Οι ιστορίες τους ξεκίνησαν από το χαρτί, ωστόσο έκλεψαν το ενδιαφέρον σεναριογράφων και σκηνοθετών και μεταφέρθηκαν στη μικρή οθόνη, καθηλώνοντας τους τηλεθεατές και αφήνοντας μία σημαντική κληρονομιά στην ελληνική τηλεόραση και τη μυθοπλασία.

«Το Νησί», Mega, 2010

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ, για το οποίο η συγγραφέας είχε δεχτεί πρόταση ακόμη και από το Χόλιγουντ για να γίνει ταινία, η σειρά έδειχνε τη 18χρονη Αλέξις Φίλντινγκ από την Βρετανία να θέλει να μάθει τα πάντα για την πραγματική της οικογένεια από την Ελλάδα και να ταξιδεύει στη γενέτειρα της μητέρας της, την Κρήτη. Εκεί, βρήκε την κυρα-Φωτεινή η οποία και της διηγήθηκε την ιστορία της οικογένειάς της και όσα συνέβαιναν στη Σπιναλόγκα με τη νόσο του Χάνσεν, γνωστή και ως λέπρα.

Η ακριβότερη ίσως παραγωγή στην Ελλάδα, με κόστος 4 εκατομμύρια ευρώ, έγινε η αιτία για να καθηλωθούν στους δέκτες τους εκατομμύρια τηλεθεατές και το ρεκόρ τηλεθέασης να καταρρίπτεται συνεχώς. Το σενάριο υπογράφει η Μιρέλλα Παπαοικονόμου, που χρειάστηκε να το γράψει αρκετές φορές και με πολλές αλλαγές, ώστε να καλυφθούν και τα 26 επεισόδια, ενώ οι ερμηνείες των Στέλιου Μάινα, Κατερίνας Λέχου, Φιλαρέτης Κομνηνού μίλησαν στις καρδιές του κοινού.

«Οι μάγισσες της Σμύρνης», Mega, 2005

Το βιβλίο της Μάρας Μεϊμαρίδη κυκλοφόρησε πρώτη φορά από τις εκδόσεις «Καστανιώτη» το 2001 και μέσα σε λίγο καιρό κατάφερε να γίνει best seller. Η ιστορία μιας Σμυρνιάς, που γνώρισε μια Τουρκάλα και μυήθηκε στη μαγεία για να παγιδεύει άνδρες, «ζωντάνεψε» στους τηλεοπτικούς δέκτες, το 2005, στο Mega, ακολουθώντας την ίδια επιτυχημένη πορεία.

Tα ακριβά γυρίσματα, η συναρπαστική πλοκή, που εκτυλισσόταν μεταξύ του «σήμερα» και της ξελογιάστρας Σμύρνης του 1887, οι ταλαντούχοι ηθοποιοί, όπως η Φιλαρέτη Κομνηνού, η Μαρία Τζομπανάκη και η Μαρίνα Καλογήρου, υπό τη σκηνοθετική μαεστρία του Κώστα Κουτσομύτη, κατάφεραν να «μαγέψουν» με ξόρκια και μαντζούνια μιας άλλης εποχής το τηλεοπτικό κοινό.

«Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», Ant1, 1992

Μία ακόμα δουλειά διά χειρός Κώστα Κουτσομύτη, που προβλήθηκε μέσω της συχνότητας του Ant1 το 1992. Ήταν η πρώτη ελληνική σειρά ιδιωτικού καναλιού που θεωρήθηκε ως η ακριβότερη των μέχρι τότε δεδομένων. Μέσα στα 37 επεισόδια, το κοινό παρακολουθούσε τις ζωές, τους έρωτες, τις απογοητεύσεις και τα όνειρα των δύο κεντρικών ηρώων, ενώ παράλληλα ξεδιπλωνόταν και μια ολόκληρη εποχή, που οριοθετείται από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τη δεκαετία του 1990.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, ο Ηλίας Λογοθέτης, η Βέρα Κρούσκα, ο Γιώργος Νινιός, ο Κώστας Αρζόγλου και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, σε ρόλους-ορόσημο για την καριέρα τους, ερμήνευσαν μοναδικά τους ήρωες του βιβλίου, ενώ το ομώνυμο τραγούδι των τίτλων από τον Γιώργο Νταλάρα έγινε από τα πιο δημοφιλή και χαρακτηριστικά soundtracks της δεκαετίας και αγαπιέται μέχρι σήμερα.

«Το τρίτο στεφάνι», Ant1, 1995

Το ομώνυμο μυθιστόρημα του Κώστα Ταχτσή αφηγείται τη ζωή της Νίνας, μιας γυναίκας που είναι γεμάτη πάθος και αγάπη για τη ζωή, που κάνει τρεις γάμους κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου και της Κατοχής και παράλληλα αποτελεί ένα λαογραφικό ψηφιδωτό των δεκαετιών αυτών. Το ρόλο αυτό ανέλαβε να ενσαρκώσει η ανεπανάληπτη Νένα Μεντή, στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου, που επιμελήθηκε ο Γιάννης Δαλιανίδης, το 1995.

Το αποτέλεσμα ήταν για πολλούς αμφιλεγόμενο, ειδικά εκείνη την εποχή, παρ’ όλα αυτά αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τον κόσμο και σίγουρα έχει μία θέση σε αυτήν εδώ τη λίστα. Η σειρά προβλήθηκε για πρώτη φορά από τον ΑΝΤ1 και ολοκληρώθηκε σε 16 επεισόδια. Το τραγούδι τίτλων ερμήνευσε η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, που έγινε μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία.

