Mετά την προβολή του ντοκιμαντέρ «Leaving Neverland» που παρουσιάζει τον Μάικλ Τζάκσον ως παιδόφιλο που παρενοχλούσε ανήλικα αγοράκια στο ράντσο του «Neverland» έχει ξεσπάσει ένα τσουνάμι αντιδράσεων με πρώτους και καλύτερους ραδιοφωνικούς σταθμούς ανά τον κόσμο, από τον Καναδά μέχρι τη Νέα Ζηλανδία να μποϊκοτάρουν τα τραγούδια του «βασιλιά της ποπ». Πρόσφατα δε ο Drake αποφάσισε να αφαιρέσει το τραγούδι «Do not Matter to Me» που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατο του Τζάκσον, από το setlist της περιοδείας του. 

Σοκ, δέος, υποκρισία, ανοησία ή σωστή πρωτοβουλία; Διαλέγετε και παίρνετε. Όμως πριν βγάλετε την ετυμηγορία και ρίξουμε το έργο του Τζάκσον στην πυρά, καθώς ο ίδιος μας την έσκασε και πρόλαβε και πέθανε, ας σταματήσουμε τις υστερίες και ας συμφωνήσουμε σε μερικά πράγματα...

Οι κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης μικρών παιδιών εναντίον του Τζάκσον ήρθαν στο φως ενώ ο ίδιος ζούσε και πέρασε από δίκη. Γιατί λοιπόν αντιδράμε και νιώθουμε τόσο μεγάλο σοκ με τη γη να φεύγει κάτω από τα πόδια μας σαν να το ακούσαμε για πρώτη φορά; Ας αναρωτηθούμε γιατί δεν «κόπηκαν» τότε τα τραγούδια του Τζάκσον από το ραδιοφωνικό αέρα και από τα setist των καλλιτεχνών. Ίσως γιατί τότε βρίσκονταν στα... ντουζένια τους και πουλούσαν περισσότερο από ό,τι τώρα, άρα με λίγα λόγια «τα λεφτά ήταν πολλά Άρη» και παρέμειναν πολλά με το θάνατό του, γεγονός που εκτόξευσε και πάλι στα ουράνια τις πωλήσεις των άλμπουμ του και τα έφερε πρώτα στα charts.

Σαφώς το θέμα για το οποίο κατηγορείται στο ντοκιμαντέρ ο Τζάκσον, εκείνο της παιδοφιλίας δηλαδή, είναι εγκληματικό και ελεεινό! Αυτό δεν συζητείται και δεν διαπραγματεύεται.  

Όμως ο Τζάκσον πέθανε. Δεν ξέρω «αν συγχωρέθηκε» ο εκλιπών, ξέρω ότι είναι ασυγχώρητο να στρέφεται η μήνις εναντίον του πολιτιστικού έργου ενός καλλιτέχνη. Τα τραγούδια του Τζάκσον είναι παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και -μας αρέσει ή όχι- θα εξακολουθούν να μεγαλώνουν γενιές και γενιές. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα τραγούδια και συνολικά το καλλιτεχνικό έργο -ενός από τους πιο επιδραστικούς και πρωτοπόρους καλλιτέχνες της ποπ κουλτούρας όλων των εποχών κατά γενική ομολογία- δεν είναι κτήμα του δημιουργού τους, αλλά αποτελεί κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού παγκοσμίως και βίωμα του κοινού. Ξοδέψτε δυο λεπτά από το χρόνο σας και φανταστείτε το τεράστιο κενό που θα υπήρχε αν αύριο αποφασίζαμε όλοι να σβήσουμε φυσικά και ψηφιακά ολόκληρο το καλλιτεχνικό έργο του Τζάκσον, σαν να μην υπήρξε ποτέ...

Τέρας ή όχι, ο Τζάκσον πέθανε και δεν μπορεί να δικαστεί ούτε να απολογηθεί. Το σπουδαίο καλλιτεχνικό του έργο όμως παραμένει εδώ και ζωντανό και σε πείσμα «δικαστών» των ραδιοφωνικών σταθμών φέρνουμε εις πέρας το επίπονο έργο να επιλέξουμε 10 μόνο από τα δεκάδες αναρίθμητα τραγούδια-διαμάντια του Μάικλ Τζάκσον, αυτά που η «χούντα» των σταθμών και των λοιπών τα έχει βάλει στα «απογορευμένα».

Dirty Diana - 1988
H γκρούπι Νταϊάνα του Τζάκσον βρίσκεται στο άλμπουμ Bad του 1988. Το τραγούδι σκαρφάλωσε στο No1 του Billboard Hot 100, ενώ για αρκετούς κριτικούς είναι ίσως η καλύτερη τραγουδιστική στιγμή του «βασιλιά της ποπ».

