Η αντίστροφη μέτρηση για τις διακοπές του Πάσχα έχει ήδη ξεκινήσει και για πολλούς από εμάς αυτό μεταφράζεται σε ξεκούραση, διασκέδαση, φαγητό, συναντήσεις με αγαπημένα μας πρόσωπα και μια καλή ευκαιρία να ασχοληθούμε με τα χόμπι που αγαπάμε!

Όπου και αν βρεθείτε τις γιορτινές αυτές ημέρες, στο σπίτι ή στην εξοχή, μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί τον πιο πιστό σας σύντροφο, ένα καλό βιβλίο που όχι μόνο θα σας χαλαρώσει «βουτώντας» στις σελίδες του, αλλά θα σας κρατήσει και την πιο ευχάριστη παρέα καθώς επιβλέπετε τις... γυροβολιές του οβελία στη σούβλα ή προσπαθείτε να χωνέψετε τα χορταστικά πασχαλινά εδέσματα. 

Καλό Πάσχα λοιπόν, με νέες κυκλοφορίες για κάθε βιβλιοφάγο!

«Ουρανόπετρα. Όπου πατώ είναι δικός μου δρόμος», Γιάννης Καλπούζος. Εκδόσεις Ψυχιογός
Κύπρος 1571. Οι Οθωμανοί πολιορκούν τη Βενετοκρατούμενη Αμμόχωστο. Ο Γερόλεμος τεμαχίζει το αλεξίκακο φυλαχτό του και το μοιράζει στους τέσσερις γιους του, οι οποίοι ακολούθως αποκόβονται μεταξύ τους. Αν ποτέ ενωθούν τα κομμάτια του φυλαχτού, ίσως αποκαλύψουν έναν αμύθητο θησαυρό. 

Τρεις αιώνες μετέπειτα, ο Αδάμος πορεύεται σαν σύγχρονος Οδυσσέας με βάση τη ρήση του: «Όπου πατώ είναι δικός μου δρόμος». Στον αντίποδα αυτού κυριαρχεί η δογματική αντίληψη: «Ή είσαι μαζί μας ή είσαι με τους άλλους». 

Μέσα από το μυθιστόρημα αναδεικνύονται η αέναος πάλη του καλού και του κακού, το νόμιμο άδικο και το παράνομο δίκιο, η σκληρή αλλά και η γοητευτική πραγματικότητα της εποχής, η δεινή θέση της γυναίκας, η αποικιοκρατική πρακτική των Βρετανών, η συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών, οι φυλετικές διαμάχες, ο διακαής πόθος των Κυπρίων για ένωση με την Ελλάδα, οι πόλεμοι του 1897 και του 1912-13, οι οποίοι οδηγούν τους πρωταγωνιστές στον Θεσσαλικό κάμπο και στο Μέτωπο του Μπιζανίου, η δίψα για ευτυχία, η μοναξιά, η απληστία, το μίσος, η προσωπική συντριβή και όλα όσα γράφονται στον συμπαντικό χάρτη της ψυχής. 

Στον δρόμο που ακολουθεί ο Αδάμος έχουν θέση συνοδοιπόροι, θανάσιμοι αντίπαλοι, συμμορίες παλικαράδων και αρχαιοκάπηλων, τοκογλύφοι, αφανείς και προύχοντες, ένας ιερέας πρότυπο καλοσύνης και ελεύθερης σκέψης, Τουρκοκύπριοι, Άγγλοι, κρυπτοχριστιανοί, παρατεταμένες ανομβρίες, η μάστιγα των ακρίδων, θέατρα, πορνεία, φυλακές, χοροεσπερίδες, πανηγύρια, σκευωρίες, ευτράπελα περιστατικά κι ό,τι γεννά η έχθρα, το φίλιωμα των ανθρώπων και, πρωτίστως, ο έρωτας.

«Η θέση 7Α», Sebastian Fitzek. Εκδόσεις Διόπτρα
Καλώς ήρθατε στην πτήση. Παρακαλούμε προσδεθείτε, καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε την πιο επικίνδυνη πτήση της ζωής σας. Ταξιδεύετε μαζί με τον διαπρεπή ψυχίατρο Ματς Κρούγκερ και έναν παλιό ασθένη του...

