Προφανώς γνωρίζετε ότι οι θερμίδες που περιέχουν τα αγαπημένα σας αλκοολούχα ποτά είναι αρκετές. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο ποτήρι μπύρας περιέχει όσες θερμίδες θα βρείτε σε ένα κομμάτι πίτσας πεπερόνι -σχεδόν 150-, ενώ τα κοκτέιλ έχουν το υψηλότερο επίπεδο θερμίδων: 180 σε ένα Μανχάταν, πάνω από 200 σε ένα Κοσμοπόλιταν. Και, φυσικά, τα «σκληρά» ποτά, όπως βότκα (ή τεκίλα) με πορτοκάλι, ουίσκι με αναψυκτικό, και τζιν-τόνικ, δε πάνε πίσω: 185, 170 και 110 θερμίδες, αντίστοιχα. Και μιλάμε πάντα για ένα μόνο ποτήρι τυπικής μεζούρας.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψετε πλήρως την κατανάλωση (και την απόλαυση) οινοπνευματωδών εάν θέλετε να χάσετε βάρος, ή να μην γεμίσετε με περιττά κιλά το σώμα σας. Απλά πρέπει να μάθετε τη διαφορά μεταξύ των αλκοολούχων ποτών που είναι ολιγοθερμιδικά και εκείνων που αποθηκεύουν κατευθείαν τις θερμίδες τους γύρω από την κοιλιά σας.

 

Κοκτέιλ με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλη, αλλά χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

Δεν δημιουργούνται όλα τα κοκτέιλ με τον ίδιο γλυκόπιοτο τρόπο. Μπορεί οι mixologists να αγαπούν τις προκλήσεις, ωστόσο αν ζητήσετε στο μπαρ κάτι με λίγες θερμίδες, θα το λάβετε: φρέσκα βότανα, μπαχαρικά, φρούτα και λαχανικά μπορούν να αντικαταστήσουν λικέρ, σιρόπια και οτιδήποτε άλλο σας παχαίνει. Ένα mojito χωρίς ζάχαρη ή σιρόπι ζάχαρης –παρά μόνο μόνο σόδα, lime, μέντα και ρούμι- είναι μια ιδανική ολιγοθερμιδική επιλογή, που μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας. Άλλα κλασικά είδη με χαμηλά λιπαρά περιλαμβάνουν κοκτέιλ όπως Μαρτίνι (βότκα/τζιν, βερμούτ, φλούδα λεμονιού), Negroni (τζιν, βερμούτ, Καμπάρι, φέτα πορτοκάλι), Bloody Mary (βότκα, χυμός ντομάτας, χυμός λεμονιού, σάλτσα Worcestershire, καπνιστό tabasco και σελινόριζα). Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές ακόμη συνταγές κοκτέιλ με λίγες θερμίδες, απλά σιγουρευτείτε ότι έχετε καταναλώσει στερεές τροφές πριν γεμίστε το ποτήρι σας.

 

Να επιλέγετε ποτά που έχουν λιγότερες θερμίδες, δηλαδή σχεδόν καθόλου ζάχαρη

Τα straight οινοπνευματώδη ποτά περιέχουν τη λιγότερη ποσότητα θερμίδων, επειδή ό,τι υπάρχει μέσα τους είναι εξ ολοκλήρου αιθανόλη. Η σκέτη βότκα είναι το αλκοόλ με τις χαμηλότερες θερμίδες (περίπου 100 ανά 50ml), ακολουθεί το ουίσκι (110 θερμίδες), η τεκίλα και το τζιν (110). Ανακατεύοντας όμως το ποτό σας με κόκα κόλα, πορτοκαλάδα, αναψυκτικά ή Red Bull, απ’ τη μια προσθέτετε έξτρα θερμίδες ανά ποτήρι και απ’ την άλλη, οδηγείστε να καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα λόγω της ηπιότερης ή γλυκύτερης γεύσης τους. Αυτό μεταφράζεται σε εκατοντάδες θερμίδες σε ένα βράδυ, συν χειρότερο hangover.

 

Συνοδεύετε κάθε ποτό σας με ένα ποτήρι νερό

Επειδή το αλκοόλ είναι διουρητικό, όσο περισσότερα ποτήρι πίνετε, τόσο δημιουργείται έντονη αφυδάτωση στο σώμα σας. Αλλά υπάρχει μια λύση. Εκτός από το να μην υπερβάλλετε με την κατανάλωση οινοπνευματωδών, συνηθίστε να απολαμβάνετε το ποτό σας έχοντας δίπλα σας πάντα ένα ποτήρι νερό, με σκοπό να δημιουργείτε μεγαλύτερο κορεσμό στο στομάχι, διαρκή ενυδάτωση του οργανισμού και μικρότερη αίσθηση πονοκεφάλου στο τέλος της βραδιάς.

