Τρεις εβδομάδες έχουν συμπληρωθεί περίπου από  την ημέρα που τα μέτρα για τον κορονοϊό έγιναν πιο αυστηρά και οι περισσότεροι από εμάς αποφασίσαμε να μείνουμε σπίτι. Η κανονικότητα και η καθημερινότητα, σίγουρα, δεν είναι ίδια σε όλους τους τομείς, ενώ εξαίρεση στον κανόνα δεν αποτελεί ο μικρόκοσμος της TV. 

Η πανδημία που πλήττει τη χώρα μας έχει φέρει σαρωτικές αλλαγές στη μικρή οθόνη, που αφορούν όχι μόνο στη μείωση των διαφημιστικών πακέτων και στο «πάγωμα» της ψυχαγωγίας, αλλά και στην ενίσχυση της ενημέρωσης και τη στροφή του κοινού στην πληροφόρηση. Μάλιστα, όλα αυτά σε μία τηλεοπτική χρονιά που οι παραγωγές άνθιζαν και τα μεγαλεπήβολα σχέδια των καναλαρχών πρωταγωνιστούσαν. 

Οι περισσότερες ψυχαγωγικές εκπομπές και τα σίριαλ έχουν κατεβάσει ρολά, δημιουργώντας μεγάλες απώλειες στους πίνακες της Nielsen ειδικά στο δυναμικό κοινό. Αυτή την περίοδο, στον αέρα δεν βγαίνουν με καινούργια επεισόδια ούτε τα σίριαλ του ALPHA, «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», «Έρωτας μετά», «Σπίτι είναι», «Έλα στη θέση μου», ούτε οι παραγωγές του ΑΝΤ1 «Άγριες Μέλισσες», «Πέτα τη φριτέζα», «Μην ψαρώνεις», «Γυναίκα χωρίς όνομα» και «Αν ήμουν πλούσιος». Στην ίδια μοίρα είναι και η δραματική σειρά του OPEN, «Κόκκινο Ποτάμι», όπως και αρκετά από τα τηλεπαιχνίδια και τις ψυχαγωγικές εκπομπές. 


Τα γυρίσματα της σειράς "Άγριες Μέλισσες" έχουν σταματήσει.

Το «Ρουκ Ζουκ» και το «Still Standing» του σταθμού του Αμαρουσίου, το «Καλό μεσημεράκι» του ΣΚΑΪ και η εκπομπή «Μεσημέρι με τον Γιώργο Λιάγκα», είναι από τα φορμάτ που δεν βγαίνουν στον αέρα και τα τρία πρώτα παίζονται σε επανάληψη προκειμένου να καλυφθεί το κενό στον προγραμματισμό των σταθμών. Τα μεγάλα σόου του δεύτερου μισού της σεζόν, «Your Face Sounds Familiar», «My style rocks» και «Just the 2 of us» επίσης δεν προβάλλονται καθώς πρόκειται για πολυάριθμες παραγωγές και ο κίνδυνος είναι μεγάλος στις ημέρες που διανύουμε. Την ίδια στιγμή, έχει αναβληθεί μέχρι νεοτέρας ο νέος κύκλος του «Big Brother» του ΣΚΑΪ, για τον οποίο μάλιστα έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ. 

«Λουκέτο» στις αθλητικές εκπομπές 

Στην εποχή του κορονοϊού όχι μόνο έχουν ακυρωθεί όλες οι αθλητικές διοργανώσεις, όπως το «Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου» και οι «Ολυμπιακοί αγώνες», αλλά σχεδόν καμία αθλητική εκπομπή δεν «παίζεται» καθώς δεν έχουν υλικό και θέματα προς συζήτηση. Αυτό δημιουργεί ένα ακόμη σημαντικό κενό στον προγραμματισμό των καναλιών, σε μία περίοδο μάλιστα που υπό φυσιολογικές συνθήκες τα αθλητικά πρωταγωνιστούν. 


Η Νίκη Λυμπεράκη ξεκινά την εκπομπή "Info-19" στο OPEN.

Ενίσχυση της ενημέρωσης 

Τα προγράμματα των σταθμών έχουν εμπλουτιστεί με ενημερωτικές εκπομπές, καθώς το κοινό διψά για έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση, ενώ τα δελτία ειδήσεων διαρκούν πολύ περισσότερο προκειμένου να καλυφθεί η επικαιρότητα. 