Σας κρατήσαμε την 7Α. Την πιο επικίνδυνη θέση στο αεροπλάνο. Ο διαπρεπής ψυχίατρος Ματς Κρούγκερ αναγκάζεται να υπερβεί τη φοβία του για τα αεροπλάνα, όταν η ετοιμόγεννη κόρη του Νέλε του ζητά να ταξιδέψει από την Αργεντινή στη Γερμανία. 

Έχοντας παρακολουθήσει ένα σεμινάριο αντιμετώπισης της αεροφοβίας, ο Ματς επιβιβάζεται στην υπερατλαντική πτήση Μπουένος Άιρες-Βερολίνο. Σύντομα, όμως, θα διαπιστώσει ότι προετοιμάστηκε για τους λάθος φόβους: Αυτό που τον περιμένει δεν είναι ούτε αναταράξεις, ούτε βλάβη στον κινητήρα, ούτε κάποια τρομοκρατική απειλή. 

Ένα τηλεφώνημα από κάποιον άγνωστο του αποκαλύπτει ότι στην ίδια πτήση βρίσκεται ένας παλιός ασθενής του. Ένας ασθενής με βίαιες, δολοφονικές φαντασιώσεις τον οποίο καλείται τώρα να υποκινήσει να πράξει το αδιανόητο· να οδηγήσει στον θάνατο τους εξακόσιους επιβάτες της πτήσης καθώς και τον ίδιο, αλλιώς η Νέλε θα βρει τραγικό θάνατο… 

Ανθρώπινος νους, ένα όπλο που δεν μπορεί να ανιχνευθεί από κανέναν έλεγχο στον κόσμο!

Το μυστικό του Λεονάρντο, Αύγουστος Κορτώ. Εκδόσεις Πατάκη
Ιστορία μυστηρίου κρυμμένη μες στο αξεδιάλυτο μυστήριο της Ιστορίας, το Μυστικό του Λεονάρντο είναι πάνω απ' όλα ένας ύμνος στην ανθρώπινη δημιουργία: στην ψυχή και στο σώμα που επιμένουν να γεννούν ακόμα κι υπό τη βαριά σκιά του θανάτου.

«Πέθανα πρώτη φορά στα πέντε μου χρόνια...».

Στη δύση του βίου του, φιλοξενούμενος του Φραγκίσκου Α΄ της Γαλλίας, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι αποφασίζει ν' αφηγηθεί τη ζωή του: από την αθωότητα και την οδύνη των παιδικών του χρόνων μέχρι την πρώτη του επαφή με την τέχνη της εικόνας, τη μαθητεία του στο ατελιέ του Βερρόκιο και την πολυτάραχη νιότη του, με τους ανομολόγητους έρωτες και τη ραγδαία του ανέλιξη στην κορυφή του καλλιτεχνικού ιερατείου της Αναγέννησης.

Όμως το αόρατο νήμα που ξετυλίγει τον μίτο της αφήγησης είναι η λαχτάρα του ηλικιωμένου Λεονάρντο να ομολογήσει το πιο σκοτεινό του μυστικό, που του βαραίνει χρόνια την ψυχή: ένα έγκλημα που έμεινε ατιμώρητο και στο οποίο χρωστά το πιο διάσημο έργο του – έναν πίνακα που δεν λέει να αποχωριστεί, καθώς περιέχει ό,τι πιο ακριβό κουβαλά στην καρδιά του.

«Νεκρωταφίο ζώων», Stephen King. Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Νέα έκδοση με αφορμή την κυκλοφορία της ταινίας στους κινηματογράφους στις 4 Απριλίου. 

Το βιβλίο που τρόμαξε ακόμα και τον ίδιο τον δημιουργό του.

Όταν ο δόκτωρ Λούις Κριντ μετακομίζει με την οικογένειά του  στην ήσυχη πόλη του Λάντλοου, στο Μέιν, το νέο ξεκίνημα  φαντάζει υπέροχο. Ωστόσο, υπάρχει μια αδιόρατη απειλή… Τα φορτηγά που περνούν έξω από το σπίτι των Κριντ τρέχουν υπερβολικά, αν κρίνει κανείς από το πρόχειρο νεκροταφείο στο γειτονικό δάσος, όπου γενιές παιδιών έχουν θάψει τα αγαπημένα τους κατοικίδια.

Έπειτα, τόσο οι κάτοικοι του Λάντλοου όσο και οι εφιάλτες του, προειδοποιούν τον Λούις να μην προχωρήσει πέρα από το μικρό νεκροταφείο. Εκεί υπάρχει ένας ακόμα τόπος ταφής, ο οποίος κρύβει μια αλήθεια που παγώνει το αίμα, πιο τρομακτική κι από τον ίδιο τον θάνατο.

