Οι των δεύτερων -άντα θα θυμάστε σίγουρα τα φορητά ηλεκτρονικά παιχνίδια, αυτές τις συσκευές με την απρόμαυρη οθόνη όπου μπορούσες να παίξεις μόνο ένα παιχνίδι – κάποιο υποτυπώδες τένις, ένα ράλι, ένα Donkey Kong... Η Nintendo είχε βγάλει πολλά λεφτά με αυτά τα ηλεκτρονικά τσέπης – η σειρά Game & Watch όπως την ονόμαζε είχε φτάσει τα 59 παιχνίδια και είχε πουλήσει κάπου 43 εκατ. κομμάτια σε όλο τον κόσμο.

Δημιουργός τους ήταν ο Γκανπέι Γιοκόι, που είχε την ιδέα να συνδυάσει τη φιλοσοφία αυτών των συσκευών με εκείνη της πρώτης παιχνιδομηχανής της εταιρείας, του Nintendo Entertainment System που είχε κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία το 1983. Σε συνεργασία με τον Σατόρου Οκάντα δημιούργησαν μία φορητή συσκευή που μπορούσε να δεχτεί cartridges με διαφορετικά παιχνίδια, αντί να παίζει μόνο ένα. Την ονόμασαν Game Boy και κυκλοφόρησε πριν από ακριβώς 30 χρόνια, στις 21 Απριλίου 1989 (στις ΗΠΑ έφτασε τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς και στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο της επομένης).


Ο Γκανπέι Γιοκόι (1941-1997) με ένα Game Boy Light

Τεχνολογικά η συσκευή δεν ήταν κάτι το εντυπωσιακό. Μια πράσινη οθόνη dot matrix, πέντε πλήκτρα και ένα ηχειάκι. Μπορούσες όμως να παίξεις Super Mario, Zelda, Tetris και ένα σωρό ακόμη παιχνίδια, ενώ οι 4 μπαταρίες AA που έπαιρνε αρκούσαν για πολλές ώρες παιχνιδιού. Αντίθετα, οι ανταγωνιστές που δεν άργησαν να εμφανιστούν, αν και ήταν πολύ μπροστά τεχνολογικά, δεν μπόρεσαν να πλησιάσουν καν την επιτυχία του Game Boy.

Η Sega κυκλοφόρησε το Game Gear την επόμενη χρονιά με έγχρωμη, φωτιζόμενη οθόνη και πολύ ταχύτερο επεξεργαστή. Όμως ήταν άβολα μεγάλο, βαρύ και οι 6 μπαταρίες του σχεδόν... εξατμίζονταν με λίγο παιχνίδι. Ενώ και τα παιχνίδια του, πλην ορισμένων εξαιρέσεων, δεν ήταν το ίδιο καλά με εκείνα της Nintendo. To Lynx της Atari ήταν ακόμη πιο προηγμένο, αλλά κόστιζε τ διπλάσια χρήματα σε σχέση με το Game Boy και διέθετε ελάχιστα παιχνίδια. Κάπως έτσι το «αγόρι» της Nintendo έφτασε (μαζί με τον διάδοχό του, το Game Boy Color), να πουλήσει πάνω από 118 εκατ. κομμάτια σε όλο τον κόσμο και να γίνει η πιο επιτυχημένη παιχνιδομηχανή της εποχής του.

Η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι το 2001, όταν κυκλοφόρησε το Game Boy Advance. Συνολικά κυκλοφόρησαν 7 διαφορετικά Game Boy:

  1. Game Boy: To αυθεντικό (1989)
  2. Game Boy Pocket: Το αυθεντικό σε μικρότερες διαστάσεις και με 2 μπαταρίες αντί για 4 (1996)
  3. Game Boy Light: Το αυθεντικό με φωτιζόμενη οθόνη, δεν βγήκε εκτός Ιαπωνίας (1998)
  4. Game Boy Color: Το αυθεντικό με έγχρωμη οθόνη, υποστήριζε τα παιχνίδια του Game Boy (1998)
  5. Game Boy Advance: Νέο μηχάνημα, με έγχρωμη και μεγαλύτερη οθόνη (χωρίς φωτισμό όμως), υποστήριζε τα παιχνίδια των Game Boy και Game Boy Color (2001)
  6. Game Boy Advance SP: Βελτιωμένη έκδοση με έγχρωμη, μεγαλύτερη και φωτιζόμενη οθόνη, υποστήριζε τα παιχνίδια όλων των προηγούμενων συστημάτων (2003)
  7. Game Boy Micro: Παραλλαγή του Advance SP, αλλά με μικρότερες διαστάσεις – δεν υποστήριζε παιχνίδια Game Boy και Game Boy Color (2005)

Όλα τα Game Boy μαζί (λείπει το Light που κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία). Από αριστερά προς τα δεξιά: Game Boy, Pocket, Color, Advance, Advance SP, Micro

H φορητή συσκευή Nintendo DS με τις δύο οθόνες, που διαδέχτηκε τα Game Boy, κατάφερε να τα ξεπεράσει σε πωλήσεις και να γίνει η δεύτερη πιο ευπώλητη παιχνιδομηχανή όλων των εποχών μέχρι σήμερα, πίσω από το PlayStation 2. Κάπως έτσι φτάσαμε και στο τελευταίο best seller της Nintendo, το Switch, που συνδυάζει φορητότητα με... καναπέ και τηλεόραση.

Το μυστικό της επιτυχίας όλων αυτών των μηχανημάτων της Nintendo, ξεκινώντας από το πρώτο Game Boy που γιορτάζει σήμερα, ήταν η χρήση της τεχνολογίας με μέτρο. Η εταιρεία προχωρούσε στη χρήση νέας τεχνολογίας μόνο όταν έκρινε ότι αυτή θα βελτίωνε την εμπειρία του gaming. Καινοτόμησε με το Game Boy, με το DS, με το Wii που ζητούσε κίνηση από τον παίκτη, με το Switch που είναι μοναδικό στο είδος του και πούλησε περισσότερα κομμάτια το 2018 από κάθε άλλη παιχνιδομηχανή.