Το MEGA, χαρακτηριστικά, βγάζει στον αέρα έκτακτες εκπομπές για τον κορονοϊό με τον Νίκο Ευαγγελάτο και τις Ράνια Τζίμα και Δώρα Αναγνωστοπούλου να αναλαμβάνουν την παρουσίαση, ενώ ο ΣΚΑΪ κάθε πρωί στις 12.00 και κάθε απόγευμα στις 17.05 προβάλλουν έκτακτα μαγκαζίνο για τον κορονοϊό. Ακόμη, το OPEN θα βγάλει στον αέρα κάθε Τρίτη την εκπομπή με τη Νίκη Λυμπεράκη, «INFO-19», που θα εστιάζει στο ίδιο θέμα. 


Η Σία Κοσιώνη και το δελτίο του ΣΚΑΪ είναι από τους νικητές της εποχής.

Τα αποτελέσματα στους πίνακες της Nielsen 

Η προαναφερθείσα κατάσταση έχει διαμορφώσει και τα νούμερα στους πίνακες της Nielsen. Όσες ψυχαγωγικές εκπομπές συνεχίζουν να βγαίνουν στον αέρα, όπως το «Πρωινό» του ΑΝΤ1, το «Happy Day» του ALPHA, το «Ευτυχείτε» του OPEN» και η «Φωλιά των Κου Κου» του STAR, η «Ελένη» του καναλιού της Κάντζας, η μεταμεσονύκτια εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου «Live tonight» περιορίζονται σε ποσοστά της τάξης 10-15%. 

Αντίθετα, οι ενημερωτικές εκπομπές και τα δελτία βλέπουν τις μετοχές τους να ανεβαίνουν. Από τους μεγάλους νικητές της εποχής, ο ΣΚΑΪ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων με τη Σία Κοσιώνη τις καθημερινές και τον Νίκο Στραβελάκη τα Σαββατοκύριακα, όλο το Μάρτιο, έσπασε κάθε ρεκόρ και προπορεύτηκε σημαντικά του ανταγωνισμού, ανεξαρτήτως ώρας μετάδοσης, συγκεντρώνοντας κατά μέσο όρο 999.577 τηλεθεατές. Πρώτο ήταν και σε μερίδιο τηλεθέασης, όπου σημείωσε 20,4%.

Ο Δημήτρης Οικονόμου και η Μαρία Αναστασοπούλου με την εκπομπή «Σήμερα» ήταν, όπως κάθε μήνα έτσι και το Μάρτιο, στην κορυφή με μερίδιο τηλεθέασης 25,3% στο γενικό σύνολο κοινού. Οι «Αταίριαστοι», Γιάννης Ντσούνος και Χρήστος Κούτρας, ήταν επίσης πρώτοι σημειώνοντας 23,4% στο σύνολο του πληθυσμού. Στην πρώτη θέση βρέθηκε και το «Newsroom», με τον Δημήτρη Καμπουράκη και τον Νίκο Υποφάντη, καταγράφοντας μέσο όρο 18,5% στο γενικό σύνολο. Στην πρώτη θέση, έναντι των ενημερωτικών προγραμμάτων του ανταγωνισμού, και η απογευματινή εκπομπή «Εξελίξεις live» με τον Νίκο Στραβελάκη και την Εύα Αντωνοπούλου με μερίδιο τηλεθέασης 11,7% στο γενικό σύνολο του κοινού.

Όσον αφορά στο δυναμικό κοινό, το δελτίο του STAR με τη Μάρα Ζαχαρέα στη διεύθυνση και την παρουσίαση, ήρθε πρώτο στη ζώνη των 20.00 καταγράφοντας από 1η έως 31 Μαρτίου μερίδιο 16,5%. Ακόμη καλύτερη είναι η επίδοση του δελτίου τις καθημερινές, καταγράφοντας από Δευτέρα έως Παρασκευή μερίδιο 17,5%. 

Υψηλά ποσοστά, τέλος, για τα δεδομένα του MEGA, σημειώνουν και οι έκτατες βραδινές εκπομπές, που δείχνουν τον παλμό της εποχής και χαρίζουν διψήφια νούμερα στο κανάλι.