Και ο Λούις σύντομα θα ανακαλύψει ότι… μερικές φορές, καλύτερα να είσαι νεκρός!

«Σασμός», Σπύρος Πετρουλάκης. Εκδόσεις Μίνωας
Το έκτο μυθιστόρημα του Σπύρου Πετρουλάκη μάς μεταφέρει στην Κρήτη, στην πατρίδα του συγγραφέα. Ο «Σασμός» εμπεριέχει πραγματικές ιστορίες από βεντέτες, που ανοιγοκλείνουν ακόμα και σήμερα με θύματα ανθρώπους των οποίων το σφάλμα δεν είναι άλλο παρά μόνο το επώνυμό τους.

Ο άντρας σηκώνει το χέρι του και σημαδεύει. Οι επτά πυροβολισμοί που ακούγονται ωχριούν μπροστά στην κραυγή του παιδιού: «Πατέρα…». Αλήθεια ή πλάνη; Τυχαίο γεγονός ή βεντέτα; Ακολουθεί δεύτερος θάνατος, αυτήν τη φορά μια γυναίκα. «Τις γυναίκες και τα κοπέλια δεν τα σκοτώνουν. Αλλού να ψάξετε για τον φονιά. Όχι στη βεντέτα…».

Τα λόγια των μυστών ακούγονται ουτοπικά. Μια μάνα μαζί με την κόρη της, εν μία νυκτί, εξαφανίζονται από προσώπου γης. Ένα κλειδί μένει κρεμασμένο στην πρόκα του τοίχου και μια μαντινάδα στέκει ατελείωτη. Όρη και θάλασσες, τραγούδια και κατάρες, οργή και χάδι. Μέσα στις αντιθέσεις της φωτιάς, οι άνθρωποι χτίζουν τα όνειρά τους.

Ένας ατέρμονος κύκλος αίματος συνεχίζεται και η παλιά βεντέτα σκορπά τον τρόμο ανάμεσα σε δυο χωριά της Κρήτης. Οι λέξεις ποτέ δεν είχαν αρκετή δύναμη για να περιγράψουν τόσο ακραία συναισθήματα.

Τι θα μπορούσε να επιφέρει τη συμφιλίωση, τον πολυπόθητο Σασμό;

«Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ», Heinrich Boell. Εκδόσεις Μεταίχμιο
Το κλασικό βιβλίο του νομπελίστα συγγραφέα Χάινριχ Μπελ στο οποίο βασίστηκε και η ομώνυμη γερμανική ταινία του 1975.

1974, Κολωνία. Η Καταρίνα Μπλουµ µια νεαρή γυναίκα, που εργάζεται ως οικιακή βοηθός στο σπίτι ενός δικηγόρου, ζει ήσυχα ώσπου ένα τυχαίο γεγονός ανατρέπει την καθηµερινότητά της, διαταράσσει την ισορροπία της και την οδηγεί στο έγκληµα. Έγκληµα εκδίκησης, έγκληµα τιµής. 

Όλα αρχίζουν όταν σ’ ένα αποκριάτικο πάρτι η Καταρίνα γνωρίζεται µε τον Λούντβιχ, και στη συνέχεια περνά τη νύχτα µαζί του. Πρόκειται για µια εφήµερη γνωριµία. Η Καταρίνα δεν γνωρίζει ότι η Αστυνοµία καταζητεί τον Λούντβιχ, αλλά το επόµενο πρωί οι αστυνοµικοί εισβάλλουν σπίτι της µαζί µε τους γραφιάδες των σκανδαλοθηρικών εφηµερίδων.

Η Καταρίνα βοηθάει τον Λούντβιχ να διαφύγει και στη συνέχεια τη συλλαµβάνουν, την ανακρίνουν, τη φωτογραφίζουν – τη σέρνουν στη λάσπη. 

Καθώς η ιστορία της νεαρής γυναίκας ξετυλίγεται, αποκαλύπτεται ένα πανόραµα ανθρώπινων σχέσεων και κινήτρων, η κοινωνική πραγµατικότητα ως ένας λαβύρινθος ανάµεσα στην αλήθεια και την επινόηση. 