Billie Jean - 1982
Χάρη στο τραγούδι, ο Μάικλ Τζάκσον έγινε παγκόσμια φιγούρα της ποπ. Το τραγούδι ως single κυκλοφορόρησε τον Ιανουάριο του 1983, ενώ συμπεριλαμβάνεται στο άλμπουμ Thriller. Έχει αγγίξει το Νο1 στα παγκόσμια charts, έχει λάβει δυο βραβεία Grammy και το βίντεό του έγινε το πρώτο που κυκλοφόρησε στο MTV από μαύρο καλλιτέχνη.

Smooth Criminal - 1988
Από τα πιο γνωστά τραγούδια του Μάικλ Τζάκσον. Κυκλοφόρησε στο δίσκο Bad το 1988 και παράλληλα αποτελεί το θεματικό τραγούδι της ταινίας Moonwalker. 

We Are the World - 1985
To τραγούδι γράφτηκε από τον Μάικλ Τζάκσον και τον Λάιονελ Ρίτσι και κυκλοφόρησε στις 7 Μαρτίου 1985. Ηχογραφήθηκε για τα παιδιά της Αφρικής και αποτέλεσε το πρώτο φιλανθρωπικό τραγούδι. Στο τραγούδι συμμετείχε η dream team τραγουδιστών: Ρέι Τσαρλς, Νταϊάνα Ρος, Σίντι Λόπερ, Μπομπ Ντίλαν, Τίνα Τέρνερ, Μπίλι Τζόελ, Μπρους Σπρίνγκστιν και πολλοί άλλοι.

Beat It - 1982
O «βασιλιάς της ποπ» μάς δείχνει τη ροκ πλευρά του. Όπως και το Beal Jean, το τραγούδι επίσης απογείωσε το άλμπουμ Thriller το οποίο θεωρείται ως ένα από τα πιο εμπορικά άλμπουμ όλων των εποχών. Μεταξύ άλλων στο κομμάτι ξεχωρίζει το σόλο της κιθάρας του Έντι Βαν Χάλεν.

Τhey Don't Care About Us - 1996
Το τραγούδι βρίσκεται στο άλμπουμ HIStory: Past, Present and Future, Book I, και κυκλοφόρησε στις 31 Μαρτίου 1996. Παραμένει ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα κομμάτια του Τζάκσον καθώς οι στίχοι του κατηγορήθηκαν για αντισημιτισμό. Ο Τζάκσον είχε δηλώσει: «Δεν είμαι αντισημίτης επειδή δεν είμαι ρατσιστής... Δεν μπορούσα ποτέ να είμαι ρατσιστής. Αγαπώ όλες τις φυλές». To βίντεο του τραγουδιού έχει την υπογραφή του Σπάικ Λι.

Bad - 1987
To 1987 κυκλοφορεί το ομώνυμο άλμπουμ του Τζάκσον. Το φιλμ μικρού μήκους του Bad κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1987 φέροντας την υπογραφή του Μάρτιν Σορσέζε. 

Thriller - 1982
Μέσα από το ομώνυμο 6o στούντιο άλμπουμ του Μάικλ Τζάκσον το οποίο κέρδισε 8 (τα περισσότερα στην ιστορία) βραβεία Grammy το 1984. Η ταινία μικρού μήκους για Thriller διασώθηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου στο Εθνικό Μητρώο Καταγραφής των ΗΠΑ, καθώς θεωρήθηκε «πολιτιστικά σημαντικό». Στις 16 Δεκεμβρίου 2015 έγινε ο πρώτος δίσκος που πούλησε περισσότερα από 30 εκατομμύρια αντίτυπα στις Η.Π.Α., καταρρίπτοντας το δικό του προηγούμενο ρεκόρ, έξι χρόνια μετά το θάνατο του Τζάκσον.

You Are Not Alone - 1995
Tο κομμάτι κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1995 και βρίσκεται στο άλμπουμ HIStory. Μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες καθώς ήταν το πρώτο τραγούδι στην ιστορία του Billboard Hot 100 που έκανε το ντεμπούτο του στη 1η θέση! Παράλληλα ήταν το τελευταίο Νο1 του Μάικλ Τζάκσον στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της ζωής του. Στο βίντεο του κομματιού συμμετέχει η τότε-σύζυγός του Λίσα Μαρί Πρίσλεϊ.

Black or White - 1991
Το τραγούδι κυκλοφόρησε στις 11 Νοεμβρίου 1991 και ήταν το πρώτο single του άλμπουμ Dangerous. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το κομμάτι βρέθηκε στο Νο1 μέσα σε τρεις εβδομάδες και ήταν το δεύτερο τραγούδι με την πιο γρήγορη πορεία στην πρώτη θέση του chart, μετά το Get Back των Beatles το 1969.