 

Μην ανακατεύετε τα ποτά σας

Φυσικά και νιώθετε χαρούμενοι όταν σας κερνούν σφηνάκια οι φίλοι στο μπαρ, αλλά όταν εσείς έχετε επιλέξει να πίνετε μόνο μπύρα ή κρασί, η μείξη οινοπνευματωδών με διαφορετική ή πιο «σκληρή» σύνθεση, είναι πιθανό να δημιουργήσει άσχημες αντιδράσεις στο στομάχι σας οδηγώντας ταυτόχρονα σε γρηγορότερη μέθη. Επίσης, το ανακάτεμα ποτών πολλαπλασιάζει το ρίσκο να αφομοιώνετε περισσότερες θερμίδες από ό,τι είχατε υπολογίσει. Απελευθερώστε τον εαυτό σας από αυτήν την αίσθηση υποχρέωσης για τα πολλαπλά σφηνάκια που σας κερνούν, μένοντας ειλικρινείς και πιστοί στον σκοπό σας.

 

Να αποφεύγετε τα γλυκά κρασιά

Τα λευκά κρασιά, γενικότερα, έχουν λιγότερο αλκοόλ και θερμίδες από τα κόκκινα: έως και 140 τα πρώτα, πάνω από 160 τα δεύτερα (με τις πιο «βαριές» ποικιλίες κόκκινων κρασιών να ξεπερνούν τις 200 θερμίδες ανά ποτήρι). Επίσης, οι ξηροί οίνοι περιέχουν ελάχιστη ζάχαρη, συνήθως λιγότερο από ένα γραμμάριο ζάχαρης ανά 30 ml, ενώ τα λεγόμενα demi sec ή medium dry και doux ή sweet θεωρούνται πιο «παχυντικά», κουβαλώντας πάνω από 2 έως και 3 γραμμάρια ζάχαρης.

 

Γιατί θα λατρέψετε το Prosecco

Ωστόσο, υπάρχει ένας οίνος που πραγματικά ευφραίνει τη δίαιτά σας, και λέγεται Prosecco. Αυτό το πολύ δημοφιλές ιταλικό αφρώδες κρασί, περιέχει 70 θερμίδες ανά ποτήρι των 100ml (ένα αντίστοιχο ποτήρι σαμπάνιας έχει 128 θερμίδες), ενώ έχει πιο έντονα αρώματα φρούτων και λουλουδιών του σταφυλιού.

 

Καταπιείτε την υπερηφάνεια σας και επιλέξτε light μπύρες

Αν δεν μπορείς να αντισταθείτε στις μπύρες, τότε οι ελαφρύτερες παραλλαγές τους είναι η ιδανική επιλογή, επειδή δεν περιέχουν πάνω από 100 θερμίδες ανά ποτήρι των 250 ml, εξοικονομώντας σχεδόν 50 θερμίδες συγκριτικά με τις κανονικές μπύρες. Αξίζει ωστόσο να ελέγχετε την ποσότητα που πίνετε, καθώς η λιγότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, οδηγεί -πιθανώς- σε μεγαλύτερη κατανάλωση. Τέλος, αν δεν σας ενδιαφέρει καθόλου η ύπαρξη αλκοόλ στη μπύρα σας, μπορείτε να στραφείς στις μπύρες 0%. Ενώ η γεύση τους δεν αλλάζει, περιέχουν μόνο 38 θερμίδες ανά ποτήρι 250 ml.

 

Μείνετε πειθαρχημένοι

Λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε πώς η επιθυμία μας για ποτό μπορεί να καταλήξει σε χιονοστιβάδα, ποτήρι το ποτήρι. Εάν κάποιο βράδυ το παρακάνετε, καταρτίστε ένα αυστηρό σχέδιο κατανάλωσης αλκοόλ για την επόμενη εβδομάδα. Η πειθαρχία είναι το όνομα του παιχνιδιού ενάντια στα περιττά κιλά, ενώ ταυτόχρονα, μια συγκρατημένη στάση σας απέναντι στο αλκοόλ είναι πολύ ευεργετική για την καρδιά σας, τον βραδινό ύπνο ακόμη και για τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Είτε πρόκειται για αναζωογονητικές μέρες ολικής αποχής από το αλκοόλ, είτε για σταθερή επιμονή σας στην καθημερινή ελάχιστη κατανάλωση, τα πλεονεκτήματα είναι όλα δικά σας.