδοση απαγορεύτηκε στην Πολωνία, τη γενέτειρά του, και η οικογένειά του υπέστη προπηλακισμούς από Ανατολικοευρωπαίους οι οποίοι θεωρούσαν ότι το βιβλίο έθιγε τον πολιτισμό τους. Το έργο του όμως άντεξε στο χρόνο και σήμερα θεωρείται κλασικό, επειδή ακριβώς περιγράφει μοναδικά την ίδια τη φύση της βαναυσότητας αλλά και την πάλη για επιβίωση.

«Το τραγούδι της σελήνης» της Νίνα Γκεόργκε από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος

Η Νίνα Γκεόργκε είναι βραβευμένη συγγραφέας, δημοσιογράφος και ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των συγγραφέων. Έχει γράψει 26 βιβλία, πολλά διηγήματα και άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά. Πλημμυρισμένο από τη μαγεία της Βρετάνης και με την ίδια μαγευτική αισιοδοξία που έκανε το «Μικρό παριζιάνικο βιβλιοπωλείο» best seller σε ολόκληρο τον κόσμο, «Το τραγούδι της σελήνης» είναι μια ιστορία για τις δεύτερες ευκαιρίες και τον απρόβλεπτο, σαρωτικό τρόπο που έρχεται κάποιες φορές να μας βρει η ευτυχία. Με χιούμορ και ευαισθησία η χαρισματική συγγραφέας μάς ταξιδεύει στη μαγευτική Βρετάνη. Η Μαριάνε, εγκλωβισμένη σ’ έναν γάμο χωρίς αγάπη, έχει φτάσει πια στα όριά της. Κι ένα βράδυ στο Παρίσι κάνει το αδιανόητο: πέφτει στον Σηκουάνα. Αλλά η ιστορία δεν είναι γραφτό να τελειώσει έτσι… Η Μαριάνε σώζεται, και αυτή η δραματική νύχτα τής δίνει τη δύναμη ν’ αφήσει πίσω της την παλιά της ζωή και να φύγει για τις ακτές της Βρετάνης –σ’ ένα μέρος που οι Γάλλοι αποκαλούν «άκρη του κόσμου». Οι άνθρωποι που θα γνωρίσει εκεί –γραφικοί, αλλά και συναρπαστικοί ταυτόχρονα– θα την εκπλήξουν με το ζεστό τους καλωσόρισμα και τον απλό, φυσικό τρόπο με τον οποίο ζουν, απολαμβάνοντας τις μικρές καθημερινές στιγμές. Σ’ αυτόν τον νέο κόσμο, η Μαριάνε θ’ αρχίσει να ξαναβρίσκει τον εαυτό της, θα θυμηθεί πώς είναι να γελάς, να ονειρεύεσαι, ν’ αγαπάς, και θα μάθει ότι ποτέ δεν είναι αργά για να ζήσει κανείς τη ζωή που θέλει…

«Δεκαπέντε και μία μέρες» του Μπάμπη Μαυρίδη από τις εκδόσεις Λιβάνη

Μπορεί η ματαιοδοξία να οδηγήσει στην αυτοκαταστροφή; Γιατί ένας άντρας που ζει μια βαθιά και μοναδική σχέση αποζητά κάτι έξω από τον παράδεισό του με κίνδυνο να τον χάσει οριστικά; Πόσο παράλογες είναι οι αξιώσεις μιας γυναίκας η οποία, με αντάλλαγμα την αφοσίωσή της, απαιτεί τον απόλυτο σεβασμό των συνόρων που εκείνη χάραξε, σύμφωνα με τα δικά της μέτρα; Η Αθηνά εγκαταλείπει το σπίτι της και επιστρέφει στο πατρικό της, αποφασισμένη να ζήσει μόνη. Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια επανασύνδεσης, ο Ισίδωρος πηγαίνει να τη συναντήσει. Στις αποσκευές του κουβαλάει τη συντριβή για το λάθος του και το αληθινό του μετάνιωμα. Στο μεταξύ, η Ελβίρα, η άλλη γυναίκα, βρίσκεται νεκρή. Οι έρευνες του αστυνόμου Δούκα για την εξιχνίαση της υπόθεσης διαρκούν δεκαπέντε μέρες. Στις δύο παράλληλες πορείες, της επανασύνδεσης και της εξιχνίασης, οι υπόγειοι δρόμοι που διαμορφώνουν την πραγματικότητα της πόλης διασταυρώνονται με τις προσωπικές διαδρομές επιφανών, αφανών και περιθωριακών, φέρνοντας στο φως μια κοινωνική τοιχογραφία μυστικών, υποκρισίας και ευτέλειας.

