Η φετινή τηλεοπτική χρονιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ανατρεπτική και δύσκολη. Ανατρεπτική, γιατί βγήκαν στον αέρα πρότζεκτ πολλά υποσχόμενα που δεν κατάφεραν να κερδίσουν το στοίχημα της επιτυχίας και άλλα που –ενδεχομένως- κανείς δεν πίστευε ότι θα σαρώσουν. Δύσκολη, γιατί αρκετά πρότζεκτ έριξαν, πρόωρα, τίτλους τέλους με τα κανάλια να αποδεικνύουν ότι σε μία απαιτητική αγορά… όλα μετριούνται με αριθμούς. Στο παραπάνω κλίμα, υπάρχουν και οι αδιαμφισβήτητοι νικητές, που έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν πλατιά για την απόδοσή τους.

Ένας από αυτούς το «MasterChef 2». Ο διαγωνισμός μαγειρικής του Star, που προβάλλεται στην prime time ζώνη, απέναντι από το «Survivor 2», κατάφερε να σκαρφαλώσει ψηλά στους πίνακες της Nielsen και να ανταγωνιστεί το ριάλιτι του Σκάι, προσεγγίζοντας παράλληλα την τέχνη της κουζίνας με έναν διαφορετικό και πιο επαγγελματικό τρόπο, σε σχέση με παρόμοια πρότζεκτ. Αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της επιτυχίας η κριτική επιτροπή, Πάνος Ιωαννίδης, Λεωνίδας Κουτσόπουλος και Σωτήρης Κοντιζάς, που με τα σχόλιά τους κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Σημαντικό ρόλο είχε και η επιλογή των παικτών από την παραγωγή, χαρακτήρες διαφορετικοί που –σε κάποιες περιπτώσεις- αρέσκονταν στην ίντριγκα.

Αναφερόμενοι στο «Survivor 2», είναι κοινώς αποδεκτό –είτε αρέσει το κόνσεπτ σαν φιλοσοφία είτε όχι- ότι παραμένει ένα τηλεοπτικό φαινόμενο. Μπορεί ο δεύτερος κύκλος να μην σημειώνει τα ίδια νούμερα τηλεθέασης με τον πρώτο, όμως, τερματίζει πρώτο στους πίνακες της Nielsen από την ημέρα της πρεμιέρας του. Μάλιστα, η πρωτιά είναι ιδιαίτερα σημαντική σε μία ζώνη προγράμματος, που έχει να ανταγωνιστεί δύο ισχυρά προγράμματα όπως το προαναφερθέν και το «Τατουάζ» του Alpha. Ωστόσο, τίποτα δεν συμβαίνει τυχαίο. Η τουρκική παραγωγή, που κρύβεται πίσω από το πρότζεκτ, φροντίζει συνεχώς να εκπλήσσει το κοινό, με νέους παίκτες να μπαίνουν στις ομάδες των Μαχητών και των Διάσημων, με τον Γιώργο Λιανό να αναλαμβάνει χρέη δεύτερου παρουσιαστή, με τις ημέρες προβολής να αυξάνονται από τέσσερις σε πέντε.

«Τατουάζ», ένα μεγάλο κομμάτι στην ελληνική μυθοπλασία. Η σειρά του Alpha, που φέρει την υπογραφή της dream team που απαρτίζεται από τους Ανδρέα Γεωργίου, Κούλλη Νικολάου και Βάνα Δημητρίου, είναι η μοναδική παραγωγή που στάθηκε με το κεφάλι ψηλά, απέναντι από τα ριάλιτι και τα σόου, αποδεικνύοντας ότι τα καλά δουλεμένα σίριαλ πάντα έχουν θέση στην καρδιά του κοινού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σειρά έχει πάρει ήδη το πράσινο φως για την επόμενη σεζόν, καθώς το σενάριο επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις και ανατροπές. Όσον αφορά στα ποσοστά τηλεθέασης; Και τις τρεις μέρες προβολής του, σημειώνει περισσότερο από 20% σε σύνολο και δυναμικό κοινό, με τις γυναίκες τηλεθεάτριες να το ανταμείβουν συχνά με ποσοστά της τάξης του 30-35%.

Σε αληθινή μαχήτρια, στο στίβο μάχης της τηλεόρασης, αναδεικνύεται η Βίκυ Χατζηβασιλείου. Το «Πάμε Πακέτο», φέτος, άλλαξε ώρα και ημέρα μετάδοσης, μετακομίζοντας στις 21.50, την Τετάρτη. Η παρουσιάστρια, που είχε να ανταγωνιστεί το «Survivor 2» αλλά και το «MasterChef 2», έδειξε τη δυναμική της και, πλέον, το πρόγραμμα κρατά σταθερά τα νούμερά του, στους πίνακες της Nielsen, που φτάνουν από 18% έως και 22%. Η εν λόγω εκπομπή, άλλωστε, όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να αποδείξει το ότι έχει το δικό της κοινό, που την ακολουθεί πιστά.

Σε μία δύσκολη χρονιά για τον Ant1, δύο ξανθές παρουσίες έκαναν το θαύμα τους και ανέβασαν τις μετοχές του σταθμού του Αμαρουσίου. Φαίη Σκορδά και Μαρία Μπεκατώρου κράτησαν τα ηνία της ψυχαγωγίας, με το «Πρωινό» να τερματίζει πρώτο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, με διαφορά από τον ανταγωνισμό, καθώς η Φαίη έχει βρει τη συνταγή και την ομάδα που οδηγούν στην κορυφή.

Όμως, και το «Still Standing», το απογευματινό τηλεπαιχνίδι, έκανε την έκπληξη και βρέθηκε να ανταγωνίζεται στα ίσα το «Deal» στον Alpha, ένα φορμάτ που έχει δώσει τις εξετάσεις του στη συγκεκριμένη ζώνη. Η Μαρία, άλλωστε, έχει τον τρόπο να απογειώνει το κάθε κόνσεπτ που της αναθέτουν, κερδίζοντας με το μπρίο και την αυθεντικότητά της.