Τα Χριστούγεννα στην Αθήνα είναι διαφορετικά, σύγχρονα και καλλιτεχνικά με έμφαση στον πολιτισμό. Με την πόλη μας να έχει ντυθεί στα γιορτινά της και τον χειμώνα να βρίσκεται στα σκαριά του, οι θεατρικές σκηνές μοιάζουν πιο φιλόξενες και απαραίτητες από ποτέ. Σπουδαία έργα, σημαντικοί σκηνοθέτες, ενδιαφέρουσες συνεργασίες σηκώνουν την αυλαία τους αυτές τις ημέρες, προσθέτοντας κι άλλες παραστάσεις στη θεατρική Αθήνα.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα των γαλλικών γραμμάτων, το «Καντίντ ή η Αισιοδοξία», έρχεται στο Θέατρο Πόρτα, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, από τις 8 Δεκεμβρίου, σε διασκευή και σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Η παράσταση έρχεται για να προκαλέσει μ’ έναν πνευματώδη και συνάμα πνευματικό τρόπο ένα αυτοσαρκαστικό μειδίαμα ή ένα τρανταχτό γέλιο. 

To Skrow Theater Group παρουσιάζει τη νέα σκηνοθετική του δουλειά «Τα μάτια του έρωτα», ένα έργο βασισμένο στο «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ. Ο έρωτας και το όνειρο αποτελούν, ίσως, τις δυο μεγαλύτερες πηγές της ανθρώπινης έμπνευσης. Σε αυτή τη κωμωδία  ο έρωτας σμίγει με το όνειρο και δημιουργούν μια ιστορία που μας χαρίζει άφθονο γέλιο. Το έργο μας φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα σχετικά με τον έρωτα, τον θάνατο, την ευταξία, την αταξία, την εξυπνάδα, την αφέλεια και την ελευθερία. Πρωταγωνιστούν οι Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιάννης Λατουσάκης, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Σεραφείμ Ράδης, Ιωάννα Ραμπαούνη και Μαρία Φιλίνη.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο Θέατρο Δανδουλάκη παρουσιάζεται η «Γυναίκα με τα μαύρα», ένα μεταφυσικό, ψυχολογικό θρίλερ, με πρωταγωνιστή έναν συμβολαιογράφο που ταξιδεύει από το βικτοριανό Λονδίνο σε μια απομονωμένη εξοχική έπαυλη για να τακτοποιήσει μια υπόθεση κληρονομιάς. Το έργο είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Σούζαν Χιλ, «The Woman In Black» σε θεατρική προσαρμογή Στίφεν Μάλατρατ.

Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί το έργο του Χάρολντ Πίντερ «Νεκρή ζώνη» στο θέατρο «Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες», στην καινούρια μετάφραση του Αντώνη Πέρη και σε παραγωγή του Faust. Πρόκειται για μία μεταφυσική αλληγορική κωμωδία. Η «Νεκρή ζώνη» είναι εκείνος ο τόπος, εκείνη η κατάσταση μεταξύ ζωής και θανάτου, που ο χρόνος διαστέλλεται, οι αναμνήσεις και οι εμπειρίες περιπλέκονται και όλα μοιάζουν απολύτως πιθανά αλλά και απολύτως απίθανα. 

Μία βιωματική παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ζοζέ Σαραμάγκου «Περί τυφλότητος» μεταφέρει στον πολυχώρο Bios η ομάδα Ferodo Bridges. Το έπος μιας ομάδας τυφλών και το ταξίδι τους μέσα από μία κατεστραμμένη Αθήνα συμπυκνώνεται σε μία θεατρική εμπειρία που περικλείει τους θεατές χρησιμοποιώντας όλες τους τις αισθήσεις. Η πρώτη ελληνική δουλειά της ομάδας Ferodo Bridges από το Λονδίνο τοποθετεί το κοινό μέσα σε ένα ερημωμένο περιβάλλον όπου η όρασή τους περιορίζεται, ενώ βιώνουν μια ιστορία για τη συλλογικότητα και τα ανθρώπινα ένστικτα.

Το  θέατρο Γκλόρια Μικρό αλλάζει σελίδα στο θεατρικό του ρεπερτόριο και επιλέγει να παρουσιάσει για την καλλιτεχνική περίοδο 2017-2018 το θεατρικό έργο «Το Χελιδόνι» σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα, και με πρωταγωνιστές τους Σοφία Σεϊρλή και Βασίλη Μαυρογεωργίου. Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Καταλανούς συγγραφείς, ο Γκιλιέμ Κλούα γράφει με αφορμή την τρομοκρατική επίθεση της 12ης Ιουνίου 2016 στο gay bar του Ορλάντο, ένα υπέροχο, βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό έργο, ύμνο στην αγάπη και τη ζωή. Η πραγματική σημασία αυτής της επίθεσης, τα κίνητρα του τρομοκράτη και η σκιά των θυμάτων του προκαλούν αντιπαράθεση ανάμεσα στην Αμέλια και τον Ραμόν, που θα τους οδηγήσει στην αποκάλυψη της αλήθειας γύρω από αυτά τα τρομερά γεγονότα. 