«Το βιβλίο της εγγονής μου» της Μάρως Βαμβουνάκη από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα τρυφερό αυτοβιογραφικό βιβλίο από τη συγγραφέα Μάρω Βαμβουνάκη με αφορμή την εγγονή της. Μία ιστορία που μας δίνει τροφή για σκέψη και μας κάνει καλύτερους ανθρώπους, καλύτερους γονείς. «Ούτε το φανταζόμουν, ούτε ήθελα ποτέ μου να γράψω ένα εντελώς αυτοβιογραφικό βιβλίο. Είναι όμως ψεύτης όποιος πει «ποτέ» ή «πάντα» για τον εαυτό του, το πλάσμα δηλαδή που γνωρίζει λιγότερο. Έρχονται μετά γεγονότα που σε μεταμορφώνουν. Σ’ εμένα ήρθε η εγγονή μου κι όσα πια την ακολούθησαν. Τον ίδιο μήνα που γεννήθηκε, έτσι όπως κυκλοφορούσα, κάπως σαν εκστατική, βρέθηκα στον υπολογιστή σπρωγμένη από τυφλή ανάγκη. Εξομολόγησης; Σημειώσεων να μην ξεχαστούν; Τραγουδιού που πιέζει να το πεις, αφού μέσα μας υπάρχουν μουσικές που αποφασίζουν αυτές για εμάς; Υπήρχαν όμως και οι γονείς! Πιο σοβαροί, πιο προσεχτικοί, πιο υπεύθυνοι, πιο χαμηλότονοι από εμένα. Μια χαρούμενη στιγμή –η χαρά σε κάνει πιο γενναίο– τους το ξεφούρνισα. «Θα γράφεις και για μας;» ρώτησε ο γιος μου. «Είναι δυνατόν να σας αποφύγω;... Είστε ένα με την υπόθεση!» είπα μαζεμένη. Δεν ενθουσιάστηκαν. Ορκίστηκα με πάθος να το δουν πριν το παραδώσω για έκδοση. Να αφαιρέσω ό,τι δε θέλουν να ειπωθεί· στην ανάγκη, να μην το εκδώσω καν...»

«Εκδίκηση (Οι δρόμοι της καταιγίδας #2)» της Άννας Γαλανού από τις εκδόσεις Διόπτρα

Το ταξίδι της Ρούσσας συνεχίζεται γεμάτο δράση, απρόσμενες εξελίξεις, ακραία συναισθήματα και ανατροπές. Η θυσία της αλλάζει ολοκληρωτικά τα δεδομένα της ζωής των δύο παιδιών της, του Ιωάννη και της Αριάδνης. Η μοίρα, όμως, για μία ακόμα φορά, παίζει τα δικά της παιχνίδια, έτσι οι δρόμοι τους χωρίζουν βίαια. Η πιο όμορφη αρχοντοπούλα του Χάνδακα είναι η Αριάδνη, που αγνοώ­ντας την πραγματική της καταγωγή μεγαλώνει μέσα στα πούπουλα και τα μεταξωτά, σαν κόρη ενός επιφανούς Ενετού ευγενή. Κάμποσα χρόνια αργότερα, ο πολύκροτος γάμος της θα αποτελέσει το κορυφαίο γεγονός σε όλα τα παλάτια της Γαληνοτάτης και του Χάνδακα. Τι κρύβεται, όμως, πίσω από αυτόν τον γάμο; Ο πιο σκληρός πειρατής της Μεσογείου έχει για ορμητήριό του έναν απροσπέλαστο όρμο στο Ελαφονήσι, φόβος και τρόμος για κάθε ενετική γαλέρα που πέφτει στα νύχια του. Είναι ο Ιωάννης, ο γιος της Ρούσσας και του Σεκίρ, κυνηγημένος και επικηρυγμένος από τους Ενετούς για πολλά χρυσά δουκάτα. Ποιος είναι, όμως, πραγματικά ο στόχος του; Στο δεύτερο βιβλίο της τριλογίας Οι Δρόμοι της Καταιγίδας ταξιδεύουμε από τα Χανιά και τις ακτές της Νοτιοδυτικής Κρήτης στην Μπαρμπαριά, στη Γραμβούσα, στα Αντικύθηρα και στη μήτρα της Ενετοκρατίας, τη Γαληνοτάτη Βενετία. Πειρατές, ρεσάλτα, κρυμμένοι θησαυροί, αδυσώπητες συγκρούσεις, απατηλοί έρωτες και ψέματα που καταστρέφουν ζωές.