«Η αγάπη άργησε μια μέρα», ΕΡΤ1, 1997

Μια σκληρή ιστορία γυναικών στα χρόνια του πολέμου, έτσι όπως την εμπνεύστηκε η Λιλή Ζωγράφου, «ζωντάνεψε» στη μικρή οθόνη το 1997 από τη δημόσια τηλεόραση, η οποία έπειτα από αυτή τη σειρά μπήκε δυναμικά στο στίβο των τηλεοπτικών διασκευών. Η υπόθεση αφορούσε σε μια οικογένεια που έκρυβε έναν Ιταλό αντιφασίστα κατά τη διάρκεια της Κατοχής, ο οποίος έγινε και η αιτία… δραματικού εμφυλίου μεταξύ των αδελφών της φαμίλιας.

Σε σκηνοθεσία Κώστα Κουτσομύτη και με εξαιρετικές ερμηνείες από τις Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Τάνια Τρύπη, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Μαρίνα Ψάλτη και Αφροδίτη Γρηγοριάδη, η σειρά κατάφερε να αποσπάσει έντεκα διακρίσεις στα τηλεοπτικά βραβεία εκείνης της χρονιάς, αποδεικνύοντας ότι οι τηλεθεατές επιβραβεύουν τις καλές δουλειές.

«Ο κίτρινος φάκελος», Ant1, 1990

Αποτέλεσε την πρώτη σειρά που ξεχώρισε, στις αρχές της ιδιωτικής τηλεόρασης, ενώ βασίστηκε στο μυθιστόρημα του 1956 από τον Μ. Καραγάτση. H ιστορία αφορούσε στο Μάνο Τασάκο, ένα γοητευτικό δικηγόρο και συγγραφέα, που αυτοκτόνησε στο γραφείο του με ένα περίστροφο. Ένας φίλος του συγγραφέας, που έλαβε ένα κίτρινο φάκελο με αποσπάσματα από το καινούριο βιβλίο που ετοίμαζε ο αποθανών, ανέλαβε να ολοκληρώσει το έργο του. Πρόσωπα που εμπλέκονταν στην υπόθεση, ο Κωστής Ρούσης, μεγάλος διανοούμενος των Αθηνών, και η Μαρία Πετροπούλου, κρυφή ερωμένη του Τασάκου.

Το σενάριο της σειράς υπέγραφε ο Βαγγέλης Γκούφας, τη σκηνοθεσία ο Κώστας Κουτσομύτης, ενώ τους κεντρικούς ρόλους ερμήνευαν οι Γιώργος Κιμούλης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Ηλίας Λογοθέτης, Γιώργος Μιχαλακόπουλος. Να σημειωθεί ότι ο «Κίτρινος Φάκελος» είχε γυριστεί παλιότερα από την ΕΡΤ, αλλά δεν προβλήθηκε ποτέ.

«Πρόβα νυφικού», Ant1, 1995

Το 1995 το βιβλίο της Ντόρας Γιαννακοπούλου πήρε το δρόμο προς τη μικρή οθόνη, από τη συχνότητα του Ant1, και η σειρά συγκαταλέγεται στις πιο δημοφιλείς στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης. Το σκηνοθετικό τιμόνι κρατούσε, για ακόμα μία φορά, ο Κώστας Κουτσομύτης και η σειρά σύστησε στο κοινό πολλούς αγαπημένους πρωταγωνιστές, όπως τη Πέγκυ Τρικαλιώτη και το Νίκο Ψαρρά.

Η υπόθεση αφορούσε σε μια γυναίκα στο Γαλαξίδι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της Κατοχής, που αντιλήφθηκε ότι την απατά ο μέλλων σύζυγός της και έκτοτε μπλέκει σε ένα γαϊτανάκι ερωτικού δράματος. Στο τραγούδι των τίτλων, που συνέθεσε ο Βασίλης Δημητρίου, χαρίζει τη φωνή της η Μαρινέλλα.

«Η Αίθουσα του Θρόνου», Mega, 1998

Το μυθιστόρημα του βραβευμένου και πολυμεταφρασμένου ακαδημαϊκού, Τάσου Αθανασιάδη, ενέπνευσε το 1998 μία από τις πιο ακριβές τηλεοπτικές παραγωγές στην Ελλάδα και σίγουρα αποτελεί έναν από τους λόγους που το Mega ήταν περήφανο για το ένδοξο ψυχαγωγικό παρελθόν του. Με 35 πρωταγωνιστές, χιλιάδες κομπάρσους, τα γυρίσματα στη Σύρο, στο μέγαρο της Δούκισσας της Πλακεντίας στην Πεντέλη και στη θαλαμηγό του ’60, το κάθε επεισόδιο κόστιζε δεκαεννιά εκατομμύρια δραχμές!

Η υπόθεση μιλά για τους ήρωες της καθημερινότητας σε ένα ελληνικό νησί, αρκετές δεκαετίες νωρίτερα και την προαιώνια μάχη του καλού με το κακό. Από το απαιτητικό καστ ξεχώρισαν η Μαρία Ναυπλιώτου, με εντυπωσιακό ντεμπούτο στη μικρή οθόνη, ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε ρόλο μοναχού, ο Αλέκος Αλεξανδράκης και ο Νίκος Ρίζος, σε δύο από τους τελευταίους ρόλους της ζωής τους, με τον τελευταίο να αφήνει την τελευταία του πνοή την ίδια μέρα που ολοκληρώθηκε η σειρά, κάνοντας ένα αξέχαστο φινάλε.