Από την επιλογή του τραγουδιού μέχρι τα κατάλληλα πρόσωπα, γράφουμε για όλα όσα κάνουν μια διαφήμιση τόσο δυνατή ώστε να ασχοληθούν όλοι μαζί της.

Θυμάστε ποια ήταν η τελευταία διαφήμιση που σας έκανε να κολλήσετε και να τη συζητάτε με τους φίλους σας ή να τραγούδατε το τραγούδι που την «έντυνε»; Σας δίνουμε λίγο χρόνο να το σκεφτείτε. Τέλος χρόνου.

Λογικά, δεν θα θυμηθήκατε πολλές.  Κατανοητό. Δεν είναι και τόσο εύκολο πράγμα να φτιάξεις μια πιασάρικη διαφήμιση που θα γίνει talk of the town και θα μιλούν όλοι για αυτή. Θέλει καλό concept, ωραία μουσική, να μιλάει... στην καρδιά...

Ωπ, τι έγινε; Μήπως οι δύο μαγικές λέξεις «στην καρδιά» σας έφεραν στο μυαλό τη διαφήμιση της ΑΜΣΤΕΛ; Μα, φυσικά και αυτό έγινε! Είδατε τελικά που υπάρχει μια διαφήμιση που σας κόλλησε; 

Αυτή λοιπόν η πρωτοποριακή τηλεοπτική καμπάνια της ΑΜΣΤΕΛ, με πρωταγωνιστές τους πραγματικούς ήρωες πίσω από την καλλιέργεια του κριθαριού της παραγωγής της αγαπημένης μας μπύρας, είναι ο λόγος που οι διαφημίσεις έγιναν ξανά πολύ κουλ.

Και για να κάνεις μια τόσο πιασάρικη διαφήμιση πρέπει να ακολουθήσεις 5 βασικούς κανόνες. Τους εξής:

1. Δίνεις το λόγο στους πρωταγωνιστές

Όχι, δεν εννοούμε τους ηθοποιούς. Εννοούμε τους αληθινούς πρωταγωνιστές. Ναι ντε, τους αγρότες, τους αληθινούς παραγωγούς, αυτούς που δουλεύουν νυχθημερόν, χειμώνα-καλοκαίρι, σε αντίξοες καιρικές συνθήκες για να πίνουμε ποιοτική μπύρα. Αυτή η διαφήμιση είναι μία επικοινωνία βασισμένη στα αληθινά πρόσωπα που δουλεύουν καθημερινά και καλλιεργούν το κριθάρι για να φτάσει στα δικά μας χέρια η μπύρα ΑΜΣΤΕΛ. Για αυτό, όταν βλέπεις αυτή τη διαφήμιση ταυτίζεσαι με τους πρωταγωνιστές, γιατί ξέρεις ότι μπορεί αυτός να είναι ο θείος σου ή κάποιος αγρότης που κάποτε σε βοήθησε να βρεις τον κεντρικό δρόμο ενώ είχες χαθεί ψάχνοντας για κάποιο χωριό. Είναι οι δικοί μας άνθρωποι δηλαδή.

2. Βάζεις εικόνες που θυμίζουν Ελλάδα

Δεν χρειάζονται χολιγουντιανές υπερπαραγωγές για να κάνεις πειστική μια διαφήμιση. Δεν χρειάζονται περίτεχνοι φωτισμοί και φαντεζί ρούχα. Ένα μικρό καφενείο, μία αυλή σπιτιού, τραπεζάκια και καρέκλες. Απλά πράγματα, καθημερινά. Αρκούν αυτά. Χώροι και αντικείμενα που όλοι τα φέρνουμε στο μυαλό μας με την πρώτη. Ποιος δεν έχει κάτσει σε ένα καφενείο να πιει μια μπύρα; Ποιος δεν έχει φωνάξει τον γείτονα στο χωριό του για να ποιουν μαζί μια μπύρα; Ποιος δεν έχει ζητήσει χαμηλό ποτήρι για να απολαύσει καλύτερα την μπύρα του; Ποιος δεν έχει αναφωνήσει «ΖΩΑΡΑ» με την πρώτη δροσιστική γουλιά; 

3. Διαλέγεις ένα τραγούδι που κολλάει στο μυαλό

«Στην καρδιά, σαν το δάκρυ που κύλησε σε κλάμα ξαφνικό». Αυτός ο στίχος του τραγουδιού «Στην καρδιά» που ερμηνεύει ο Θέμης Αδαμαντίδης και ακούμε σε κάθε διαφήμιση της ΑΜΣΤΕΛ, έχει περάσει πλέον στη σφαίρα του μύθου. Θα είναι ψέματα αν πείτε πως δεν το έχετε τραγουδήσει έστω και μία φορά κάνοντας δουλειές στο σπίτι ή προσφωνώντας έναν φίλο σας. Θα είναι ψέματα αν πείτε ότι δεν το τραγουδάτε και εσείς κάθε φορά που βλέπετε τη διαφήμιση. Θα είναι ψέματα αν πείτε πως δεν το ψάξατε αμέσως στο YouTube με το που το ακούσατε στη διαφήμιση. Θα είναι ψέματα αν μας πείτε ότι δεν έχετε τσουγκρίσει τα γεμάτα με παγωμένη ΑΜΣΤΕΛ ποτήρια σας, τραγουδώντας το. Ε λοιπόν, ΜΗΝ μας λέτε ψέματα!

4. Προκαλείς... δίψα

«Να 'χαμε τώρα μια μπυρίτσα»... Πόσες φορές έχετε αναφωνήσει αυτή τη φράση; Πολλές; Αμέτρητες; Ούτε που θυμάστε πόσες; ΛΟΓΙΚΟ! Καλό είναι το νεράκι που μας ξεδιψάει, αλλά σαν αυτή την ιερή στιγμή που ακούς το «τσαφ» του καπακιού της μπύρας από το ανοιχτήρι και μετά την βλέπεις να «καλπάζει» προς το ποτήρι σου, δεν έχει. Δηλαδή, θέλετε να μας πείτε πως έχετε κάτσει σε καφενείο και το πρώτο πράγμα που είπατε ήταν «Φέρε μας λίγο νεράκι» και όχι «Πιάσε μια ΑΜΣΤΕΛ»; Είπαμε, ΜΗΝ μας λέτε ψέματα!

5. Φροντίζεις να διαδώσεις το μήνυμα με κάθε τρόπο

Το 2019, όλοι ξέρουμε ότι τα νέα δεν τα μαθαίνουμε μόνο μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και της εφημερίδας. Εντάξει, εκεί μπορείς να δεις κάτι για πρώτη φορά και να σε κάνει μετά να το ψάξεις και στα social media, αλλά αυτό δεν συμβαίνει συχνά. Εκτός και αν είναι κάτι τόσο breath-taking όπως η διαφήμιση της ΑΜΣΤΕΛ που τη βλέπεις στην τηλεόραση, κολλάς και μετά την ψάχνεις στο Facebook, το Instagram και το  YouTube. Και αφού τη βρεις και εκεί, δεν ξεκολλάς ποτέ.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amstel Greece (@amstelgreece) on

Και μην ξεχνάτε το πιο βασικό. Πίνουμε ΑΜΣΤΕΛ... γιατί έτσι μας αρέσει!