Η είδηση ότι ο Ιταλοαμερικανός κατασκευαστής και ιδιοκτήτης ακινήτων Μάριο Σεγκάλε απεβίωσε στα 84 χρόνια του, θα περνούσε απαρατήρητη αν δεν σχετιζόταν με τον πιο δημοφιλή ήρωα στην ιστορία των video games. Γιατί όταν στην αρχή των 80s, στο Σιάτλ των ΗΠΑ, συναντήθηκαν οι δρόμοι του Μάριο Σεγκάλε και του Ιάπωνα Σιγκέρου Μιγιαμότο, «βαφτίστηκε» ο γνωστός σε όλους Mario της Nintendo.

Ο Mario, που έχει πρωταγωνιστήσει σε περισσότερα από 200 παιχνίδια είναι μακράν ο πιο δημοφιλής ηλεκτρονικός ήρωας και η ιστορία του έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ιστορία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με εκείνη της Nintendo, του ιαπωνικού κολοσσού που ιδρύθηκε τον 19ο αιώνα και συγκεκριμένα το 1886. Δεν παρήγαγε videogames τότε φυσικά, αλλά κάρτες για παιχνίδια. Με τον πέρασμα των χρόνων στις δραστηριότητές της πρόσθεσε ταξιδιωτικό γραφείο, ξενοδοχεία ημιδιαμονής και ταξί.  Στη δεκαετία του 1970 αντιμετώπιζε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και έψαχνε τρόπο να ξαναμπεί στα πράγματα. Τον βρήκε στην αναπτυσσόμενη αγορά των βιντεοπαιχνιδιών και προσέλαβε τον νεαρό καλλιτέχνη Σιγκέρου Μιγιαμότο.

Στο παραπάνω βίντεο ο Μιγιαμότο εξηγεί πώς δημιούργησε τον Mario, αρχικά ως πρωταγωνιστή του παιχνιδιού Donkey Kong. Αρχικά των ονόμασε Mr. Video και στη συνέχεια Jumpman. Καθώς ανέβαινε σκάλες σε μια οικοδομή για να σώσει την κοπέλα του από έναν γορίλα, αποφασίστηκε το επάγγελμά του να είναι ξυλουργός. Όσο για την εμφάνισή του; Σχεδιάζοντας με τα χοντροκομμένα γραφικά της εποχής – μιλάμε για το 1981 – αναγκάστηκε να βάλει μουστάκι στον ήρωά του, προκειμένου να ξεχωρίζει καλύτερα η μύτη από το υπόλοιπο πρόσωπο. Και επειδή ο σχεδιασμός μαλλιών ήταν πολύπλοκος, το πρόβλημα λύθηκε με ένα καπέλο.

Το όνομα Mario προέκυψε όταν η Nintendo έστειλε το Donkey Kong στην αμερικανική αγορά και ο Μιγιαμότο συνόδευσε την αποστολή. Τα παιχνίδια κατέφθασαν σε μια μεγάλη αποθήκη στο Σιάτλ και εκεί ο Ιάπωνας συνάντησε τον ιδιοκτήτη της, Μάριο Σεγκάλε, που ήταν επίσης μυστακοφόρος. Το όνομα έκανε «κλικ» στον Μιγιαμότο καθώς το βρήκε απλό και εύκολο για χρήση σε όλες της γλώσσες.

Όταν του χάρισε το δικό του παιχνίδι το 1983 με τίτλο «Mario Bros.», τον έβαλε να χοροπηδάει πάνω σε σωλήνες και το επάγγελμά του άλλαξε από ξυλουργός σε υδραυλικός. Του έδωσε και έναν αδερφό, που ήταν σχεδόν ίδιος, αλλά με διαφορετικά χρώματα. Αναζήτησε το δεύτερο δημοφιλέστερο ιταλικό όνομα μετά το Mario και βρήκε το Luigi. Το οποίο τον ενθουσίασε, γιατί στα ιαπωνικά ακούγεται όπως η λέξη «παρόμοιος».

Ακολούθησαν τα παιχνίδια «Super Mario Bros.», το «Super Mario Land», το «Super Mario World» και πάει λέγοντας. Μέσα στο 2018 έχουν ήδη κυκλοφορήσει τρία παιχνίδια με τον Mario για την κονσόλα Switch («Mario Tennis Aces», «Super Mario Party» και «Super Smash Bros. Ultimate») και όλα δείχνουν ότι ο μυστακοφόρος υδραυλικός δεν θα αργήσει να γίνει ο πρώτος ήρωας βιντεοπαιχνιδιών με τον οποίο θα έχουν παίξει παππούδες, γονείς και εγγόνια...