«Μπαρ Φλωμπέρ», Αλέξης Σταμάτης. Εκδόσεις Καστανιώτη
Ένα διαχρονικό μπεστ σέλερ που μεταφράστηκε στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Σερβία.

Ο Γιάννης Λουκάς είναι ένας επίδοξος συγγραφέας, που επιμελείται την αυτοβιογραφία του λογοτέχνη πατέρα του. Τακτοποιώντας το υπόγειο του πατρικού του, βρίσκει ένα χειρόγραφο με τίτλο Μπαρ Φλωμπέρ.

Το κείμενο, που υπογράφει ένας άγνωστος πεζογράφος, ο Λουκάς Ματθαίου, τον συγκλονίζει. Αποφασίζει να τον αναζητήσει και ανακαλύπτει πως πρόκειται για έναν μυστηριώδη, εξαφανισμένο άντρα.

Ακολουθώντας τα ίχνη του, αρχίζει ένα οδοιπορικό σε εμβληματικές μητροπόλεις της Ευρώπης του τέλους του εικοστού αιώνα και ταυτόχρονα μια καταβύθιση στον ίδιο του τον εαυτό. 

Μια επεισοδιακή περιπλάνηση γεμάτη έντονες συγκρούσεις, παράξενα γεγονότα, απρόβλεπτο έρωτα, άγριες ανατροπές. Ένα μυθιστόρημα όπου οι άνθρωποι, οι επιθυμίες και οι τόποι διαπλέκονται σε ένα πολυδαίδαλο ταξίδι, που γίνεται ολοένα και πιο δραματικό μέχρι το αναπάντεχο φινάλε. 

«Ο χορός της μέλισσας», Πάνος Ιωαννίδης. Εκδόσεις Κέδρος
Ο συγγραφέας δημιουργεί ένα πρωτότυπο νουάρ μυθιστόρημα ακολουθώντας την κατεύθυνση του ήλιου, όπως κάνουν οι μέλισσες με χορευτικές φιγούρες για να βρουν και να κυκλώσουν την κυψέλη που έχει τη γύρη, παρασύροντας αβίαστα και τον αναγνώστη να μπει μαζί του στον χορό.

Στο κτήμα του στο Ποσείδι της Χαλκιδικής την ημέρα που συντροφιά με τους φίλους του γιόρταζε το εφάπαξ που μόλις είχε πάρει, ο Αλέξανδρος Χρηστίδης βρίσκεται δολοφονημένος ανάμεσα στα αγαπημένα του λιόδεντρα. Το γεγονός φαντάζει ανεξήγητο για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης. Πολιτικός μηχανικός με αντιστασιακή δράση στα φοιτητικά του χρόνια τον καιρό της δικτατορίας, δημοτικός σύμβουλος στη μεταπολίτευση με πρωτοποριακή παρουσία στην τοπική αυτοδιοίκηση, υποστήριξε με τόλμη και ρομαντισμό, στη δύση της καριέρας του, τις δομές της κοινωνικής οικονομίας που δημιουργήθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης.

Η χήρα του εκλιπόντος αναθέτει τη διαλεύκανση του μυστηριώδους θανάτου του στον ιδιωτικό ντετέκτιβ Πέτρο Ριβέρη. Η έρευνά του από την αρχή κινείται γύρω από το περιβάλλον του Αλέξανδρου Χρηστίδη. Παράλληλα, ωστόσο, τα παράξενα μηνύματα που αρχίζει να λαμβάνει από έναν άγνωστο τον ωθούν να αναζητήσει μια σειρά κειμένων που του αφήνουν σε κεντρικά σημεία της πόλης. Τα κείμενα περιπλέκουν την έρευνά του, καθώς αναφέρονται στην ιστορία μιας παρέας νεαρών, οι ζωές των οποίων στιγματίστηκαν και έσμιξαν μέσα από έναν εξίσου τραγικό θάνατο.

Σιγά σιγά, καθώς ο ντετέκτιβ προχωράει στις κορυφές μιας ιδιόμορφης πολεοδομικής κυψέλης που σχηματίζεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεται τον γρίφο και τη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στα πρόσωπα και στα γεγονότα.

«Στο τραπέζι του λύκου», Rosella Postorino. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της Margot Wölk (δοκιμάστριας του φαγητού του Χίτλερ στο στρατόπεδο του Κράουζεντορφ).

