Η φετινή τηλεοπτική σεζόν μπορεί να έχει περισσότερο άρωμα μυθοπλασίας με τα περισσότερα κανάλια να επενδύουν στις ελληνικές σειρές, σίγουρα όμως από τον προγραμματισμό δεν απουσιάζουν τα ριάλιτι που πλέον έχουν γίνει τηλεοπτική μόδα και συνήθεια. Και μπορεί οι άνθρωποι της μικρής οθόνης να αναφέρουν συχνά ότι η τηλεόραση έχει χώρο για τα πάντα, όμως -όπως συμβαίνει σε όλους τους τομείς- νικητής είναι μόνο ένας. 

Αδιαμφισβήτητα, λοιπόν, το δεύτερο μισό της σεζόν το οποίο και διανύουμε έχει άρωμα και γεύση «MasterChef». «Καλοκουρδισμένο», με ωραία σκηνοθεσία και δομή, πλούσιο από ανατροπές και ίντριγκες, το ριάλιτι μαγειρικής του Star μπορεί να συνδυάζει και το καλαίσθητο και το εμπορικό και το τηλεοπτικό και το μαγειρικό. Συγκεκριμένα, το εν λόγω φορμάτ κατάφερε να απογειώσει την έννοια της μαγειρικής στη μικρή οθόνη, χωρίς φυσικά να αφήσει σε δεύτερη μοίρα τις εντάσεις και τους καβγάδες μεταξύ των παικτών που στόχο έχουν να φτάσουν στην πρώτη θέση. 

Ίσως, όμως, το μεγαλύτερο κομμάτι της εν λόγω επιτυχίας οφείλεται στα τρία αυτά ονόματα: Πάνος Ιωαννίδης, Σωτήρης  Κοντιζάς και Λεωνίδας Κουτσόπουλος. Τρεις σεφ, με διακρίσεις και απίστευτη χημεία μεταξύ τους, μπορεί να συστήθηκαν για πρώτη φορά τηλεοπτικά μέσα από τον εν λόγω διαγωνισμό, όμως κατάφεραν να γίνουν «λατρεία» για τους τηλεθεατές. Με γνώσεις στο αντικείμενό τους και ατάκες-φωτιά, οι τρεις αυτοί τύποι ταίριαξαν γάντι στο πρότζεκτ και απογείωσαν την επιτυχία. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να χαίρονται καθημερινά με τις πρωτιές που σημειώνουν και με τα εντυπωσιακά ποσοστά που πολλές φορές, σε συγκεκριμένα μερίδια κοινού, ξεπερνούν το 50 και 60%! 

Στην κατηγορία των νικητών μία άξια θέση έχει και το «Your Face Sounds Familiar». Το σόου, που μετρά αρκετές σεζόν πλέον στη συχνότητα του Ant1, φέτος επέστρεψε ανανεωμένο, με σωστές προσθήκες, με μία κριτική επιτροπή που κλέβει τις εντυπώσεις και ενδιαφέροντες παίκτες… για να ξαναγίνει η αγαπημένη συνήθεια της Κυριακής. Η οικοδέσποινα Μαρία Μπεκατώρου, στην οποία ταιριάζει μοναδικά το σόου μεταμφιέσεων, μπορεί με την σπιρτάδα, το μπρίο και το νάζι της να δώσει ακόμη μία εύθυμη νότα στο παιχνίδι και να διαχειριστεί τις απαιτήσεις ενός πολύωρου προγράμματος με πολλές εναλλαγές. 

Το φορμάτ τερματίζει πρώτο στη ζώνη μετάδοσής του με ποσοστά που σταθερά ξεπερνούν το 20% και το κανάλι του Αμαρουσίου θεωρεί ότι αποτέλεσε μία από τις εξυπνότερες κινήσεις της σεζόν. Όπως όλα δείχνουν, είναι από τα πρότζεκτ που θα πάρουν το πράσινο φως για τη νέα χρονιά και όχι άδικα, αφού πλέον τα βράδια της Κυριακής στον Ant1 έχουν τη γοητεία τους. 