«Ο Τρελοφάκελος» του Χάρυ Καρλίνσκυ από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Ένας ψυχίατρος που ερευνά τα Αρχεία Νόμπελ στη Στοκχόλμη, γυρεύοντας τους λόγους για τους οποίους ο Φρόυντ δεν τιμήθηκε ποτέ με το περίφημο Βραβείο, κάνει μια απρόσμενη ανακάλυψη. Ανάμεσα στις στοίβες των απορριφθέντων εγγράφων που ξεχειλίζουν τον «Τρελοφάκελο», όπως ανέκαθεν τον αποκαλούν στο Ίδρυμα, εντοπίζει μια σειρά επιστολών προς τον εκτελεστή της διαθήκης του 'Αλφρεντ Νόμπελ που υπογράφονται από διάσημους κατόχους του Βραβείου – ανάμεσά τους ο Κίπλινγκ, η Μαρί Κιουρί, ο Αϊνστάιν, ο Παβλόφ. Όλες καταγίνονται με το πότε και πώς κατασκευάστηκε το μεγαλιθικό σύνολο του Στόουνχεντζ, αποκαλύπτοντας ότι ο 'Αλφρεντ Νόμπελ είχε προσθέσει ένα μυστικό κωδίκελλο στη διαθήκη του, με τον οποίο θέσπιζε ένα βραβείο για τον νομπελίστα που θα έλυνε το μυστήριο του Στόουνχεντζ. Η εποποιία των επιστημονικών ανακαλύψεων του 20ού αιώνα εμπνέει στον Χάρυ Καρλίνσκυ ένα μυθιστόρημα όπου τα αληθινά γεγονότα και ένα πλήθος ανέκδοτα της ιστορίας της επιστήμης πλέκονται με χιούμορ και φαντασία για να ξετυλίξουν, κάτω από το πατρικό βλέμμα του Φρόυντ, μια συναρπαστική ιστορία μυστηρίου.

«Με λένε Κωσταντή - Αγά» του Σταμάτη Ν. Αλαχιώτη από τις εκδόσεις Λιβάνη

Πόσο να μετρά μια επιτυχία και μια αποτυχία; Σίγουρα όχι μηδέν, γιατί μαζί μετρούν δυο προσπάθειες! Έτσι μετρούσε τους αγώνες του ο απροσκύνητος ως τα γεράματά του Κωσταντής-Αγάς, που ’χε πάρει το παρατσούκλι του από έναν παμπάλαιο άξιο πρόγονό του, κι εκείνος επίσης σε μια δραματική πρώτη νύχτα του γάμου, όπου ο Τούρκος Αγάς γλεντούσε με ξένη νύφη… μια Ρωμιοπούλα! Μια φοιτητοπαρέα είχε σαγηνευτεί από τον θρυλικό Κωσταντή-Αγά• την καλόγνωμη «απλότη» του Παναή• τις προσπάθειες των δυο δασκάλων που ’σπρωχναν κι αυτοί, στα νιάτα τους, τον ξεσηκωμό των καματερών ζευγάδων• τα εκλαϊκευμένα επιστημονικά καρυκεύματα του γιατρού που νοστίμιζαν την υπαρξιακή τους αγωνία. Πώς αλλιώς να εξηγούσε και την απόφαση της κοπέλας να παρατήσει σύξυλο τον φίλο της στην πλατεία, φεύγοντας μ’ έναν άγνωστό της, τον Γιαννάκη της φοιτητοπαρέας; Όσα σταφύλια κι αν φας, δεν μεθάς. Το κρασί τους, όμως, σε στέλλει σ’ άλλους κόσμους. Σ’ άλλο κόσμο πήγαινε τώρα κι ο Κωσταντής-Αγάς μ’ όλα τ’ αναπάντεχα απόψε, συμπυκνωμένο βαρύ κρασί. Νοθεμένο κρασί. Που σου σαλεύει τον νου. Χάνεται η ψυχή σου. Παραλύει το κορμί σου. Πεθαίνεις…! Να ζεις και να σε φοβάται ο Χάρος. Να πεθαίνεις και να μην φοβάσαι τον Χάρο. Ο λιγόλαλος δάσκαλος έμαθε στο μολύβι του να πυροβολεί λέξεις κι έγραψε ένα μυθιστόρημα για το άδικο όσων ίδρωναν να θρέψουν εκείνους που δεν έγραφαν τίποτα, για τον ιδρώτα αυτών που τους έθρεφαν. Παλιά ήταν οι αφέντες κι οι δούλοι, σήμερα οι μοχτορουφήχτρες κι οι φτωχοί άνθρωποι της γης του εύφορου χωριού Διουσφεά – η αιώνια αντίφαση μες στις κοινωνίες τ’ ανθρώπου, που ο χορτασμένος δεν πιστεύει τον πεινασμένο.