Η συνταρακτική ιστορία μιας γυναίκας εύθραυστης μπροστά στη βία της Ιστορίας και συνάμα δυνατής από το πάθος και την ατρόμητη αποφασιστικότητα της νιότης. Μιας γυναίκας που ισορροπεί στο χείλος του γκρεμού, ανάμεσα στην ανήκουστη σύμπραξη με το Κακό και στην ατσάλινη θέληση για επιβίωση.

Γερμανία 1943: Χάνοντας ξαφνικά τα πάντα, η εικοσιεξάχρονη Ρόζα Ζάουερ παίρνει τη μοιραία απόφαση να εγκαταλείψει το τσακισμένο από τη λαίλαπα του πολέμου Βερολίνο και να αναζητήσει καταφύγιο στα πεθερικά της σε ένα χωριό κοντά στο Βόλφσάντσε, το μυστικό στρατηγείο του Χίτλερ. 

Εκεί, λίγο καιρό μετά, βέβαιος πως ο εχθρός πρόκειται να τον δηλητηριάσει, ο Χίτλερ στρατολογεί δέκα γυναίκες, μαζί με αυτές και τη Ρόζα, υποχρεώνοντάς τες να γίνουν η ασπίδα προστασίας του από το δηλητήριο. Οι δοκιμάστριες πρέπει να τρώνε το φαγητό του πριν το κάνει εκείνος. Στα πεινασμένα μάτια τους η κάθε μπουκιά είναι μια πολυτέλεια, μια πολυτέλεια που απειλεί να τους ξεσκίσει τα σωθικά. Για μία ώρα μετά από κάθε γεύμα περιμένουν να μάθουν αν θα πεθάνουν ή όχι. Μια ώρα που κάθε βασανιστικό λεπτό μοιάζει με αιωνιότητα.

Όταν επικεφαλής της ομάδας αναλαμβάνει ο νέος υπολοχαγός των Ες Ες, δείχνοντας αμέσως την ιδιαίτερη αδυναμία που τρέφει για αυτήν, η Ρόζα καταλαβαίνει πως πρέπει να προσπαθήσει με κάθε τρόπο να παραμείνει ζωντανή, συνειδητοποιώντας πως ίσως και αυτή, όπως και τόσοι άλλοι, βρίσκεται στη λάθος πλευρά της Ιστορίας… και πρέπει να αποφασίσει.

Το [σχεδόν] ημερολόγιο μιας 82χρονης, Μανίνα Ζουμπουλάκη. Εκδόσεις Παπαδόπουλος
Είμαι ογδόντα δύο χρονών (άσχετα που κρύβω χρόνια, και μπερδεύω τι έχω πει σε ποιον, όσον αφορά την ηλικία μου). Με λένε Μελίνα Μπίλια και, παρόλο που έχω πόνους και παθήσεις που πάνε σύννεφο, όπως όλες οι γιαγιάδες του κόσμου, δεν είμαι μια συνηθισμένη γιαγιά. Έχω κέφι, και ενθουσιασμό, και διάθεση να «κάνω πράγματα»… αρκεί αυτά τα πράγματα να είναι πάνω στη γη, άντε και στη θάλασσα. Ο ουρανός μού φέρνει περίεργους συνειρμούς… 

Ένεκα η Κρίση και που ο κολλητός μου έσπασε τη λεκάνη του, έφτασα να πουλάω τα φυτά του. Τα φυτά δεν είναι ραδίκια, εκτός κι αν καπνίζονται τα ραδίκια… Πούλησα λοιπόν όχι-ραδίκια, γνώρισα έναν ενδιαφέροντα παππού, ασχολήθηκα με το Αιρ-Μπι-Εν-Μπι, ανακατεύτηκα στην ερωτική ζωή της εγγονής μου και γενικά, μέσα στον τελευταίο χρόνο, είχα ένα σωρό περιπέτειες. Διαβάζοντάς τες στο ημερολόγιό μου, ελπίζω να καταλάβετε επιτέλους – ειδικά εσείς που αναρωτιέστε – ότι, ΝΑΙ, έχετε λόγους να σηκώνεστε κάθε πρωί από το κρεβάτι σας και, μάλιστα, με ΚΕΦΙ, με ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ, όπως εγώ… ή ότι δεν χρειάζεστε καν λόγους. 

Θα μάθετε επίσης ΠΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ να είσαι ογδόντα δύο χρονών (άσχετα αν λες ότι είσαι εβδομήντα πέντε).