Mετά την τεράστια επιτυχία τους στην «Evita», o Δημήτρης Μαλισσόβας ξανασυναντάει τη Νάντια Μπουλέ στη νέα μουσικοχορευτική παράσταση «Grease», παρέα αυτή τη φορά με τον Δήμο Αναστασιάδη που για πρώτη φορά ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι. Τη Σάντι και τον Ντάνι πλαισιώνουν ένα λαμπερό, εντυπωσιακό, πολυμελές cast ηθοποιών, τραγουδιστών που υπερασπίζονται με σαρωτική ενέργεια και αστείρευτο πάθος, τόσο την παρουσία τους στη σκηνή, όσο και ολόκληρο το απαιτητικό αυτό εγχείρημα!

 Μια ακυβέρνητη σχεδία στη μέση του Ωκεανού. 147 άνθρωποι, τα μάτια τους, μια σκέψη, μια σχολαστική σφαγή, η νύχτα που έρχεται, η πείνα, τα φαντάσματα, η σάρκα, ένας άντρας που με κοιτάζει… Η Θάλασσα χορεύει, αργά όμως. Ένας από τους πιο δραστήριους και ταλαντούχους φωτιστές του ελληνικού θεάτρου, ο Σάκης Μπιρμπίλης, σκηνοθετεί την Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη στον μονόλογο του Αλεσάντρο Μπαρίκο με τίτλο ο «Ωκεανός». Η παράσταση παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. 

Επτά μονόπρακτα της Νίνας Ράπη μεταφέρει στη σκηνή του A Small Argo full of Art, Θεάτρο Αργώ, ο Αλέξανδρος Μιχαήλ μέσα από την παράσταση με τίτλο «Splinters», επισφραγίζοντας με τον τρόπο αυτό την καλλιτεχνική του συνύπαρξη με τη συγγραφέα. Μια ιστορία που δεν λέγεται με λόγια. Συμβαίνει, εξελίσσεται υπόγεια, ωριμάζει και ξεσπά. Ανάμεσα στις λέξεις, πίσω από τα πρόσωπα, κάτω από τους ρόλους. Μια γραφή που κατανοεί βαθιά και ανατρέπει τους ορισμούς του λεξικού των ηρώων της. Αφήνει τον λόγο στην ηδονή και επιτρέπει την οδύνη.

Πρεμιέρα έκανε πριν λίγες ημέρες το έργο της Χρύσας Σπηλιώτη «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» στο θέατρο Άβατον, με πρωταγωνιστή τον χρόνο και με κεντρικές ηρωίδες δύο γυναίκες που ζωντανεύουν τη διαδρομή της προσωπικής τους ιστορίας από τα 8 έως τα 88 τους χρόνια. Το χιούμορ και η συγκίνηση εναλλάσσονται σε 30 μικρά καρέ της ζωής δύο κοριτσιών μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Στράτου Λύκου. Το σκηνικό της παράστασης επιμελείται έξυπνα η Εμμανουέλα Αλφιέρη δίνοντας μια ρετρό πνοή. Κατά τη διάρκεια της παράστασης το κοινό βιώνει τις αλλαγές σαν να είναι σε μία χρονοκάψουλα από το 1930 έως το σήμερα. Το ταξίδι αυτό πλαισιώνεται από τη μουσική επιμέλεια του Jerome Kaluta.

Καλώντας στη σκηνή μια ομάδα ανθρώπων που παραπέμπουν σε Χορό αρχαίας τραγωδίας, η Λένα Κιτσοπούλου, συγγραφέας και σκηνοθέτρια, δοκιμάζει να εμβολίσει το σοφόκλειο μύθο με στιγμές ενός σατιρικού και απελπισμένου «εδώ και τώρα». Κρατώντας άρρηκτο το νήμα των μέχρι σήμερα έργων και σκηνοθεσιών της, η Λένα Κιτσοπούλου πάει την «Αντιγόνη» στα «απάτητα» και επιμένει να έλκεται από τα μοτίβα της ανθρώπινης τρέλας και μοναξιάς, θεωρώντας πως «δεν έχει τίποτε άλλο ο άνθρωπος, όλα τα άλλα είναι ψέματα».

Τέλος, ο μύθος του «Ορφέα και της Ευρυδίκης» ζωντανεύει από τις 18 Δεκεμβρίου στο δώμα του θεάτρου του Νέου Κόσμου μέσα από την ερμηνεία του Μάρκου Παπαδοκωνσταντάκη και της Ευθαλίας Παπαδάκη. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μπογδάνος διατηρεί με καθαρότητα και ευαισθησία το παραμυθένιο και συγκινησιακό φορτίο του μύθου των διαχρονικών εραστών, αλλά ταυτόχρονα στέκει ωμά στο σήμερα, λες και η ιστορία ξανασυνέβη προχθές, σε λίγο, τώρα ή αύριο. Η βία και το απροσδόκητο επανεξετάζονται μέσω μίας διάφανης, λιτής, απογυμνωμένης οπτικής, άλλοτε τρυφερής κι άλλοτε άγριας και θνητής, παρασέρνοντας τον θεατή στο θεοσκότεινο ταξίδι του ανυπόμονου αοιδού, που με την Αγάπη του κερδίζει για λίγο τον Άδη και με τον «Άδη» του χάνει για πάντα την Αγάπη.