Στη αντίπερα όχθη των επιτυχιών και των «διακρίσεων»… υπάρχουν και οι τηλεοπτικές ήττες, απώλειες. Ο Σκάι, στο δεύτερο μισό της σεζόν, μετρά μερικές από τις προαναφερθείσες και, μάλιστα, με δύο πρότζεκτ που τις περασμένες σεζόν έκαναν «πάταγο». Όμως, επειδή στη μικρή οθόνη όλα έρχονται και παρέρχονται και για να καθιερωθεί κάτι θέλει σκληρή δουλειά και τις κατάλληλες κινήσεις, το «Survivor Ελλάδα-Τουρκία» δεν είναι αυτό που πολλοί φαντάζονταν. 

Ο πρώτος κύκλος του ριάλιτι επιβίωσης ξεκίνησε στο κανάλι του Φαλήρου με ποσοστά-φωτιά, θεωρήθηκε φαινόμενο, εντυπωσίασε με τους αγώνες στο στίβο μάχης, μονοπώλησε το ενδιαφέρον με εντάσεις, καβγάδες, διάσημους και μαχητές και φυσικά «έβγαλε» τον Ντάνο σούπερ σταρ που αποθεώθηκε! Ο δεύτερος κύκλος κρατήθηκε σε υψηλά ποσοστά και καλά δεδομένα, ωστόσο όλα έδειχναν ότι η αρχή του τέλους είχε ξεκινήσει. Έτσι, φέτος, ο τρίτος κύκλος με τις ελληνοτουρκικές μάχες δεν είναι ικανός να δώσει αυτό το κάτι διαφορετικό στους τηλεθεατές για να τους τραβήξει την προσοχή. Ίδια παιχνίδια, παίκτες χωρίς ενδιαφέρον και απουσία εκπροσώπων της εγχώριας σόουμπιζ, κάνουν το κοινό να γυρνά κανάλι και το παιχνίδι να παραμένει κολλημένο στο 14-15%. 

Από το ριάλιτι επιβίωσης… στο ριάλιτι σχέσεων! Η δεύτερη σεζόν του «Power of love», επίσης, δεν σημειώνει ικανοποιητικά ποσοστά. Σε αυτή την περίπτωση, βέβαια, τα πράγματα είναι αρκετά απλά: ο πρώτος κύκλος ήταν μία μόδα που έφυγε γρήγορα, μία τάση που τράβηξε αποκλειστικά και μόνο το ενδιαφέρον από περιέργεια. Αν και η Μαρία Μπακοδήμου παραμένει στην ίδια θέση, η οποία προσπαθεί να κρατά κάποιες ισορροπίες, το περιεχόμενο απευθύνεται σε ένα πολύ «περιορισμένο» κοινό που δεν μπορεί να πείσει τους περισσότερους από τους τηλεθεατές. 

Η  λίστα με τα ριάλιτι σόου του δεύτερου μισού της σεζόν ολοκληρώνεται με το «It’s show time» του Open. Ο Νίκος Κοκλώνης προσπάθησε να επαναφέρει στο μυαλό των τηλεθεατών σκηνές από σόου των 90’ς, όπου τα πλούσια σκηνικά, οι λαμπεροί καλεσμένοι και η γιορτινή ατμόσφαιρα είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Παρά το ότι πρώτη καλεσμένη ήταν Πάμελα Άντερσον και στο επόμενο επεισόδιο θα εμφανιστεί η Κέιτλιν Τζένερ, ο παρουσιαστής δεν καταφέρνει να τραβήξει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών τα βράδια του Σαββάτου. Βέβαια, να σημειωθεί ότι για τα δεδομένα του καναλιού, η τηλεθέαση δεν θεωρείται κακή, καθώς φτάνει το 8-10%, περίπου δηλαδή όσο είναι και ο μέσος όρος της ημέρας του σταθμού.