Η πανδημία του κορονοϊού ήρθε και άλλαξε τα πάντα στον πλανήτη. Ο κόσμος της γαστρονομίας και του κρασιού δεν θα μπορούσε φυσικά να μείνει ανεπηρέαστος. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η πανδημία, εκτός όλων των άλλων, δημιούργησε νέες τάσεις στον τρόπο με τον οποίο αγοράζουμε και πίνουμε κρασί. Ας δούμε πέντε από τις σημαντικότερες.
 

 

Το ροζέ Prosecco είναι το νέο trend

Εδώ και μερικά χρόνια το ροζέ κρασί έχει εκτοξευτεί σε πωλήσεις σε όλον τον κόσμο. Η κατανάλωση ροζέ δεν δείχνει να περιορίζεται. Η πλατφόρμα Wineaccess.com πούλησε επτά φορές περισσότερα μπουκάλια ροζέ κρασί το 2020 από ό, τι το καλοκαίρι του 2019. Η δημοσιογράφος, συγγραφέας και οινοκριτικός Elin McCoy στοιχηματίζει ότι το απόλυτο φαβορί του 2021 θα είναι το ροζέ Prosecco. Σύμφωνα με τον John Gillespie, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Wine Opinions, ο συνδυασμός της τάσης του prosecco με αυτήν των ροζέ είναι σχεδόν σίγουρη επιτυχία αυτή τη χρονιά.

Οι online αγορές θα συνεχίσουν να αυξάνονται

Οι διαδικτυακές πωλήσεις κρασιού σημειώνουν τεράστια αύξηση. Ο Rob McMillan, ιδρυτής της Silicon Valley Bank Wine Division, αναφέρει ότι για τους μικρούς παραγωγούς η αύξηση αυτή άγγιξε το 153%. Το 2021 θα φέρει ακόμη περισσότερους ιστότοπους αγορών και μηχανές αναζήτησης για τους οινόφιλους.

Εικονικές γευσιγνωσίες: Το νέο happy hour

Λόγω των αλλαγών στην εργασιακή κουλτούρα που έφερε η πανδημία, οι εικονικές γευσιγνωσίες αναδεικνύονται σε τάση. Οι παραγωγοί μετατρέπουν αυτές τις δοκιμές σε ψηφιακές, με πολλές μεγάλες εταιρείες να τις προσφέρουν στους εργαζόμενούς τους, αποστέλλοντας μπουκάλια κρασί (και σνακ μερικές φορές) στα σπίτια όσων συμμετέχουν στις δοκιμές.

Οινοτουρισμός μέσω streaming

Ο οινοτουρισμός δεν πρόκειται να ανακάμψει για αρκετό καιρό. Οι λάτρεις του κρασιού θα βασιστούν στα virtual ταξίδια. Ο επιχειρηματίας της Silicon Valley, Michael Baum δημιούργησε έναν καινοτόμο τουριστικό κόμβο στη Βουργουνδία, αφού αγόρασε το κτήμα Château de Pommard. Τώρα λανσάρει το Vivant, μια πλατφόρμα που κάνει streaming οινικών εμπειριών από όλο τον κόσμο.

Η Πορτογαλία στο προσκήνιο

Η αναζήτηση νέων ποικιλιών οδηγεί στην Πορτογαλία, γράφει το Bloomberg. Οι πωλήσεις των κρασιών της χώρας αυξήθηκαν κατά 35,1% μόνο τον Σεπτέμβριο στις ΗΠΑ. Ο λόγος είναι απλός: η σχέση ποιότητας-τιμής. Όπως αναφέρει η Elin McCoy, τα πορτογαλικά κρασιά είναι εξαιρετικά, μπορούν να συνδυαστούν υπέροχα με φαγητό και είναι οικονομικά επίσης. Τα κόκκινα της κοιλάδας Douro είναι γευστικότατα, αλλά το 2021 αναμένεται να έρθει στο προσκήνιο η περιοχή Alentejo, με τα υπέροχα κρασιά της, τους «ροκ σταρ-οινοπαραγωγούς» και ένα φανταστικό πρόγραμμα αειφορίας.

Με πληροφορίες από Bloomberg